Hybride sporters op Bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alpha89

Hybride sporters op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:40

Hallo!

Lang geleden dat ik een topic ben gestart, ben niet altijd even actief online :-).

Maar er is o.a. een hardloop topic, een topic voor de dames met spierballen, maar volgens mij nog geen hybride topic.
Het leek mij leuk om hier eens over te sparren en dieper op in te gaan, want ik deel deze hobby verder niet echt met iemand en dat vind ik wel eens jammer.

Ik vind het leuk en interessant hoe ik me fysiek en mentaal steeds verder kan uitdagen en verbeteren. Het is eigenlijk meer een levensstijl dan een hobby met gestructureerd en gebalanceerd eten, juiste voeding, veel trainen, goed slapen, mezelf dwingen ook te rusten :o etc.

Cardio altijd al wel gedaan, maar dat kan nog beter en de laatste 3 jaar ook actief met krachttraining. Maar nu ik helaas paardloos ben, heb ik me dus helemáál gevonden in een combinatie van kracht (best serieuze gewichten inmiddels) en cardio. Ik ben er zeker 5 dagen in de week mee bezig. Doe daarnaast ook heel graag pilates...en wandelen..en (race/spinning/MTB)fietsen..en zwemmen.. Ik vind eigenlijk alles leuk.

Maar goed, Hyrox is natuurlijk helemaal hip en ik ga binnenkort mijn eerste race ervaren en die is ook meteen solo, want ik kreeg dus niemand zover om mee te doen :') . Super spannend dus. Ik kan nogal perfectionistisch zijn hierin, dus moet vooral niet vergeten te genieten. maar onder of rond de 90min zou de kers op de taart zijn. Volgens de halve simulatie zou het mogelijk moeten zijn, maar dat moet nog maar echt blijken natuurlijk.

Zijn er meer mensen die dit doen of willen doen?

Misschien is het leuk om elkaar hier te inspireren, te motiveren, te verbeteren, tips, ervaringen en statistieken uit te wisselen?

Mijn nieuwe motto is: Lift more than runners & Run more than lifters.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Sporters met identiteitscrisis, i love it :D !
Ik moet toegeven dat ik niet mega fanatiek ben, met paarden heb ik daar ook niet veel tijd voor maar ik sport graag afwisselend!
Elke week hardlopen en krachttraining, af en toe Pilates of Yoga er bij.
Inmiddels ook 5x Hyrox Doubles gedaan, maar de solo durf ik nog niet aan _O-

JudithGigi

Re: Hybride sporters op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

Ik doe ook zowel krachttraining als hardlopen, al heeft hardlopen wel de prioriteit :) Ik heb een beetje een mislukt lijf zeg ik altijd, en heb tot nu toe echt al veel baat gehad bij beide :D

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:34

Ik ben niet van de wedstrijden, maar ik loop elke week 2X zacht (ong. 10 km, maar doe er wel lang over) en fanatiek 1 keer per week (*1 keer is beter dan niet gaan*) krachttraining. Dat laatste zou ik graag vaker willen doen, maar het lukt niet naast huishouden, werk, familie/vrienden, een paard en moestuin.

Ik merk wel dat mensen om veel verschillende redenen sporten en dat linkt niet alitjd met mijn motivatie. Ik ben dus van trainen met progressieve overload en *elke week wat erbij*. En het kan mij niet boeien of je het aan de buitenkant kan zien of niet, maar ik voel mij er heerlijk bij.

Hyrox is niks voor mij, ik hou niet van de onderdelen 'zo snel mogelijk gewichten tillen', maar ik heb enorme bewondering voor diegene die dit kunnen, petje af!

Ik vind je motto fantastisch! Ik adopteer het meteen!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ik meld me ook. :)

Absolute beginner wel. Ik doe krachttraining en ik fiets (gravelbike). Als m’n lijf het volhoudt wil ik ook hardlopen erbij doen omdat ik dat ook leuk vind. :P

Mijn doel is ontspannen en fitter worden. Ik moet 25 kilo afvallen. Maar ik wil vooral mentaal en fysiek fit zijn. De “smalle taille dikke reet” look heb ik al van mezelf. Daar doe ik het niet voor. Mag we wat minder ook. :roll:

Ik ga nu sinds een paar weken naar de sportschool. Dat doe ik 3x per week. En ik fiets alleen met mooi weer. Dus minimaal 10 graden en droog. :P

Het idee is wel om 1-2x per week te fietsen en dan 2x hardlopen.

Maar ik heb nu geen werk door een faillissement dus ik heb alle tijd om veel te sporten. :)

Morgen is het plan krachttraining (full body) en mini rondje hardlopen (net weer mee begonnen). Vrijdag klein rondje rustig fietsen (20 km). Want ik ga maandag met m’n vader fietsen. De laatste keer heb ik alles eruit getrapt. 43km terwijl je pas voor de 3e keer fietst is niet heel slim. Dus hopelijk gaat het maandag beter.

Zaterdag nog een keer full body en dan zondag rusten. Zodat ik nog enige kans maak tegenover m’n vader (bijna 63 he). 32 jaar ouder maar fietst al 40 jaar. Die hou ik niet bij. _O-

Hyrox vind ik echt een koortsdroom. Zie ik de lol niet van in. Te druk. Te veel mensen.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Gisteren, 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Hier een wandelaar maar ook spinning en circuittraining. Van alles wat, die combi vind ik leuk. Af en toe nog een ritje te paard.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:03

Ik meld mij ook als Wannabe hybride sporter. Grote liefde ligt in alles wat krachttraining is (ben ik ook gewoon goed in), maar ik wil ook super graag trails gaan lopen (daarom niet per se in wedstrijden, maar gewoon bv 20km in de Ardennen op een vrije dag) dus ik ben kei hard aan het werken om daar ook een beetje oké in te worden. Ik vind het soms wel écht lastig, want als ik zware squats heb gedaan in training bv, kunnen mijn benen best wel een paar dagen 'out of office' zijn en ik weet nog niet zo goed hoe ik dat met hardlopen moet combineren :').

@MarlindeRooz: I feel you, 100%, met heel de hyroxhype. Waar ik train organiseren ze elk half jaar zo wel eens een 'interne' hyrox comp - laatste keer was met 10 individuele deelnemers, 15 teams. Super gezellig, maar ook wel heel hard buiten mijn comfortzone. Ik ben goed in alles <10min met héél zwaar gewicht, niet echt hyroxwaardig -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:18

Ja ik ben ook meer van de zware gewichten en nette techniek. Dat gehaast met een hyrox haha. Vind het ook een beetje een hype. Net als cross fit toen en padel haha. Maar op zich goed dat mensen gaan sporten.

Ik zie ook opeens veel mensen trainen voor triathlons / Ironman. Dat lijkt me wel echt tof. Maar zwemmen is stom. En ik vind het ook echt extreem haha.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Leuk! Ik heb vorig jaar behoorlijk fanatiek getraind voor een triatlon. :D Op mijn hoogtepunt was ik 12 uur per week aan het trainen, was behoorlijk pittig dus na de wedstrijd had ik ook even een soort sport-burnout. Tot op heden kan ik afentoe moeilijk de motivatie terug vinden die ik hiervoor had.

Ik ben nu wel aan het trainen om (ooit :D) een ultra marathon te kunnen lopen. Ik doe nog veel trailrunnen nu en probeer ook het krachttrainen vol te blijven houden. Verder doe ik ook weleens kickboksen en padellen. Vind die afwisseling van verschillende sporten zo onwijs leuk!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Gaaf zeg! Een ultra-marathon. Poeh. :oo

Ja 12uur per week is wel heftig, zeker naast werk enzo haha.