Ik heb sinds een paar weken een step, zo'n eentje met luchtbanden, de Kickbike City G4. Ik doe sinds ik m'n paard verkocht heb (2018) eigenlijk weinig aan beweging, behalve wandelen. Nu kamp ik momenteel met 1,5 achillespeesontsteking sinds een half jaar (rechts sowieso, links lijkt te volgen) en dacht ik dat steppen wel leuk (en haalbaar) zou zijn.
Nou ik heb me zwaaaaarrr verkeken op hoe zwaar het is, of hoe weinig spierkracht ik heb
(ik ben in 2022 de helft van mijn lichaamsgewicht afgevallen en daarmee ook heel veel spiermassa). Ik probeer elke dag een klein rondje te steppen, liefst wanneer het donker is, want ik voel me nog best wel opgelaten/bekeken omdat het 'ongewoon' voelt. Maar je hebt een portie beenspieren nodig die ik niet bezit
dus ik hou het nog bij kleine rondjes, ook vanwege de achillespezen.Ik heb nog moeite met wisselen van been, links is mijn voorkeursbeen om af te zetten, maar hoe wissel je zonder te stoppen? Dat middenstukje is zo smal. Ik moet wel wisselen want m'n rechterbeen is helemaal verzuurd na een paar honderd meter.

Ik ben benieuwd of er nog meer steppers op bokt zijn!