Sporten met losse huid, wat dragen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Butterfly

Sporten met losse huid, wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-26 22:21

De situatie is als volgt: ik ben bijna 50kg afgevallen en sinds kort ben ik begonnen met CrossFit *\o/*
Ik heb met name op mijn buik en bovenbenen wat huidoverschot, en twee zwangerschappen zullen op mijn buik ook niet bepaald meegeholpen hebben. Nou heb ik al een keer een les ruim 200 keer moeten touwtjespringen en afgelopen vrijdag deden we shuttle runs (heen en weer rennen tussen 2 markeringen).

Bij de krachtblokjes valt het mee, maar de cardioblokjes merk ik echt dat mijn huid meebeweegt met mij zeg maar. Dat voelt ten eerste fysiek niet fijn, maar ik vind het ook lastig dat een ander dat goed kan zien. Het voelt wat gênant als het allemaal zo meebeweegt.

Ik heb al zitten denken of ik er een correctiehemdje onder doe. Heb vandaag een sportbroek gekocht die wat meer steun geeft en wat strakker zit, dus het gaat met name om mijn buik nu. Maar zo'n correctiehemdje ademt natuurlijk niet echt.

Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen? Misschien met lichtrijden, hardlopen? En wat doe je om je lichaam/huid een beetje steun te geven? Is er een product dat ik móét proberen? Het gaat dus niet om iets als een sportbeha, het gaat echt om de buik zelf.

Alvast over een operatie: ik ben nog bezig met afvallen en wil er ook graag nog eea af hebben, een operatie kan pas als je een jaar stabiel bent qua gewicht. En ook al zit het mezelf in de weg, het overschot is niet voldoende om alles vergoed te krijgen. Wellicht komt het nog, ooit, maar dat is nu niet van toepassing.

MarlindeRooz

Re: Sporten met losse huid, wat dragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 22:27

Misschien een corrigerend corset? En dan een maatje groter zodat het wel de boel vast druk maar je wel zuurstof krijgt?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 23:08

Ik zou zoeken naar compressie sport kleding, dit is steviger dan normale ondersteunende kleding en helpt ook goed bij het stimuleren van afvoer afvalstoffen etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-26 23:11

Wat een prestatie, gefeliciteerd! Is het geen optie om bvb zelf de sport toestellen af te werken onder begeleiding? Dus geen groepsles voorlopig? Touwtjespringen kun je ook in je tuin doen namelijk.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:13

Allereerst een applausje voor je! Wat heb jij hard gewerkt! *\o/*
Echt knap!

@Bigone: individueel is bij Crossfit niet echt een optie. Dat gaat juist vaak in groepsverband (op eigen niveau/tijd).

Je zou eens corrigerend ondergoed kunnen proberen, of zo’n corrigerende body. Dan zou ik beginnen met een maatje losser zodat je nog wel wat bewegingsvrijheid hebt.
Misschien met iets van de HEMA oid beginnen? Kost niet de wereld en je kunt in ieder geval kijken of het iets doet.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:36

Wat goed!
Heb je al eens een strak sport hemd met daar overheen een wijder t shirt geprobeerd?
Echt van die corrigerende kleding lijkt me niet fijn sporten inderdaad.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:49

Niet gaan sporten met kleding als shapeware en corsetten en zo, die daar niet voor bedoelt zijn. En het zweet, en het gaat schuren, zit totaal niet lekker enz.

Spanx heeft strakke tops, die kunnen heel fijn onder een dun los shirt bijvoorbeeld. Zo zijn er wel meer sport merken, die strakkere tops hebben (eventueel afhankelijk van je cup met ingebouwde BH), loose fit dun yoga shirt er over en klaar.
Ben je al bij bv Scapino of Intersport geweest om eens te kijken/passen. Zo niet, zou ik dat eerst doen, misschien is daar al genoeg keuze.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

https://www.lipoelastic.nl/active-leggings

Deze is speciaal gemaakt voor sporten. Het is een compressie legging voor lipeodeem klachten, maar denk dat het voor los huid ook support geeft. Het is highwaist, waardoor het ook voor de buik zou werken denk ik.

Denk dat zoiets het fijnst is. Toch gemaakt om te sporten, maar wel met het suppoort.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 08:52

Wauw bedankt allemaal! Heel blij met alle tips en trucs, ik ga ook zeker het linkje even bekijken.
Wat individueel betreft: daar was ook al antwoord op, dat klopt inderdaad. CrossFit doe je in een groep (hier wel tenminste).
Echt uitgebreid strakke sportkleding passen heb ik nog niet gedaan, zeker het proberen waard :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:30

Deze specifieke legging van Gymshark is de meest stevige en corrigerende legging die ik ooit heb gehad: https://nl.gymshark.com/products/gymsha ... -marl-aw24

Op vinted en Sellpy worden ze ook tweedehands verkocht als je ze eerst wil proberen voor ene lagere prijs. Het gaat dan om de legging met van die soort bolletjes aan de zijkant. De bijpassende top (vital collectie) heb ik nog niet geprobeerd, maar als die van dezelfde stof is verwacht ik dat die ook stevig is. Dan zou je evt. een hemdje en daaroverheen iets lossers kunnen proberen (als je liever geen strakke tops draagt)

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:45

Zou een zwangerschapssportlegging doeltreffend kunnen zijn?

Die heeft bij de buik extra versteviging.
En uiteraard bedoel ik niet dat jouw buik de omvang van een zwangere dame heeft!
Ik duid erop dat het wellicht comfortabel voelt om die lekker hoog te kunnen dragen.
Shirt erover en niemand ziet het.

https://www.oudersvannu.nl/producten/sp ... ap~85cb800

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:24

Wauw, echt heel blij met alle tips! Een zwangerschapslegging had ik nog niet aan gedacht, maar is het proberen waard om eens te passen. Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van merk en maat of de "buikflap" om het lekker oneerbiedig te zeggen :') een beetje strak is en steun geeft.

Ik heb ook al eea aan compressie sportkleding opgezocht, alleen nog even uitzoeken waar ik zoveel mogelijk kan passen. Liefst natuurlijk in één winkel(centrum) :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:31

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:52

Ik heb ook losse huid en bij mij helpen de corrigerende hempjes van de Hema voldoende. Misschien een idee om dat te proberen. En dan heb ik ook een strakke sportlegging van de Decathlon. Ik kan het labeltje niet meer lezen (vaak gewassen haha)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:44

Stephanie_86 schreef:
Ik heb ook losse huid en bij mij helpen de corrigerende hempjes van de Hema voldoende. Misschien een idee om dat te proberen. En dan heb ik ook een strakke sportlegging van de Decathlon. Ik kan het labeltje niet meer lezen (vaak gewassen haha)

Dat heb ik liggen, ademt het voor jouw gevoel voldoende?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:01

Je kunt ook kijken bij de sportleggings van Halara met tummycontrol.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:33

Ik zou een outfitje doen zoals die surfleraren erbij lopen. Een strakke wetsuit met daarover een wijder shirt. De wetsuit zou ik dan wel vervangen voor nauwsluitende sportkleding haha.