Als eerste: ik ga maandag sowieso gelijk de huisarts bellen, dit topic open ik omdat het weekend is ik mij suf pieker en aan het internetten geslagen ben.
Ik keek gisteren toevallig in de spiegel voordat ik onder de douche stapte ik had het koud dus stijve tepels, ik zag plots een deukje boven de tepel van mijn rechter borst zitten. Gek, alles gecontroleerd geen hobbels of knobbels niks anders dan normaal. Toen ik onder de douche vandaan kwam en lekker warm was was het deukje weer verdwenen. Ik heb allerlei tests gedaan die ik tegen kwam maar het deukje komt niet terug, alleen als ik stijve tepels heb komt het deukje terug.
Indirect maak ik mij geen zorgen om enge dingen zoals kanker hoewel het uiteraard wel steeds door mijn hoofd spookt. Maar als ik rationeel nadenk is er erg veel veranderd in mijn leven:
* Ik ben erg veel afgevallen * Ik ben krachttraining gaan doen * Ik ben overgestapt van de echte Mercilon pil naar de generieke variant.
En nu ik over dat laatste nadenk merk ik dat sindsdien (hoewel dat zogenaamd niet moet kunnen) toch iets anders in mijn vel zit. Ik heb net 3 strips van de generieke variant geslikt en ik merk dat ik iets meer prikkelbaar ben en mij over het algemeen meer zorgen maak over mijn gezondheid, ik ben echt minder nuchter dan toen ik de echte Mercilon slikte. Ik merk ook dat ik sinds deze pil een zeurderig gevoel heb ik mijn borsten, dit had ik met Mercilon gewoon niet. En ik heb ook spotting met de generiek, dit had ik met Mercilon ook wel maar niet zo snel.
En nu dan opeens dat deukje, misschien had ik het mijn hele leven wel maar is het nu pas opgevallen. Of heeft het ook wel te maken met de generiek, of met het afvallen/gespierder worden. Ik heb echt even geen idee....
Wat ik met dit topic wil bereiken, geen idee eigenlijk. Misschien vind ik het gewoon fijn om het even van mij af te schrijven. En misschien is er iemand die dit ook wel ergens in herkend?
Kan heel goed met de pil te maken hebben, hormonen hebben ook invloed op borstweefsel. Gewoon even naar de huisarts om te laten checken inderdaad.
BeFunny
Geplaatst: Vandaag, 08:50
Kan idd heel goed door de pil en het afvallen te maken hebben. Ik weet niet hoe oud je bent maar bijvoorbeeld de overgang kan ook invloed hebben op het bost weefsel en hormonen ook. Goed dat je naar de huisarts gaat.
Zeker naar de huisarts gaan. Altijd serieus nemen. Het kan door vanalles komen maar het is ook een signaal van borstkanker en niet om je bang te maken wel om alert te zijn.
Petrichor
Geplaatst door de TopicStarter: Vandaag, 09:51
BeFunny schreef:
Kan idd heel goed door de pil en het afvallen te maken hebben. Ik weet niet hoe oud je bent maar bijvoorbeeld de overgang kan ook invloed hebben op het bost weefsel en hormonen ook. Goed dat je naar de huisarts gaat.