Griep 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Griep 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:34

Ik zit al ruim 1,5e week thuis met de griep. En het lijkt maar niet op te knappen. Echt irritant. Wie heeft hier nog meer last van?

Ik hoest behoorlijk en snotter me een ongeluk. Sommige dagen heb ik op bed doorgebracht. Nu ben ik wel beneden maar ik ga zo weer slapen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:37

Ik heb dit seizoen voor het eerst de griepprik gehad en merk dat ik daar wel baat bij heb gehad. Ik heb alleen dus de snifferitus gehad eind januari en dat is nog steeds niet helemaal weg. -O- Dus er zweeft toch een hardnekkige variant rond. :+

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Hier vorige week 3 dagen knock-out geweest, spugen koorts etc, daarna nog 3 dagen te moe om de ene voet voor de andere te zetten en heel erg verkouden/kortademig. Nu wel weer aan het werk, maar die extreme vermoeidheid blijft lang hangen. Heb er nu idee bij hoe ze zich met corona gevoeld moeten hebben.. Denk dat ik twintig jaar terug voor het laatst zo beroerd ben geweest. :j Vind het wel een pittige deze ronde.

Hopelijk knap je vlot weer wat op, er je zolang maar aan over proberen te geven, dan gaat herstel uiteindelijk toch het snelste..

Zertab

Re: Griep 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:52

Hier nu 3 dagen geveld door de griep. Begon zondagavond met plotselinge keelpijn. Maandag en gister was hopeloos, alleen maar slapen en gisteravond ook best misselijk geweest. Het gaat nu wel weer, maar snel vermoeid.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:30

Mijn man heeft afgelopen week ook een aantal dagen op bed gelegen met 40 graden koorst. Hij was enorm vermoeid, veel spierpijn en hoofdpijn. De koorst is nu weg maar de vermoeidheid en hoest blijven hangen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:00

Ik heb vandaag even boodschappen gedaan, maar dat was al best wel intens. :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Oef help ik schrik me rot...leef al lang in mijn eigen bubbel en eindelijk na 15!!! Maanden werk ik sinds 3 weken weer fulltime. Nu willen ze mij van 100% thuiswerken naar 80% thuiswerken hebben. Kan ik goed begrijpen vanuit mijn werkgever hoor maar ik leef niet voor niets in mijn bubbel (long covid helaas). Ik pik alles qua ziektes op en zit hier echt echt echt niet op te wachten. Een simpele griep legt mij al 2 weken plat. Hopelijk blijft deze griep mij bespaard....

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:31

Net beter van de griep.
En ik heb toch echt een week ziek thuis gezeten. Waar de eerste 4 dagen voornamelijk niets doen was. Mijn hele hoofd zat verstopt leek het wel.

En ik snap echt niet dat als je zo ziek bent dat je boodschappen gaat doen? Nu heb je toch zeker weer een paar mensen aangestoken en zo blijft deze griep maar doorrollen hé.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:34

Ik ken iemand die afgelopen weekend met spoed naar het ziekenhuis gegaan is, hoge koorts en uitval van een been. Ze dachten aan hersenvliesontsteking, maar was dus gewoon griep. Moet nu gewoon uitzieken thuis. Ik heb al van meer gehoord dat deze best heftig is.
Maar goed, ik kan er niet om thuisblijven of moeilijk gaan doen. Komt het dan komt het. Zo is het leven helaas. Net als met corona dus. Gewoon je ding blijven doen en hopen dat het je bespaard blijft.
Ik reis zo nu en dan wel met het ov, dus dat is dan de plek met de meeste kans om het op te lopen.

Als ik ziek zou worden, dan zou ik ook mijn boodschappen moeten doen. Ik ga ook niemand verwijten maken die ziek toch de deur uit moet, je kunt er gewoon niets aan doen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Van de echte influenza zijn veel mensen erg ziek, een week/anderhalve week hoge koorts en nauwelijks uit bed kunnen is normaal. Daarna een week zo slap als een vaatdoek en vervolgens nog weken erg moe.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:40

Ik heb vorige week ook griep gehad. Dankzij de griepprik (denk ik) viel het mee. Twee dagen echt beroerd in bed, daarna alleen nog snipverkouden en benauwd.
Maar nog steeds niet helemaal hersteld. Het is een pittige dit jaar.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:46

friezenfan2 schreef:
Net beter van de griep.
En ik heb toch echt een week ziek thuis gezeten. Waar de eerste 4 dagen voornamelijk niets doen was. Mijn hele hoofd zat verstopt leek het wel.

En ik snap echt niet dat als je zo ziek bent dat je boodschappen gaat doen? Nu heb je toch zeker weer een paar mensen aangestoken en zo blijft deze griep maar doorrollen hé.

Ja ik voelde me ook wel een beetje schuldig toen ik moest hoesten, maar ik moest echt wat dingen hebben.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Ik heb sinds gisteren keelpijn en die neemt alles behalve af.
Voel me wel een beetje, bleh, maar niet eens veel meer dan anders.
Maar ben wel benieuwd waar het heen gaat, of dit het begin is van griep. Hoop van niet.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:48

En er was niemand die boodschappen kon doen? Of je kon het laten bezorgen?
Boodschappen doen terwijl ik griep heb zorgt eigenlijk altijd voor een extra dag ziek.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

DuoPenotti schreef:
Maar ben wel benieuwd waar het heen gaat, of dit het begin is van griep. Hoop van niet.

Bij mij is het zondagavond begonnen met keelpijn. Hopelijk zet het niet door bij jou!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:56

DuoPenotti schreef:

Bij mij begon het ook met keelpijn :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

oh jeee...dat klinkt niet hoopvol dus -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:09

germie schreef:
Ik ken iemand die afgelopen weekend met spoed naar het ziekenhuis gegaan is, hoge koorts en uitval van een been. Ze dachten aan hersenvliesontsteking, maar was dus gewoon griep. Moet nu gewoon uitzieken thuis. Ik heb al van meer gehoord dat deze best heftig is.
Maar goed, ik kan er niet om thuisblijven of moeilijk gaan doen. Komt het dan komt het. Zo is het leven helaas. Net als met corona dus. Gewoon je ding blijven doen en hopen dat het je bespaard blijft.
Ik reis zo nu en dan wel met het ov, dus dat is dan de plek met de meeste kans om het op te lopen.

Als ik ziek zou worden, dan zou ik ook mijn boodschappen moeten doen. Ik ga ook niemand verwijten maken die ziek toch de deur uit moet, je kunt er gewoon niets aan doen.

Buren die het kunnen doen? Picnic, thuisbezorgen... Allemaal dingen die je in kunt schakelen als je ziek bent.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:15

Hier heb ik geen Picnic en dergelijk en ook geen buren die het zouden kunnen doen. Werken ook gewoon, en ander deel weinig contact. Dus dan moet je wel.
Ik was een paar weken geleden iets verkouden, nou ja, vooral hoesten. Maar niet ziek. Ik ben gewoon in winkels geweest, kon ook niet anders. Een extra thuiswerkdag was bijvoorbeeld wel mogelijk. Je kunt anderen niet dwingen thuis te blijven, en bovendien, griep en verkoudheid zijn meestal het meest besmettelijk voordat je het zelf hebt. En als ik morgen ziek ben, dan kan ik vandaag niet weten dat ik besmettelijk ben.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:45

Volgens mij ben je het meest besmettelijk net voor je duidelijk ziek ben en in de eerste dagen. Tja ik ben chronisch ziek. Ga maar eens naar de winkel als je je niet ziek voelt....ik kan ook niemand verwijten dat ze proberen ziek door te werken. Dat deed ik veoeger ook. Echter als dat nu gebeurd in mijn omgeving dan mag ik vrolijk mee doen. Daarom uiteindelijk 100% gaan thuis werken. Ze zijn overigens echt super tevreden over mijn werk vanuit huis maar ik begrijp ook wel dat ze mij ook graag weer eens op kantoor zien. Ik kan niet eisen dat collega's die zich qat ziekjes voelen dan maar thuis blijven. Dat je tijdens een bezoek in een winkel door een passant besmet wordt is stukken kleiner dan via collega's die je 8 uur in je nabije omgeving heb.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Wat betreft besmettelijk zijn met griep, dit zegt chatgpt

Je bent met griep besmettelijk vanaf één dag voordat de klachten beginnen tot ongeveer 5 tot 7 dagen daarna. De eerste 3 tot 4 dagen van de ziekte ben je het meest besmettelijk, vooral bij hoesten en niezen. 

Ik ben chronisch longpatient, en lig gemiddeld 4x per jaar met een longaanval in het ziekenhuis. Had van de week een bel afspraak met mn longarts omdat ik pas geleden weer een opname heb gehad en meestal spreek ik haar sowieso eens per maand.

Ze zei dat het ziekenhuis momenteel vol ligt met griep patiënten en dat deze griep echt heel pittig is. Haar advies naar mij was om openbare plekken even te vermijden als het kon en anders zelfs een mondkapje te dragen.
Dat advies heb ik haar in de afgelopen jaren nog nooit horen geven, dus dan ga ik er vanuit dat het wel echt serieus is!

En het is elk jaar weer een discussie, maar ik vraag mij wel af waarom het een moeite is om een klein beetje rekening te houden met je medemens als je zelf wat onder de leden hebt....
Je kunt aan de buitenkant niet zien of iemand onderliggende problemen heeft bijv....

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Ik heb de griepprik gehad, hopelijk behoedt die mij voor griep.

Beterschap voor de zieken :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Ivy, je weet soms niet dat je wat onder de leden hebt. Dus daar kun je niets aan doen dan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:10

Ik werk in een huisartsenpraktijk en ik vermoedt dat ik ook een virus te pakken heb, ben enorm vermoeid en slap. Verder tot nu toe geen klachten, maar ik vrees ervoor.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

germie schreef:
Ivy, je weet soms niet dat je wat onder de leden hebt. Dus daar kun je niets aan doen dan.

Dat is wat anders, en zoals ik overal lees ben je dus een dag voor je ziek wordt besmettelijk, dan gaat het om 1 dag.

En ja als je écht niet anders kunt, die ene boodschap, dat zal dan moeten, al kan ik mij niet voorstellen dat je met een echte griep in de dagen dat je dus besmettelijk en eigenlijk dus ook het meest ziek bent, de deur uit kúnt, maar om dan willens en wetens bewust nog minder belangrijke dingen in openbare ruimtes te doen, dat vind ik dan wel een ding.

Maar als ik niet op pas, krijg ik straks het labeltje griep wappie ofzo hahaha