Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:45

Vandaag deed ik boodschappen en dacht, oh ja toiletpapier en keukenrol meenemen.
Sinds corona heb ik een maxi toiletpapier verpakking van 24 rollen onaangebroken in de kast liggen :')
Die durf ik echt niet te gebruiken, die ligt er voor het volgende ' noodgeval'.

Ook geven mensen mij weleens weer een hand, maar ik merk dat ik het nog altijd best ongemakkelijk vind. :o

Maar ik werk (te) in een verpleeghuis en heb het ten volle meegemaakt.
Ook alle applaus voor de zorg, buurtbewoners en plaatselijke kerken die leuke dingen of zelfgebakken taartjes kwamen brengen en zo.
Daar is niets meer van over helaas ;(

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:56

Ik vraag me nog steeds af wat je toch met zoveel toiletpapier moet?
Ik heb als gewoonte gehouden dat ik mensen geen hand meer geef als ik mezelf voorstel. Ook met verjaardagen steek ik m’n hand in de lucht en feliciteer iedereen in 1 keer (behalve de jarige dan).
Dat iedereen opeens zo dankbaar naar de zorg toe was tijdens corona vond ik overigens wel iets overdreven.

Esther

Re: Wie heeft nog meer na corona bepaalde gewoontes overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:11

Ik zorg ook dat ik een pak toiletpapier extra heb liggen. Toen corona uitbrak was het toiletpapier zo'n beetje op bij ons, daar kreeg ik best even stress van.

Verder hou ik meer afstand als mensen ziek zijn, mensen testen niet meer en ik hoef niet nog eens corona te krijgen. Heb nu al long covid waarbij ik nog wel een soort van kan functioneren, zit niet te wachten op een ernstigere vorm.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:14

Handen wassen als ik thuis kom.
En ik ben in coronatijd begonnen met Lego bouwsels, dat is ook gebleven.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:15

Geen hand meer geven, hoesten in mijn elleboog en vooral, heel fijn, geen drie zoenen van mannelijke collega's meer bij verjaardagen en de nieuwjaarsreceptie *\o/*

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:21

De wc papier run heb ik ook nooit gesnapt… dat vond ik niet het belangrijkste om in huis te hebben als de schappen leeg gaan.

Ik heb van corona overgehouden dat ik niet meer alle avonden weg wil zijn, en het liefst thuis ben. Dat doe ik ook niet meer.
Doe mij nog maar zo’n avondklok en samenscholingsverbod :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:23

Geen 3 zoenen meer geven, aan wie dan ook. Afhankelijk van de mate van affectie geef ik een knuffel (dat is bij een mens of 3) of doe een algemene zwaai in de lucht ter begroeting of afscheid.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:26

Vaker tussendoor handen wassen, minder handen schudden en zo weinig mogelijk begroetings-/ felicitatiezoenen. :+
Vorig jaar realiseerden we ons dat we minder vaak vrienden te eten uitnodigden. Dat hebben we weer opgepakt...
En ik ben na Corona regelmatig gaan sportenin een sportschool. Dat bevalt nog goed.
Laatst bijgewerkt door senna21 op Vandaag, 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:26

Videobellen met klanten die ver weg wonen, ideaal! Sinds corona vindt iedereen dat heel normaal, dus dat scheelt voor mij heel veel kilometers.

Verder eigenlijk weinig. Ik was voor corona al druk bezig met offgrid leven, en dingen als niezen in mijn elleboog en regelmatig handen wassen deed ik ook al altijd.

Ik vond de corona tijd eigenlijk heerlijk := Lekker thuis zijn, geen verkeer op de weg, iedereen die afstand hield.. :))

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:37

Teams inderdaad, overleggen over verschillende vestigingen van werk en ook een collega op een andere locatie bel ik sneller via teams dan de telefoon nu. En webinars volgen zo nu en dan.

En ik merk ook wel dat mensen bewuster omgaan met klachten. Thuis werken of meer afstand houden, even waarschuwen, dat doe ik ook.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:49

Vaker handen wassen. Niet overal meer een hand geven. In mijn elleboog hoesten. Ik werk nog steeds voor een deel vanuit huis. Ik vond zelf de avondklok overigens niet erg.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:58

Ik houd nog altijd 1,5 meter afstand in publieke ruimtes, en kan er heel slecht tegen als mensen dichterbij gaan staan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:16

Ik geef alleen nog knuffels. Zoenen doe ik niet meer.
Verder werk ik nog steeds grotendeels thuis, heerlijk! Ik kan me thuis veel beter concentreren dan op kantoor waar iedereen maar door elkaar overlegt/teamst/telefoneert.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:29

Thuiswerken en zoveel mogelijk sociale gelegenheden ontlopen. Ben een behoorlijke kluizenaar geworden mede door de coronaperiode. Niet altijd even handig maar geeft me heel veel rust in mn hoofd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:30

Weinig? :+

Ik hou niet van kussen dus deed t al amper.
Hand geven met voorstellen vind ik netjes dus doe ik in sommige gevallen zeker nog wel. Maar als een ander het niet wil dan ook niet.
Feliciteren dmv hand geven op een verjaardag deed ik al niet..
Hoesten soms in elleboog heb ik trouwens wel over gehouden, denk er niet altijd aan.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:51

Hoesten en niezen nog steeds in elleboog. Ook vaker handen wassen en voel me in grote mensenmassa’s niet meer fijn, dat vermijd ik dus ook zoveel mogelijk.
Wat ik wel gek vind, als ik aangeef niet te willen zoenen en/of handen schudden vinden veel mensen dit zo raar. Al ruim voor corona was ik daar ook al een tijd mee gestopt, had een chemokuur en ook toen vond ik dat mensen daar zo raar op reageerden. Zelfs als je uitlegt waarom blijft het blijkbaar moeilijk voor sommigen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:06

Ik was mijn handen meer. Met name als ik thuiskom van boodschappen doen bijvoorbeeld. En 3 zoenen probeer ik altijd te vermijden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:18

Veel herkenning vd vorige berichten, maar ik heb tijdens corona "geleerd" dat je ook gewoon kan wandelen als het regent. Ik laat me daardoor niet meer binnenhouden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:29

Ik vind het normaler dat ik liever afstand hou van mensen. Handen geven hoeft niet perse, zal het los van mezelf voorstellen, verder niet initiëren. Drie zoenen is ook voorbij.

Inderdaad ook altijd een extra pak toiletpapier meenemen. Nu zeker met die onrust ben ik voornamelijk bang dat mensen paniek krijgen en weer gaan hamsteren.

Ik heb ook geleerd dat wel of niet vaccineren en de gevolgen daarvan (wappies/schapen) allemaal weer vervagen. Dus mensen maken elkaar kapot online en in real life, puur op basis van een keuze, maar vooral jezelf trouw blijven, welke keuze je ook maakt.

En wantrouwen in de overheid. Dat is echt blijven hangen ook. Dubbele agenda's, egoisten, niet het beste voor met de bevolking.

En waar ik vroeger niks gaf om niesende/hoestende mensen, blijf ik nu ver uit de buurt
Laatst bijgewerkt door Hutcherson op 49 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:32

Ik heb m’n leven lang al een hekel gehad aan die 3 zoenen met verjaardagen, maar die skip ik nu ook nog steeds gelukkig.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Knuffel ipv zoenen, ik probeer een hand geven te ontwijken maar doe het wel als iemand zijn hand naar voren steekt, thuiswerken. Vind het nog steeds extra naar als iemand dichtbij komt die ziek is en aan het hoesten. Ik heb nog steeds handgel bij me die ik ook nog met enige regelmaat pak.