Zere kies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Friezenkind

Zere kies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 12:07

Ik heb sinds dinsdag een zere kies (gevoelig voor kou en steken als ik ergen op kauw).
De kies die ernaast zit is dinsdagochtend gevuld, en sinds dat moment doet de kies in eens zeer.

Donderdag terug gegaan naar de tandarts en ze heeft wat kou en tik testen gedaan, daar kwam uit dat de kies idd gevoelig was, maar volgens de tandarts was er niks te zien aan de kies, dus weer naar huis gestuurd en moet afwachten of de pijn minder wordt.
Maandag moet ik naar de mondhygiënist en zal het er Over hebben, maar het kan toch niet dat een kies ineens zo gevoellig wordt door een behandeling aan een andere kies? Ik snap dat je mond ee paar uurtjes na het vullen gevoellig kan zijn, maar in de aansluitende kies steken krijgen tijdens iets zachts als een stukje banaan eten en daarna nog je kies voelen kloppen (20min geleden) kan toch niet normaal zijn.

Ik heb trouwens nooit een probleem gehad aan deze kies.

mika11

Re: Zere kies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:18

Het kan wel een paar dagen duren die gevoeligheid.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:44

Kan wel even duren hoor! Ik heb ook geregeld dat de tanden er naast gevoelig zijn of blijven.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 12:51

Is het daadwerkelijk die kies, of toch de kies die is behandeld? Hevige kiespijn is inderdaad vervelend. Als je tot maandag kunt en wilt wachten wil Ibuprofen of Naproxen wel helpen. Sterkte ermee!!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 13:00

Ik zou ook even afwachten tot maandag en pijnstillers nemen. Als het maandag nog niet over is of zelfs pijnlijker is geworden zou ik toch vragen of het even op de foto mag worden gezet.
Het kan ook toeval zijn en dat er wel een ontsteking zit.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 13:01

Bonnelover schreef:
Is het daadwerkelijk die kies, of toch de kies die is behandeld? Hevige kiespijn is inderdaad vervelend. Als je tot maandag kunt en wilt wachten wil Ibuprofen of Naproxen wel helpen. Sterkte ermee!!

Ja het is echt de kies die ernaast zit. Maandag mowt ik naar de mondhygiënist in dezelfde praktijk dus zal het gelijk weer even aankaarten.

Friezenkind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-26 13:04

Majabeestje schreef:
Ik zou ook even afwachten tot maandag en pijnstillers nemen. Als het maandag nog niet over is of zelfs pijnlijker is geworden zou ik toch vragen of het even op de foto mag worden gezet.
Het kan ook toeval zijn en dat er wel een ontsteking zit.

Daar ben ik idd bang voor. Voor en na het vullen zijn er fotos gemaakt, maar he ik het ‘geluk’ dat het een paar uur erna is ontstaan.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:41

De keren dat ik dit had, had ik vervolgens helaas een wortelkanaalbehandeling te pakken. Van de andere kant: bij jou zijn foto’s gemaakt dus hadden ze een eventuele ontsteking al kunnen zien. Waarschijnlijk dus toch napijn door de tandarts behandeling. Overigens is de pijn die je beschrijft voor mij niet herkenbaar als napijn van een andere kies…

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 14:56

De tandarts had een gat gevuld en zei al dat hij hoopte dat hij me een wortelkanaalbehandeling had bespaard . Later werd mijn kies ook gevoelig voor kou. Heb het genegeerd en paar maanden later kreeg ik pijn, dat ging in het begin in golven en daarna deed t zo'n pijn dat ik wel naar de tandarts moest. Helaas toch een wortelkanaalbehandeling nodig. Moet zeggen dat ik de ergste pijn daarvan voel in mn portomonee.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-26 15:41

Mocht je even zat zijn van het gevoel kun je een hele kruidnagel in je wang tegen je kies in je mond houden. Dat verdoofd. De kruidnagel uiteraard niet doorslikken, maar werkt wel erg goed!