Rechts heb ik al klachten sinds september/oktober vorig jaar, is vooral stijf en pijnlijk bij opstarten, bij uit bed of van de bank komen. Links is helemaal ellende
Het was al een tijdje wat stijf, maar toen ik (16/3) 2 weken geleden rustig wegstepte op mijn blitse nieuwe step
voelde ik wat pijn in m'n voet, maar dat was nog te doen, kon gewoon mijn (kleine) rondje steppen. Thuis had ik een beetje een zeurende doffe pijn, en drukpijn aan de binnenkant van mijn hiel, en de dagen daarna werd het erger en verplaatste naar de buitenkant van m'n hiel.Huisarts gebeld (20/3), de assistente gaf het advies dat ik voor de andere achillespees in december van de huisarts kreeg, namelijk naar de podotherapeut. Ik had ook al een afspraak bij de fysio staan (25/3), en die raadde juist de podotherapeut af. Wel oefeningen gekregen.
Inmiddels 'loop' ik met geleende krukken, maar ik kom eigenlijk m'n huis niet eens uit (of rond)... als ik een tijdje gezeten heb of uit bed kom of langer dan een minuut sta, gaat m'n hiel als een malle bonzen en dat doet zo'n zeer. Ik ben (30/3) gister bij de (waarnemend) huisarts geweest, die concludeerde achillespeesontsteking of/met mogelijk een slijmbeursontsteking. Hij kon alleen niet veel voor me betekenen, omdat ik nu al maximaal pijnstilling slik (paracetamol, ibuprofen, diclofenac zalf (in overleg) en op voorschrift al 4x daags tramadol voor andere pijn).
Het is sinds gisteren ook erg gezwollen geworden en heb ik koorts (al weet ik niet of dat laatste komt door dit probleem). Ik kan er niet goed op staan, lopen is ellende en trap af gaan is helemaal drama (ik heb een split level woning op 2 hoog). Ik koel, ik hou hoog, ik neem pijnstilling, ik probeer zo min mogelijk te belasten, doe eens in de twee dagen oefeningen van de fysio, ik gebruik af en toe een soort drukverband brace, dat is eventjes fijn maar op een gegeven moment wordt de druk ook vervelend.

Die bovenste bult is gewoon bot, de zwelling eronder is sinds gisteren.
Ik wil hiermee ook gewoon een beetje mijn ei kwijt. Ik ben niet kleinzerig maar soms zit ik te janken van de pijn. Ik moet afspraken afzeggen en hulp vragen bij vanalles, wat ook niet mijn sterkste kant is. Buiten mijn 'standaard pijn' die ik dagelijks heb, zeurt die achillespees rechts al een half jaar, en links is nu om uit te gillen soms.
Mijn eigen huisarts had het in december over een hersteltijd van 6-9 maanden voor een achillespeesontsteking, de waarnemend huisarts noemde gister 6-8 weken, maar dan zou ik al 5x van m'n klachten rechts af kunnen zijn.
Iemand ervaring? Ik wil zo graag met dit lekkere weer wandelen in het bos, maar dat zit er nu echt niet in. Ik heb de hele winter al nauwelijks kunnen wandelen, en dat is echt mijn uitlaatklep.
Sorry voor het lange verhaal.