Helix piercing zetten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dahlia85

Helix piercing zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 06:31

Ik denk er al een poosje over een Helix piercing (bovenin oorschelp te zetten maar lees wat mindere dingen (ontsteking/bloemkool oor). Ik heb veel mijn noice cancelling koptelefoon op en weet ook niet zo goed of dat dan zeer gaat doen. Ook zie ik dat ze dit bij de lucardi doen maar volgens mij schieten ze dan ipv piercen. Ik begreep dat schieten risico op complicaties vergroot? ik hoor dus graag ervaringen! En last but not least, doet het zeer?

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 06:38

Jaren geleden heb ik de piercing laten zetten bij de juwelier en ik durf niet te zeggen op welke manier. Ik heb er altijd veel last van gehad. Ontstoken en ik kon er niet op liggen. Het gat zit nog steeds in mijn oor. Soms doe ik nog wel eens een oorbel in maar langer dan een dag houd ik het niet veel. Dan gaat het weer zo zeer doen en het wordt dik :\

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:31

Doet het zeer? Is water nat? Er gaat een naald door je oor, natuurlijk doet dat zeer :+
Ik heb er ooit eentje laten schieten bovenin mijn oor, maar die is altijd blijven ontsteken. Ik heb hem er al jaren uit daardoor. Schieten zou ik dus zeker niet aanraden.

Billy

Re: Helix piercing zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:38

Ga naar een goede piercer niet naar een schietende beunhaas....

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 07:46

Ik heb er eentje. Ik heb hem laten piercen bij een tattoo shop die ook piercings deed. Het ging netjes en snel.
Doet het pijn, ja. Doet het daarna ook nog pijn, ja. Ik kon tijdenlang niet op mijn zij slapen en moest opletten met dingen bij mijn oor.

Het heeft 9 manden geduurd voor hij helemaal genezen. Aan het einde heb ik het staafje verwisseld voor een swirl piercing en dat heeft de genezing wel veel geholpen omdat het uit zichzelf kon bewegen en het staafje kon dat niet.

Net als elke piercing moet je hem goed schoonhouden en verzorgen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:14

Amber_anne schreef:
Ik heb er eentje. Ik heb hem laten piercen bij een tattoo shop die ook piercings deed. Het ging netjes en snel.
Doet het pijn, ja. Doet het daarna ook nog pijn, ja. Ik kon tijdenlang niet op mijn zij slapen en moest opletten met dingen bij mijn oor.

Het heeft 9 manden geduurd voor hij helemaal genezen. Aan het einde heb ik het staafje verwisseld voor een swirl piercing en dat heeft de genezing wel veel geholpen omdat het uit zichzelf kon bewegen en het staafje kon dat niet.

Net als elke piercing moet je hem goed schoonhouden en verzorgen

Ik had dit kunnen schrijven.

Heb m’n helix nu al jaren en heb er nooit meer last van. Laten piercen wel.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:19

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 08:40

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-26 08:44

Als ik dit zo lees is het misschien toch niet zo wat voor mij. Ik slaap op mijn zij /gebruik noise canceling koptelefoon en hou van peuteren dus combinatie met dat het best lang duurt voor het geneest is misschien niet de beste combinatie

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:50

Ik heb hem laten zetten bij een goede piercer en ja, het deed pijn.
Het genezen vond ik ook moeizaam. Zeker negen maanden gevoelig geweest.
Vind hem wel super mooi!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:54

Helix geneest moeizaam doordat hij veel in contact komt met haar, er wordt soms op geslapen en mensen verwisselen hem vaak te snel.
Het slapen kun je oplossen door een reiskussen te gebruiken en je oor daarin te leggen. Koptelefoon die in contact komt met je piercing is echt af te raden de eerste 9 maanden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 08:55

Ik heb er ook 1 laten zetten bij een piercer. Das echt de belangrijkste tip. Kost wat meer maar laat m echt niet schieten......
Het zetten doet pijn en het herstel is ook gevoelig.
Maar het is mooi :D

Ik kan wel n koptelefoon op maar hou er rekening mee dat t de eerste tijd niet kan.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:06

Ik heb vroeger een helix laten schieten.. doe dat niet en ga echt bij een piercing shop! Ik heb die piercing toen moeten uitdoen en heb er nog altijd een littekentje van. Uiteindelijk zo een 4 tal jaar geleden geloof ik opnieuw laten piercen en die zit er nog netjes in :D Zou hem wel eens willen laten veranderen naar een ringetje (heb nu een stud). Nu draag ik gewoon mijn hoofdtelefoon en het irriteert me niet :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:07

Ik heb deze al bijna 30 jaar.
Wel laten piercen, ja dat voel je. Ik slaap ook op mijn zij, maar dan slaap je tijdelijk even op je andere zij.
Ik heb er verder nooit last van gehad. Geef het tijd om te helen, ga er niet aanzitten. Oh, ik heb ook geen bloemkooloor gekregen :+

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:17

Ik vind de helix prachtig. Maar ik ken best veel mensen die hem er na 1 of 2 jaar uit hebben gehaald omdat ze last bleven houden. Daarom neem ik hem zelf niet :(

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:35

Jaar of 25 geleden aan beide oren gezet.
Werd toen gewoon geschoten, heel soms doe ik er nog weleens een oorbel in.. gaatjes zijn nog open.
Wel aan 1 oor een heel minimaal verhard stukje, en ik kan me herinneren dat de genezing irritant was destijds.
Als ik ze nu weer zou zetten, zou het piercen worden.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 10:02

Hier inmiddels een jaar of twaalf of dertien mijn helix. Laten piercen en dat vond ik zelf niet heel vervelend, al kan ik me wel herinneren dat ik de eerste paar dagen spijt had omdat het veel pijn gaf. Genezing ging ook langzaam, je gaat toch door kraakbeen heen. Pijn heb ik er niet heel lang van gehad, wel dat het gevoelig bleef en weer een beetje ging bloeden na een paar maanden. Na die paar maanden wel volledig genezen, merk er totaal niets meer van en ben er nog steeds blij mee. Ik zou het zeker niet afraden, maar het kan inderdaad wel problemen opleveren met een koptelefoon.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 08:44

De regel is: schieten kan in zachte gedeeltes (oorlel), in kraakbeen moet je altijd piercen.

Als je pierct haal je eigenlijk een stukje kraakbeen weg waardoor je een mooi tunneltje maakt (holle naald). Als je schiet dan gaat een volle naald er met harde kracht doorheen, het kraakbeen moet ergens heen dus gaat achteraan min of meer "ontploffen". Dat zijn dan allemaal kleine flardjes, die kunnen gaan ontsteken en de bloemkooloor veroorzaken.

Dus in kraakbeen altijd piercen. Kraakbeenpiercings in combi met een koptelefoon zijn meestal vragen om problemen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 09:23

Ik heb er al een kleine 15-20 jaar 2 onder elkaar. Geen idee meer hoe ik daar aan kom, kan best zijn dat ze die geschoten hebben. Alhoewel het schieten van toen ook heel anders is dan het "schieten" van tegenwoordig. Neemt niet weg dat Duhelo wel een punt heeft mbt het kraakbeen.

Ik denk niet dat ik er echt veel last van heb gehad, kan me dat iig niet herinneren. Alhoewel je er in jouw geval idd wel de eerste maanden/jaar rekening mee zal moeten houden. Ik denk wel dat ik de eerste tijd vooral op mn andere oor heb geslapen.
Vorig jaar moest de boel er 2x in korte tijd uit vanwege een MRI/operatie en toen is 1 vd 2 wel een paar weken wat gevoelig geweest. Maar verder slaap ik inmiddels al jaren op het oor waar ze inzitten en is, iig na genezing, een koptelefoon ook nooit een probleem geweest.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 09:24

Ik heb koppig mn koptelefoon doorgedragen met mijn helix, maar dat valt niet aan te raden :') beter kan je een tijdje oordoppen in doen. wat meerderen hier zeggen wel, het duurt echt een goed half jaar tot een jaar voordat het genezen is. Bij mij heb ik na een half jaar het staafje waarmee het gepierced was verwisseld voor een ander staafje met een kettinkje eraan, en geen problemen gehad.

Je zei dat je veel peutert, ik friemel zelf heel veel met mijn oorbellen, maar die helix was gevoelig genoeg de eerste paar weken dat ik er wel vanaf bleef en het geen gewoonte werd.