Blaas verzakking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Blaas verzakking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:08

Wie heeft dat ook ooit had ik een baarmoeder verzakking maar die hebben ze vast gezt. Ik mag max 10 kilo tillen anders kan hij los gaan, maar als ik lang sta of een drukke hond uit laat dan zakt mijn blaas. Dat kan geen kwaad maar het is geen fijn gevoel en er is niks aan te doen helaas.

Muppett

Re: Blaas verzakking

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Ik heb aan mijn bevalling ook een blaasverzakking overgehouden. De gynaecoloog stelde een bandje voor ter voorkoming van stress incontinentie, maar ik wil geen lichaamsvreemde voorwerpen in mijn onderkant. Er zitten ook best wat nadelen aan. Ik zag dat de Bergmankliniek een 3D scan van je bekkenbodem kan maken en de oorzaak van de blaasverzakking kan verhelpen met een plastiek. Dat lijkt me ideaal, maar ik heb er nog geen werk van gemaakt... Als je vragen hebt, mag je me pben.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Muppett schreef:
Ik heb aan mijn bevalling ook een blaasverzakking overgehouden. De gynaecoloog stelde een bandje voor ter voorkoming van stress incontinentie, maar ik wil geen lichaamsvreemde voorwerpen in mijn onderkant. Er zitten ook best wat nadelen aan. Ik zag dat de Bergmankliniek een 3D scan van je bekkenbodem kan maken en de oorzaak van de blaasverzakking kan verhelpen met een plastiek. Dat lijkt me ideaal, maar ik heb er nog geen werk van gemaakt... Als je vragen hebt, mag je me pben.

Ik heb dit vorig jaar laten doen, en als ik dit had geweten dan had ik het 15 jaar eerder gedaan. Het bandje (sling) dan. Geen druk meer, geen urineverlies tijdens sporten of tillen (of niesen) en ik heb geen stuitpijn meer. Er staat dus echt veel minder druk op de hele onderkant. Geen enkele bijwerking gehad en alles werkt nog prima. Onze jongste is 21, dus na tal van nutteloze oefeningen en fysio afspraken, had ik gewild dat iemand deze oplossing mij veel eerder had geboden.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:40

Ik heb het ook, cadeautje na twee bevallingen :') gelukkig vallen de klachten mee, maar laatst bij de proefles sporten moesten we touwtje springen (270 in totaal :Y) ) en toen voelde ik me niet meer zo prettig. Dat was wel een confontatiemomentje, zeg maar.

Muppett

Re: Blaas verzakking

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:43

Wat fijn Padoertje dat die ingreep bij jou zo goed heeft uitgepakt.
Ik heb ook bekkenfysio gehad, met zo'n elektrode. Vreselijk, stroomstoten door je doos. Het hielp bij mij ook nog een keer helemaal niks. Een ring helpt ook niet, die blijft bij mij niet zitten. Vind het wel ontluisterend, die klachten. Maar het schijnt vaak voor te komen al hoor ik niet vaak mensen erover praten