Huisstofmijtallergie en katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Huisstofmijtallergie en katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-26 17:33

Hoi,

Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen want ik ben een beetje wanhopig.

Mijn vriend heeft een huisstofmijt allergie. Hij heeft er normaal gesproken eigenlijk geen last van. Is niet overdreven veel aan het poetsen oid.

Nu hebben de katten en ik daar 2 weken gelogeerd en hij had allergische reacties. Brandende ogen. Jeukende neus. Verstopte neus.

Hij heeft nu neusspray van de huisarts die hij 2x 2 keer (als ik het goed zeg) moet gebruiken. 2x per dag oogdruppels. En antihistamine tabletjes van de Kruidvat.

Dit helpt niets, maar het is nog steeds vervelend. Vooral de constante jeuk. Katten zijn nu een week weg en hij heeft nog steeds jeuk thuis.

Nou weet ik dat er dingen bestaan als luchtfilters, speciaal beddengoed en nog meer dingen. Maar helpt dit ook als de katten het probleem zijn?

2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 19:38

Hoi, mijn man heeft ook last van oa huisstofmijt.

Wat voor hem goed werkt is stofzuigers met een hepa filter en we sprayen alles van stof en de plinten en andere hoeken waar veel stof verzameld in met deze spray

https://www.medpets.be/pets-relief-alle ... hoQAvD_BwE

Dat helpt erg goed. Je merkt ook na ongeveer een halfjaar dat het weer nodig is.
Verder heeft hij ook deze pilletjes tegen zonneallergie maar we zijn er achter gekomen dat die ook goed voor de hooikoorts en huisstofmijtallergie helpen

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... AgQAvD_BwE

Wij henben 3 honden en een kat en nemen zelf genoeg stof van de paarden mee naar binnen. Dus de robotstofzuigers draaien iedere dag. Maar daardoor 0 klachten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 20:52

Ik heb een aantal familieleden met serieuze huisstofmijtallergie dus ik heb een hele fancy luchtreiniger en speciale filter in de stofzuiger. En daar doet iedereen het prima op behalve eentje die ook allergisch is voor onze katten. Die kan als ik niet stofzuig (paar uur van tevoren) en luchtreiniger maximaal een kwartier bij ons doorbrengen, en als ik dat allemaal wel doe enkele uren. Dus ik vrees dat je eerste stap is om uit te vogelen of het een allergie voor de kat zelf is, of voor de troep die de kat maakt. Hoe dan ook, zou ik als hij na twee weken nog steeds last heeft wel even grof geschut gaan inzetten in de vorm van een goede luchtreiniger, filter voor de stofzuiger en dat was 2025 hierboven noemt, klinkt ook ideaal!