Ik heb vorige week een MRI gehad en daaruit is ondermeer gekomen dat beide peroneuspezen ontstoken zijn en dat er in eentje een scheur zit van bijna 4 cm.
Voor nu is het plan 6 weken gips en daarna kijken hoe het eruit ziet en bij onvoldoende herstel wordt het geopereerd.
Heeft iemand ervaring met deze blessure? Is het met rust genezen of toch geopereerd? En hoe lang duurde het voor je weer een beetje mobiel was en kon rijden?
Het is een beetje onduidelijk waardoor het ontstaan is. Ik heb niet extreem veel klachten dus had niet verwacht dat zoveel schade uit de MRI zou komen. Deze enkel is heel instabiel na een ongeluk meer dan 15 jaar geleden en de laatste maanden speelde bij vlagen de pees op maar in de periode heb ik hem ook een paar keer flink verzwikt. Dus de vraag is een beetje of hij beschadigd is door het zwikken of dat het zwikken mede gekomen is de schade aan de pees.
Ik ben geen voorstander van gips omdat het bindweefsel in de scheur geeft en daarna gewoon weer scheurt als er iets gebeurd. Gewoon net als met paardenpezen, intensief de laser er op. Geneest prachtig. Ik schat tussen 6 en 10 weken.
Met een beetje mazzel krijg ik een mazzel krijg ik een walker en geen gips dat gingen ze nog overleggen dus dan zou ik iets met laser kunnen doen. Als ik tussen de bomen het bos nog zie.