Wat helpt écht tegen droge handen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Wat helpt écht tegen droge handen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:40

Ik begin onderhand thuis te horen op de reptielenafdeling van de dierentuin. Of in de zee. Ik ben geschubd.

En het breekt open, bloedt. Kleding, beddengoed zit eronder etc.

Ik ging vanmorgen weg en toen dacht ik nog “het valt echt mee vandaag”. En ik kom thuis met opengebroken handen. Het doet echt pijn ook.

Smeren doe ik maar ik haat elke vorm van crème. Ik heb (in huis) sensitive handzeep, douchegel etc. Ik drink genoeg. Probeer buiten wel handschoenen aan te doen. Wel zit het wel in de familie.

Standaard handcrèmes helpen allemaal niet. Daarbij word ik echt naar van het gevoel van crème. Soms overprikkelt mij dat zo dat ik liever pijn en bloed heb. :o

Maar ook als ik meer smeer blijft het gebeuren. Kan een huisarts hier wat mee? Is er een geheim?

Foto in link ivm dat het lelijk is. En het was vanmorgen nog prima. Besloot dat smeren niet nodig was. Heb het nu dik ingesmeerd met hele vette zalf. :=

KLIK

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

De huisarts kan je wel helpen aan een vette crème zonder toevoegingen.Gaat een beetje richting eczeem droge huid dit .Ik kreeg vaselinium zalf lekker vet zonder toevoegingen.Zou er echt even een bezoekje aan wagen als ik jou was.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:45

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:46

Is het een vorm van eczeem? Of 'gewoon' heel droog?
Ik had het vroeger ook echt extreem, tot bloedens toe zoals jij ook zegt. Het deed zeer, maar dat was beter dan jeuk.
Ik bleek allergisch te zijn voor bepaalde stoffen en bij mij ging het spontaan over toen ik 3 maanden in Australië was geweest en ik volop zon had gepakt. Het is nooit meer terug gekomen, maar ik smeer in de winter wel tegen 'gewone' droge handen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:46

Ik zweer bij Working Hands. Wel vrij duur, maar vaak 2de halve prijs of 2de gratis bij Kruitvat of Etos.

Ik werkte met fietsen, veel smeer en veel handen wassen. Had echt hele droge kapotte handen en dit was het enige dat bij mij echt werkte.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:48

Ik had het vroeger ook heel erg. Nu minder. Zo min mogelijke met je handen in water (weinig schoonmaken, niet verkeerd ook ;) ) en altijd handschoenen aan als je naar buiten gaat. Dat helpt bij mij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 17:50

Handen in het water doe ik zelden. Alleen met schoonmaken maar dat doe ik vaak met handschoenen. Vaat gaat met de machine. ;)

Ik heb ook een droge huid op m’n onderbenen. En in m’n gezicht ook een beetje. Maar elke dag een vette dagcrème helpt. Heb wel een rode huid in m’n gezicht. En kan tegen sommige dingen niet.

Het is ook echt vooral met droge lucht en kou dat het opeens heel hard gaat. Had handschoenen mee maar vind dat gedoe en dan krijg ik het snel te warm bij flink wandelen. Ik heb dunne sporthandschoenen met grip trouwens.

Maar zal de huisarts eens bellen. Voelt zo slecht om hiermee naar de huisarts te gaan. Maar ik kreeg bijna m’n tankdop niet open door de droge, zere en stijve handen van de kou. En die waren op dat moment niet echt koud omdat ik al een stuk gereden had.

En die glove crème zal ik eens bestellen. Het enige wat voor m’n lippen werkt is vaseline (en water drinken). Dus dat lijkt me iets goeds.

Drie maanden Australië ga ik ook onthouden Goof, stuur jou wel een tikkie. :P

Eloya

Re: Wat helpt écht tegen droge handen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:54

Ureum zalf werkt vaak goed voor droge huid met kloven.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:55

Herkenbaar met dit weer. Zodra het gaat vriezen hier ook drama. Preventief helpen handschoenen inderdaad. Verder doe ik als het zo erg is voor het slapengaan mijn handen insmeren met vaseline. En als het iets minder erg is dan gebruik ik voor het slapengaan gewone handcrème. Daarmee blijft het redelijk onder controle.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:01

Ik gebruik gewoon kokosolie( onbewerkt) met sheabutter.

Even au bain marie warmen...mengen..afkoelen. klaar.

Verhouding iets meer shea dan kokos ( dan blijft het harder)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:02

Tallow balm. Werkt heel goed. Je kan het ook gemakkelijk zelf maken. Hier wordt t overal voor gebruikt.
Droge lippen, droge handen, rode billen bij de dreumes en ga maar door

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:03

Wat lastig voor je TS. Ik zou de tip van Australie heel serieus nemen en prio geven :D :j

Ik heb niet zo'n droge huid als jij maar moet wel goed in blijven smeren om te voorkomen dat mijn huid in 'kurk' verandert.

Ik gebruik deze creme: https://finkhof.de/pflege-haushalt/natu ... 6004100100

Is niet goedkoop maar ik vind m wel heel goed. Bestel 'm alleen als ik nog andere spullen nodig heb,want de verzendkosten zijn duur.

Succes, hoop dat je gauw een goed product vindt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:04

Dat van de foto is trouwens niet eens erg voor mijn doen. Ik heb heel regelmatig meerdere knokkels tot bloedens toe open. :=

Vette zalf smeren snap ik inderdaad. Zal de genoemde opties eens meenemen. Maar ik haat smeren dus ik voorkom eigenlijk graag dat ik zoveel moet smeren. :o

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:05

Crème met ureum er in.
Werkt hier het beste

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:07

Je hebt zo te horen een flink gevoelige huid. Dus de huisarts en evt een doorverwijzing naar allergoloog zou ik niet raar vinden

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:07

MarlindeRooz schreef:
Dat van de foto is trouwens niet eens erg voor mijn doen. Ik heb heel regelmatig meerdere knokkels tot bloedens toe open. :=

Vette zalf smeren snap ik inderdaad. Zal de genoemde opties eens meenemen. Maar ik haat smeren dus ik voorkom eigenlijk graag dat ik zoveel moet smeren. :o

Probleem is dat je juist meerdere keren per dag moet smeren.

Ja het spul zelf maakt ook uit, maar het is in eerste instantie de frequentie.

Smeren, smeren, smeren.

Niet 1 keer per dag, niet 2 keer per dag maar meerdere keren per dag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:10

Klopt ik moet ook vaker gaan smeren. Maar zoals eerder gezegd zijn er momenten dat ik liever m’n kleine teen stoot dan dat ik zalf of crème aanraak. :o

Maar als ik wel smeer komt het ook terug bij kou.

Moet maar wat meer m’n best doen. Heb al wel overal handcrème liggen. Dus stap 1 is er al. En vette crèmes helpen het meeste maar die voelen het ergst. :brr:

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:16

Ik heb in huis een potje honingzalf van het bijenparadijs. Mijn dochter wast momenteel overmatig haar handen, dus ook tot bloedens toe zo droog. Wanneer zij hier een dag of 3 1x per dag mee smeert zijn haar handen echt weer ok. Ik zou me kunnen voorstellen dat het bij om de dag bij houden ook al voldoende werkt. Maar ik zweer er bij. Gebruik het zelf nu ook voor droge plekjes, als gezichtscrème na het douchen en bij droge lippen. En je gebruikt er niet heel veel tegelijk van, dus voelt niet mega vet (vind ik iig)

Bedenk ook dat veel handcrème op waterbasis is, waardoor je handen juist sneller uitdrogen bij koud weer. Op basis van bv bijenwas, vaseline of wolvet werkt dus veel beter

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:18

Ik weet dat vroeger bij eczeem 's nachts vette creme met katoenen handschoentjes werden gedragen. Wellicht verdraag je het dan beter TS?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:21

Ik heb juist geen vette crème maar wel 1 die snel intrekt en goed werkt. Ik gebruik Thalgo. Ik ben allergisch voor zo ongeveer alle crèmes maar hier reageer ik niet op. Thalgo is natuurlijk met actieve alg en ik merk echt verschil voor door mijn werk had ik ontzettend droge handen. Nu nergens last van.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:21

Zo herkenbaar, ik heb een zeer gevoelige huid en toen koos ik ook nog een beroep waarbij ik veel met water/zeep werk. Enkele dingen die voor mij helpen:

-Water drinken in combinatie met elektrolyten (zodat je lichaam vocht vasthoudt -> werkt ook voor een algehele mooie huid/tegen rimpeltjes).
-Mane 'n Tail hoofmaker - de enige crème die echt intrekt en verzorgd (en dus niet vettig blijft).
-Daar overheen O'Keeffes Skin Repair Intensive (bodylotion).
-Sowieso 2x per dag smeren, soms zelfs 3 of 4x
-Géén vette/afsluitende crèmes gebruiken zoals vaseline.

Het kan ook nog een lichte allergische reactie zijn op hetgeen dat je smeert dus kijk eens of je daar wat aan merkt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:27

Tepel crème van medela. Enige wat hier helpt. Is onwijs vies vettig spul, maar een klein beetje op de extreem droge plekken en de volgende dag boterzachte handjes. En áltijd handschoenen aan buiten zodra het richting 0 graden gaat of eronder.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:31

Ik heb zelf gelukkig niet extreem droge huid op mijn handen, maar wanneer het vervelend begint te voelen gebruik ik een handmasker van Rituals. Gebruik heel weinig, voelt wel erg vet, maar na een nacht slaap zien mijn handen er als herboren uit.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:33

Al eerder hier genoemd: creme met ureum. Ik gebruik sinds een tijdje de Urea Cica Repair van Mixa. Te koop bij het Kruidvat. Ik gebruik het als gezichtscreme, bodylotion en handcreme. Want na gebruik van antiklit in de staarten, krijg ik handeczeem.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:35

Bij mij ziet het er ook zo uit. Doet ook pijn.
Zelf vind ik handcrèmes ook allemaal vies voelen. Ik doe overdag nog wel eens een parfumvrije handcrème op de bovenkant van m’n handen. Dus met de bovenkant van de handen alleen de bovenkant insmeren.

Verder heb ik in de nacht af en toe van die witte katoenen handschoenen aan.
Dan maak ik een mooi smeerseltje van vaseline, handcrème (en soms een beetje hormoonzalf afhankelijk van hoe erg het is). Handschoenen aan en met die handschoenen slapen.