Bokkers die steppen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Bokkers die steppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:37

Hi! Ik heb gezocht naar een recent topic maar die was er niet.

Ik heb sinds een paar weken een step, zo'n eentje met luchtbanden, de Kickbike City G4. Ik doe sinds ik m'n paard verkocht heb (2018) eigenlijk weinig aan beweging, behalve wandelen. Nu kamp ik momenteel met 1,5 achillespeesontsteking sinds een half jaar (rechts sowieso, links lijkt te volgen) en dacht ik dat steppen wel leuk (en haalbaar) zou zijn.

Nou ik heb me zwaaaaarrr verkeken op hoe zwaar het is, of hoe weinig spierkracht ik heb :+ (ik ben in 2022 de helft van mijn lichaamsgewicht afgevallen en daarmee ook heel veel spiermassa). Ik probeer elke dag een klein rondje te steppen, liefst wanneer het donker is, want ik voel me nog best wel opgelaten/bekeken omdat het 'ongewoon' voelt. Maar je hebt een portie beenspieren nodig die ik niet bezit _O- dus ik hou het nog bij kleine rondjes, ook vanwege de achillespezen.

Ik heb nog moeite met wisselen van been, links is mijn voorkeursbeen om af te zetten, maar hoe wissel je zonder te stoppen? Dat middenstukje is zo smal. Ik moet wel wisselen want m'n rechterbeen is helemaal verzuurd na een paar honderd meter.

Afbeelding

Ik ben benieuwd of er nog meer steppers op bokt zijn!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:43

Wat leuk zeg!! Het is idd enorm intensief! Ik vond het veel zwaarder dan verwacht. Ik heb een workshop met mijn hond gedaan (Stepjöring) en zou op termijn ook graag een eigen step aanschaffen. Voor alleen steppen en af en toe met hond.

Het wisselen is ons voorgedaan met een hupje, dat vond ik nog best lastig. Zeker op hogere snelheid. De andere optie was geloof ik toch "schuivend" op het middenstuk maar weet ik niet meer precies. Dat ging me het makkelijkst af.

Afbeelding
Afbeelding

_Karlijn

Re: Bokkers die steppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:46

Met hond lijkt me ook ontzettend gaaf! Ik zie het soms voorbij komen op social media, wat gaat dat hard!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:54

Afbeelding

Ik heb een step, gebruik hem op dit moment alleen veel te weinig. Ik step wel met hond ook.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:15

Ha, leuk! Mijn step staat al een poosje in de schuur. Hoog tijd dat ik die er weer eens uithaal..
Onderstaand een link naar een filmpje met waardeloze geluidskwaliteit maar wel met een duidelijke uitleg om te wisselen van been. (3 manieren)
https://youtu.be/6LjmxsLtqmI?si=xEFqVBJDqfRx9rn0

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:21

Ik heb ooit een tijd gestept met de hond maar ik gebruikte te veel het zelfde been waar door ik veel last van mijn bekken kreeg.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:59

Ik heb ook een Kickbike, al even niet gebruikt alleen.

In het verleden deed ik aan aan skeeleren, maar dat durf ik niet meer, en aan hardlopen, maar mijn knieën zijn echt slecht. Dit is een goed alternatief, ik kan er echt hard op ook. Het gaat harder dan fietsen.

Ik kan niet echt uitleggen hoe je van been moet wisselen, ik heb als kind heel veel gestept en blijkbaar vergeet je dat niet.

Het lijkt me ook gaaf om met de hond te doen, maar die is nog te jong en ook niet zo braaf :')

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Ik step ook met honden. Probeer wel af te wisselen. Maar eerste kilometer hoef ik praktisch niks te doen _O-

Afbeelding

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 47 min geleden

Ik heb 15 jaar geleden serieus gestept met een kickbike. Ik heb geleerd te wisselen dmv schuiven. Dus ene voet tenen wat naar buiten draaien, andere voet daar schuin voor plaatsen en dan been wat eerst op t plankje stond gebruiken om af te zetten. Daar werd overigens ook aangeraden om elke 3-5 passen van been te wisselen.

Later heb ik op mijn werk nog (intern) wat gestept om bij spoedgevallen snel ter plaatse te zijn. Ook daar gebruikte ik deze techniek om te wisselen.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15 min geleden

Ik heb ook deze kickbick heel fijn ding. Ik doe steppen met me shetlander ter afwisseling van het mennen en longeren