Al ruim twee jaar heb ik last van mijn rechtervoet. Af en toe ineens een stekende pijn in mijn teen. Uiteindelijk toch maar eens naar de podotherapeut gegaan. Die vermoedde een Mortons neuroom. Hierop heb ik zooltjes gekregen die het probleem zouden moeten verhelpen. Helaas zijn we inmiddels 1,5 jaar verder en is mijn klacht niet over. Naar de huisarts geweest, op aanraden van mijn podotherapeut, en nu een doorverwijzing gekregen voor het ziekenhuis.
Nou was ik eigenlijk benieuwd of hier bokkers zijn met ervaringen met een Mortons neuroom en hoe dit bij jullie al dan niet verholpen is.
Hmm vreemd, ik had het ook, maar met zooltjes was ik er binnen no time vanaf. Wel belangrijk om goede schoenen te kopen, soepele zool, brede voorvoet, geen/minimale hak.
Anders een second opinion vragen, want dat je er na anderhalf jaar nog last van heb is niet echt passend bij een Mortons neuroon.
Het schijnt zeker vaker voor te komen dat zooltjes niet helpen. Als dat niet zo zou zijn zou niemand vervolgens een spuit erin krijgen of geopereerd moeten worden natuurlijk. Ik heb uiteraard ook al die tijd braaf het juiste schoeisel gedragen. De huisarts gaf ook aan dat de klachten klassiek zijn voor Mortons neuroom.
Memories
Geplaatst: Vandaag, 17:36
Hier ook Morton’s neuroma, aan beide voeten. Sta of wandel je veel of doe je aan sporten met impact op je voeten? Ik heb toen ik in een heftige klachtenperiode zat wel echt rust moeten nemen. Zo veel mogelijk zitten en de voeten omhoog incl masseren van je voeten en pas daarna als de continue irritatie voorbij is weer rustig opbouwen, alleen met goede schoenen natuurlijk.
black_kelpie
Geplaatst: Vandaag, 18:53
Bij mij hielpen zooltjes ook geen bal, daar werd het eigenlijk alleen maar erger van. Bredere schoenen hielpen wèl. Ik loop inmiddels al jaren op barefoot schoenen en heb even zo lang niets meer gevoeld van dat neuroom
Het gekke is dus, ik heb eigenlijk nooit smalle schoenen aan gehad of veel gelopen of wat dan ook. Dus begrijp ook niet zo goed hoe ik eraan ben gekomen.
JustMe8484
Geplaatst: Vandaag, 19:13
Ik heb ook een mortons neuroom aan mijn linker voet. Bij de huisarts geweest en die verwees me naar een podotherapeut. Uiteindelijk steeds niet lang genoeg last om daar naartoe te gaan. Ik kan het zelf in toom houden door goed op de juiste schoenen te letten. Bij (berg)wandelingen doe ik de schoenen nu onderaan minder strak waardoor dat ook beter gaat. Ik heb nooit veel op bijvoorbeeld puntige of smalle schoenen gelopen. Ook niet veel op hakken gelopen. Alleen bij feestjes ed. Maar dat gaat ook echt niet meer. Avondje theater waarbij ik alleen van en naar de auto moet lopen en ik verga al van de pijn, ondanks dat de schoenen met hak relatief breed zijn bij de neus.
Geen ervaring met zooltjes oid dus. Maar vooral met het kiezen van de juiste schoenen. Voor mij is dat plat en zo breed mogelijk bij de neus (soms lastig want ik heb smalle enkels, geen handige combi). Als mijn huidige sneakers en/of wandelschoenen aan hun einde zijn zit ik er ook aan te denken over te stappen op barefoot.
Druif_01
Geplaatst door de TopicStarter: Vandaag, 19:20
Op hakken heb ik ook nooit veel gelopen en doe ik nu ook echt niet meer, dan is de pijn niet te harden aan mijn tenen. Zelfs als ik alleen maar een cowboylaars aan heb is dat al pijnlijk. Maandag kan ik al terecht bij de chirurg dus ben benieuwd wat die gaat zeggen.
Brede sneakers heb ik ook inderdaad, dat scheelt wel, maar onvoldoende en nu na ruim 2 jaar ben ik er wel klaar mee. De huisarts was ook van mening dat de zooltjes dan inmiddels hun werk wel gedaan hadden moeten hebben.
Hier ook iemand met links een beknelde zenuw. Steunzolen maar alsnog vaak last van. Moet eigenlijk ook weer een keer terug want podotherapeut had het toen over de zenuw uitverdoven maar klein trauma aan verdoving spuiten in voet dus daar eigenlijk niet zo'n zin in. Maar als ik er echt goed last van heb dan kan ik wel janken van de pijn.
black_kelpie
Geplaatst: Vandaag, 19:57
Druif_01 schreef:
Het gekke is dus, ik heb eigenlijk nooit smalle schoenen aan gehad of veel gelopen of wat dan ook. Dus begrijp ook niet zo goed hoe ik eraan ben gekomen.
Ik ook niet. Daarbij heb ik ook nog eens bizar smalle voeten dus ik pas overal wel in, en toch heeft het enorm veel verschil gemaakt.
Ik heb hem links zitten. Zooltjes hielpen bij mij maar beperkt vooral omdat ik dan weer meer last van mijn hielspoor kreeg.
Ik draag nu op werk, schoenen zeker 2 maten groter (en dit zijn trouwens wandelschoenen met minimaal type B zool met extra vering) en alleen nog maar natuurlijk materiaal sokken in de winter (op 1 of andere manier werkt de kou bij mij er niet fijn op) Ik heb nu de hele tijd op alpacawol sokken gelopen en het is al flink minder geworden. Ook neem ik voldoende rust, met pootje omhoog. Soms massage apparaat erop en regelmatig wisselbad (douche straal) op mijn voeten. Ook begonnen te klachten toen ik veel in mijn vrije tijd op schoenen/sloffen/slippers liep. Dus loop ik nu zoveel mogelijk weer blootvoets.
Eigenlijk heb ik over een maand een introductie gesprek voor een eventuele operatie om de probleem zenuw eruit te halen, maar nu twijfel ik weer heel erg omdat de klachten bijna weg zijn (dit heeft wel ruim 3 jaar geduurd) en het soms even aanvoelt als een flinke kramp aanval.