2-jarige krijgt niks binnen van antibiotica

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

2-jarige krijgt niks binnen van antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:49

Help. Ondanks direct antibiotica zalf, alles ontsmetten, heet wassen, voor elk slaapje een schoon bed (etc.) liep de krentenbaard-situatie hier volledig uit de klauwen. Kind kan dus ook niet naar de opvang en hij kreeg een antibioticakuur voorgeschreven. Helaas hebben we er nog geen druppel in gekregen. Ik dacht best iets gewend te zijn met paarden, katten en hond, maar een peuter is echt next level...

Hij moet nuchter zijn of minimaal 2u niet gegeten hebben en mag 1u niet eten na inname en wachten met slapen. We proberen het met een spuitje achterin zijn mond te spuiten, maar met 2 man sterk hebben we hem nog niet kunnen laten slikken. Ik ben inmiddels al door een half flesje heen, zonder succes.

Heeft iemand de gouden tip?

WenK

Re: 2-jarige krijgt niks binnen van antibiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:52

Vraag de apotheek even, sommigen mag je aanleggen met limonade en er is er ook 1 die ze lekker vinden (die van mij althans). Welke dit zo zijn en of die voor jullie geschikt zijn weet ik natuurlijk zo niet, maar ik zou het zeker even vragen. Zo'n worsteling is niks.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:53

Deze ruikt heel zoet en naar limoen, dus ik vrees dat we de lekkere al hebben?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:56

Vragen of je het ergens in mag doen wat hij lekker vindt; knijpfruit of danootje o.i.d. dat werkte bij ons goed maar mag niet bij elke soort.
En anders werkte hier streng zijn in combinatie met good old fashioned omkoping ook goed. Dus die antibiotica gaat erin maar als je meewerkt krijg je een sticker, heb je alle stickers mag je een cadeautje uitzoeken. Is hij nog te klein voor uitgestelde beloning kun je ook elke keer een klein cadeautje geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad en heb destijds in jip en janneke taal uitgelegd wat „boze bacterien“ zijn en dat we die met het „vieze drankje weg gingen jagen. Beloning erbij voor heldengedrag en dat ging verbazend goed.

Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:00

Je zoontje laten badderen in betadine- shampoo.
Het heeft mijn zoon goed geholpen toen hij onder de krentenbaard zat.
Succes en sterkte!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

Ik snap dat een kind geen hond is, maar als wij onze hond met 2 vastpakken flipt hij ook, terwijl ik vervelende dingen in mijn eentje met wat omkoping wel voor elkaar krijg.

Ik zou dus ook op de omkoop-tour gaan haha :P
"Als je het drankje inneemt mag je zo met mama de timer zetten en als die afloopt krijg je X"
Laatst bijgewerkt door Konstantine op Vandaag, 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:02

Ondanks dat het beter was van niet het door chocomelk gedaan. Beter dan niks binnen krijgen. Het hielp voldoende om de krentenbaard weg te krijgen gelukkig.

Succes want heel lastig met een peuter!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

Oh super vervelend...en krentenbaard is erg goor, hier was ik met een mini plekje op zijn been al naar de dokter gegaan dat ik het niet vertrouwde dat deze muggenbult zo uit de hand leek te lopen...maar we moesten er maar een pleister opplakken.

Nou toen ontplofte het en voor we het wisten zaten zijn benen en buik er helemaal onder :oo
Met 3x daags wassen met betadine shampoo, insmeren met wat was het, Fucidine crème? en dus ook 3x daags verse, schone, luchtige katoenen kleren en de hele zooi steeds heet wassen. Duurde het nog wel even maar zijn we er eindelijk vanaf gekomen. Wàt een ellende -O-

Bij een eerdere krentenbaard bij zijn nichtjes, was hij ook pas 3 jaar en sloeg het bij hem op zijn longen en kregen we daarvoor anti-biotica. Helaas duwden ze het ventje met 3 dokters liggend in een ziekenhuisbed zodat hij geen kant op kon om het in zijn mond te spuiten en o.a. daardoor is hij nu nog steeds bang voor dokters :x _-:(

Dat gaat echt NOOIT meer gebeuren want op die manier maak je iemand bang voor het leven >;)
Inderdaad door je woorden goed te kiezen moet het toch wel lukken om het er min of meer vrijwillig in te krijgen...? Of inderdaad kijken of je het met iets anders samen mag geven...?

Die van ons vond het verschrikkelijk (door die dwingende eikels natuurlijk _-:( ) en is echt geen makkelijke, maar toch lukte het wel prima om het op zijn tempo er in te krijgen met een spuitje. En na 2 dagen zoog hij het spuitje zelf leeg omdat hij het zo lekker vond :=

Wij kregen de onderste. Die was dus blijkbaar lekker.
De bovenste pro-biotica had ik zelf gekocht om een paar uur na elke toediening te geven.

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

Ik heb geen kinderen maar bij mijn toenmalige oppaskinderen hielp een stickerkaart ontzettend, dat was ook een gevecht waar je U tegen zei maar een stickerkaart was de oplossing. Bij iedere keer dat hij het zonder morren nam en binnen hield kwam er een sticker en bij tien stickers mocht er iets worden uitgezocht. Zij hadden zo'n ton met 'uitdeelcadeautjes', zaten echt de meest simpele dingen in maar het idee dat hij iets mocht uitzoeken won toch van de smaak en ervaring. :=

Succes!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:45

Hoe oud is je peuter, hier werkte heel goed een beloningskaart. Die ontworpen we zelf en dan kon ze sparen voor een cadeau.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:48

Wat je daar naast ook kan doen is het in smeren met krappa olie dat verzacht ook heel erg en het werkt ook antibacteriëel.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:06

Hij is 2.5 en we hebben Floxapen.

We hebben samen de medicatie opgehaald en hij heeft heel erg gezeurd om het drankje dat hem beter zou maken (plekjes gaan weg en niet meer schoonmaken en zalf hoeven smeren, blabla). Hij had er helemaal zin in. Maar toen het zo ver was, was het een drama. Ik weet dus niet of het verhaaltje genoeg doet. Hij zegt steeds ja, maar doet nee. :P

Ik ga nu over tot omkoping en misleiding. :7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:10

In zo'n geval helemaal niks mis met omkoping en misleiding +:)+

Alles beter dan onder fysieke dwang want dat is het ècht niet waard....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:16

_Lorette_ schreef:
Hij is 2.5 en we hebben Floxapen.

We hebben samen de medicatie opgehaald en hij heeft heel erg gezeurd om het drankje dat hem beter zou maken (plekjes gaan weg en niet meer schoonmaken en zalf hoeven smeren, blabla). Hij had er helemaal zin in. Maar toen het zo ver was, was het een drama. Ik weet dus niet of het verhaaltje genoeg doet. Hij zegt steeds ja, maar doet nee. :P

Ik ga nu over tot omkoping en misleiding. :7

In alle eerlijkheid, ik ben geen 2,5 en zeg ook wel een ja en doe nee. Bij mij werkt omkoping en misleiding dan ook prima, vooral omkoping. :+

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:28

Afbeelding

Ik wed op 2 paarden. De gespikete knijpfruit met hotwheels als extra motivatie. Bid voor ons.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:33

Succes! *\o/*

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Hier heb ik met een eigenwijze peuter van die leeftijd de antibiotica door appelmoes gedaan, buiten zicht helemaal klaar maken en dan gewoon verwennen met "lekkere" appelmoes.
Toen de antibiotica op was, vroeg die nog om appelmoes alleen was die ineens niet lekker meer (zonder antibiotica)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:41

Nou, dit was nog niet makkelijk. Met pijn en moeite. Naast het autootje moest er ook nog een bezoek aan de kinderboerderij bij en afleiding van oma.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:42

_Lorette_ schreef:
[ Afbeelding ]

Ik wed op 2 paarden. De gespikete knijpfruit met hotwheels als extra motivatie. Bid voor ons.

Heel veel succes! Dat was hier de gouden truc, hopelijk bij jullie ook!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:46

Och jeetje, wat een gedoe allemaal.

Ik moet soms ook hele gore medicijnen/drankjes innemen en tot nog toe werkt dit voor mij het beste:
https://www.jumbo.com/producten/karvan- ... -580155FLS
De kersensmaak is heel overheersend. Het is ook verkrijgbaar in andere smaken, maar de kersensmaak maskeert veel beter dan de andere smaken.
Het is verkrijgbaar bij de Jumbo en de Plus. De AH heeft het niet (meer).

Je zou er misschien ook nog ijsjes van kunnen maken?

Veel succes en sterkte ermee :knuffel:

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

Oscar schreef:
Och jeetje, wat een gedoe allemaal.

Ik moet soms ook hele gore medicijnen/drankjes innemen en tot nog toe werkt dit voor mij het beste:
https://www.jumbo.com/producten/karvan- ... -580155FLS
De kersensmaak is heel overheersend. Het is ook verkrijgbaar in andere smaken, maar de kersensmaak maskeert veel beter dan de andere smaken.
Het is verkrijgbaar bij de Jumbo en de Plus. De AH heeft het niet (meer).

Je zou er misschien ook nog ijsjes van kunnen maken?

Veel succes en sterkte ermee :knuffel:

Zoiets ja.

Nu moet je een drankje met smaak "naar binnen laten werken".
Is het misschien handiger om de apotheker te vragen naar capsules?
Dan kan je de inhoud van de capsules door bv de door Oscar genoemde limonadesiroop doen of wat anders dat je kindje lekker vindt + een behoorlijke smaak heeft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Gaat het om de smaak van het drankje of gewoon om het innemen?

In dat laatste geval werkt beginnen met alles met zo'n spuitje te drinken: soep door het spuitje, limonade door het spuitje. En uiteindelijk is het spuitje zo leuk dat de medicatie ook lukte hier. Ondertussen 7 en 5 en nog steeds vraag ik medicatie zoveel mogelijk vloeibaar. Uit een cupje vertikken ze maar met een spuitje krijg ik alles er in. :+
Als het gaat om smaak dan inderdaad verdoezelen. Of eventueel een pakje drinken open knippen en het cupje er in zetten met het rietje erin om ze te tricken. Of inderdaad compleet omkopen. _O-

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

Niet alles gelezen maar die antibiotica ruikt misschien lekker, volgens mijn dochter is het vreselijk vies. Ik heb een heel toetjesbuffet gekocht, sommige smaken verdoezelen beter dan andere. Iets met ananas werkte goed, chocoladevla ook en dan vooral afwisseling, zelf laten kiezen welk toetje iedere keer. En dan beetje in een apart bakje, daar medicatie door, afwisselen met happen met wel en geen antibiotica.
Sterkte!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:23

Hij vindt het vooral vies, merk ik. Eerste slok/hap knijpfruit vertrok meteen zijn gezicht.

Chocoladevla leek mij qua smaak ook beter, maar ik las dat met name zuivel niet handig is bij antibiotica, dus dan ga ik weet twijfelen.