Hondenbeet ervaring gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Hondenbeet ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-26 22:42

Hoi,

Wil als eerste zeggen ik ben al onder behandeling door het ziekenhuis!

Ik zoek mensen met ervaring van genezing enzo.

Ik ben 1,5 week terug flink gegrepen door een hond van boven armen tot me hand ik had gelukkig een jas aan alleen me hand was helaas niet beschermd.
Gelijk naar de huisarts geweest en daarna door naar het ziekenhuis.
2 dagen daarna lag ik in het ziekenhuis met een infectie 3 dagen lang wat een honden beet niet kan doen ik had dit even niet verwacht.
Nou sinds vandaag eindelijk bijna geen pijn meer maar kan mijn wijsvinger nog steeds niet goed buigen ieder geval een vuist maken de rest gaat bijna duim doet het sinds begin deze week gewoon weer maar de vingers zie ik weinig vooruit gang in. Ik ga dit morgen ook weer bespreken in het ziekenhuis.
Maar ik vroeg mij af hebben meer mensen hier ervaring mee hoelang de genezing deed wanneer ze weer hun vingers konden gebruiken?

Onali

Re: Hondenbeet ervaring gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 22:51

Blauwe plekken, spierschade, infectie

Alles kost tijd met genezen. 1 1/2 week is niks, je zal geduld moeten hebben.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:28

Jeetje dat is niet zomaar even een beet, als het van je bovenarmen t/m je hand was! Dat zal een heftige ervaring geweest zijn.

Dat je je vinger niet goed kan buigen kan zijn oorzaak in meerdere weefsels hebben. Heb je ook fysio-oefeningen gehad? Dat zou weleens nodig kunnen zijn. Fijn dat je het morgen weer kunt bespreken in het ZH.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:37

Niet in de arm, maar in de bil, buik en borst. Meer dan 3 jaar later is het gevoel nog steeds weg in de bil. Komt ook niet meer terug dus. Borst steekt en jeukte af en toe en dan knijp ik er wel eens in tot blauwe plekken aan toe omdat ik niet weet wat ik anders moet doen. Bil steekt soms ook.
En natuurlijk littekens. En blijvende pijn in hak en achillespees als gevolg van de geslikte antibiotica. Hondenbeten zijn gewoon vuile beten.
Ik heb inmiddels aangegeven bij de rechtsbijstand dat ze wel het wel mogen afsluiten omdat het niet meer verbetert en ik dan dus mijn schadevergoeding krijg. Maar het is al weer een half jaar stil inmiddels. Over een paar maanden is het 4 jaar geleden.

Sterkte, kan je geen advies geven. Zenuwen herstellen meestal wel zegt men, maar dus niet altijd. Bij mij niet.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:44

Dat is goede beet geweest! Sterkte en beterschap!

Waren er ook diepe wonden? Werken je vingers nu niet goed door de zwelling, of ben je bang dat dat er bijvoorbeeld pezen zijn beschadigd door de bijt?
Die zwelling heeft tijd nodig, maar komt wel goed. Als er echt dingen door zijn, zal je daar misschien wel aan geopereerd moeten worden, maar dat zullen ze zeer waarschijnlijk niet doen zolang er een actieve ontsteking is.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Hier wel ervaring met een hondenbeet, maar wel iets anders dan jij. Ik ben een aantal jaar terug gepakt door een hond bij mijn elleboog die niet meer los wilde laten. Gelukkig had ik een trui en winterjas aan, maar desondanks waren de gaten een vingerkootje diep. Ze hebben in het ziekenhuis getwijfeld om het te hechten maar ze ware te bang voor ontstekingen. Dus uiteindelijk alleen randjes bijgesneden. heeft twee weken geduurd voor ik er überhaupt weer iets mee kon. maar heb heel lang mijn arm niet kunnen buigen. Dat is met hulp van fysio pas beter geworden. er zit nog steeds wat litteken weefsel vast aan een spier in mijn elleboog dus bewegingsrange is niet helemaal 100% wat het was en soms bij weersveranderingen heb ik er wat last van maar hier is het met tijd 98% goedgekomen gelukkig. Maar ik heb gelukkig geen ontsteking gehad.

Ik hoop dat er voor jou ook snel verbetering komt

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

Ik ben in kuit gebeten, gehecht en veel moeten spoelen. Duurde langer dan gedacht om te Helen. Veel sterkte.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Ik ben een keer echt heel hard gebeten in mijn hand, gaatjes werden zonder verdoving gehecht en AB kuur mee, die hand is echt 3 x zo dik geworden, maar met de tijd is alles genezen en gelukkig geen last van verder, maar de eerste maanden is het wel heel gevoelig geweest en had ook een vinger met amper gevoel erin, hondenbeten zijn echt naar...

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:28

K ben met kerst 2024 onverwachts gebeten door een hond in mn arm en buik. Die op mn buik werd een flinke blauwe plek en echt een gaatje als gevolg. Hoefde er gelukkig verder dan koelen en in de gaten houden niks mee te doen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

Nou ts, dat is nogal wat. Mag ik weten wat voor hond dat was (mag ook in pb) want ik ben dol op honden maar zou voorzichtiger moeten worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:15

anjali schreef:
Nou ts, dat is nogal wat. Mag ik weten wat voor hond dat was (mag ook in pb) want ik ben dol op honden maar zou voorzichtiger moeten worden.

Dat maakt echt geen zak uit.
Mijn eigen westie beet me tijdens het spelen.
Ik ben gebeten door een Hollandse herder in mn been, hond van waar ik mn pony's had staan. Ze hielden altijd rekening met me en het ging gewoon een keer fout.

Beide beten waren pijnlijk, maar van beide geen last gehad.
Als kind zijnde gebeten omdat ik de hond van mn tante zat te pesten, was meer een snip dan echt een beet.

Alle honden kunnen bijten en ze kunnen je goed fout raken waardoor je problemen kunt krijgen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:33

Ik ben een keer in mijn hand gebeten door een Golden Retriever (echt alle honden kunnen bijten als de omstandigheden er naar zijn!). Zijn hoektand verdween precies tussen mijn wijs en middelvinger. Toen dat ging zwellen heb ik een week of 3 mn hand niet kunnen gebruiken. Hondenbeten zijn altijd vuile beten. Ik kreeg ook een rabiës prik en antibiotica.

Sterkte! Klinkt als een lelijke beet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Het herstel hangt toch ook wel deels af van de schade.
Ik heb bijna een jaar geleden een beet gehad in 2 vingers. Dat is in principe helemaal geheeld. Heeft wel een paar weken nodig gehad o.a. vanwege de hechtingen en de breuk. Heb nog een paar stukjes met minder gevoel.
Dus vooral eigenlijk: wat was de schade?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:43

Kleine hondjes kunnen ook heel goed bijten alleen die schade is vaak niet zo groot..

Sterkte en beterschap Ts. Gelukkig geen ervaring met beten, dus kan je helaas niet helpen. Hoop dat je spoedig hersteld

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Hier met middelvinger 2 jaar geleden tussen de kaken van een grote hond terecht gekomen die uit alle macht net de kaken dichtklemde.

Het bovenste vingerkootje (vingertop) hing enkel nog vast met het buitenste velletje aan het 2de vingerkootje, precies op de buigrand tussen de kootjes helemaal door.

Ze hebben het niet gehecht wegens teveel risico op ontsteking.
Ik heb een maand antibiotica moeten slikken en het moest vanzelf weer aan elkaar groeien via verbanden en zwachtels en spalken etc.

Een aantal maanden heeft dat toch wel geduurd.

Nu 2 jaar later, is die vingertop vaak nog gevoelloos of voelt in elk geval anders dan de rest van mijn lichaam.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Mijn vriendin is gegrepen door een hond in haar bovenarm. Protocollen van het ziekenhuis zijn ronduit slecht, 2 dagen ab en spoel maar uit met de douchekop, hopeloos. Het werden 2 weken ab en wonden dagelijks uitspoelen met NaCL (spuit zover mogelijk in de wond duwen tijdens het spoelen). Het gevoel en spierkracht zijn niet helemaal terug gekomen, maar voldoende om gewoon te functioneren.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:36

Net dan terug van het ziekenhuis ze zeiden gelukkig gaat het de goeie kant op maar het herstel idd kan weken duren.

Ik had zelf ook geluk dat ik een jas aan had (was bij mij ook op stal gebeurd)
Ze was ontsnapt en zou dus al afgemaakt worden voor dit gedrag ze was gewoon ziek een tumor in haar hoofd. Wat voor hond het was maakt idd eigenlijk niet uit dit was dan een bully xl maar daar ben ik zeker mee eens elk hond wel ras dan ook kan bijten!
Ik ben vanaf me beide boven armen gegrepen rechts stuk minder links is het ergst.
Ik vind het alleen heel slordig van het ziekenhuis ik kwam daar ik heb 3 keer om antibiotica gevraagd van moet ik dat hebben want dat lijkt mij wel. De assistente of wat ze ook was die mij een hechting gaf zei dat ze naar de arts toe liep en daarna kwam ze terug nee mevrouw u hoeft echt niet.
Nouja ik dacht oke jullie zijn de dokters ik niet zal wel.
Volgende dag word ik opgebeld mevrouw u ben u recept vergeten op te halen dus ik zo uitgelegd vonden hun ook raar. Nou langer dan 24 uur dan de wond heb ik antibiotica genomen. Volgende dag moest ik komen voor controle kwam er dus al infectie hechting er uit alle wonden op mijn had open gemaakt en schoongemaakt zwaarder antibiotica gekregen. Maar leuke was infectie groeide verder ‘s avonds dus weer naar de spoed en moest natuurlijk blijven 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met infuus met antibiotica.
De arts die mij de eerste dag had geholpen kwam een paar dagen later bij me en heb bij haar aangeven wat er is gebeurd. Ze zei dat die assistente nooit bij haar is geweest… ja ik was wel een beetje boos..
ik heb oefeningen mee gekregen idd voor me hand en nou kijken welke fysiotherapeut mij verder kan helpen en over 3 weken weer voor controle. Mijn vinger heeft idd beetje anders gevoel dan de rest maar ze zei dat het goed zou komen maar ik geduld moet hebben. :+
Daarom vroeg ik me af wat jullie ervaringen beetje is hoelang ongeveer de genezing kan duren. Wil natuurlijk iets weer doen met me paarden weer lekker aan het werk gaan en heb niet echt vrouwen werk ik werk op een overslag kraan dus met joysticks.

Owja spoelen moest ik ook continu doen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:39

Herstel blijft afhankelijk van de schade. Dus dat is voor iedereen anders. Als er pezen/spieren/zenuwen geraakt zijn is het herstel anders. Net als met een flinke infectie.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Tumor in het hoofd hoor je vaak als excuus maar word eigenlijk nooit bevestigd door autopsie. Maar de oorzaak maakt ook niet uit, de hond was maf.

Zelf in mijn bil gebeten door een pyrineese herdershond, gelukkig niet diep en maar een paar weken last gehad.

Beterschap ts Y;(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:24

Azmay schreef:
Tumor in het hoofd hoor je vaak als excuus maar word eigenlijk nooit bevestigd door autopsie. Maar de oorzaak maakt ook niet uit, de hond was maf.

Zelf in mijn bil gebeten door een pyrineese herdershond, gelukkig niet diep en maar een paar weken last gehad.

Beterschap ts Y;(

Het ras BullyXL is sinds 2024 in Engeland verboden; de honden die er nog zijn mogen alleen aangelijnd en gemuilkorfd buiten komen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Maar hier zijn ze niet verboden. In ons land zijn geen hondenrassen specifiek verboden vanwege gevaar. Vroeger was zo’n verbod er wel, onder meer voor pitbullterriërs, maar dat werd jaren geleden al afgeschaft: het aantal bijtincidenten bleek er niet door af te nemen. Bovendien leidde het ertoe dat fokkers honden kruisten zodat nieuwe soorten ontstonden, die niet onder het verbod vielen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

Vaak is het toch de baas hoor. En niet elke hond is even gemakkelijk. Dus bij een te softe baas wordt zo'n hond gevaarlijk. Bij een ander kan het gewoon een betrouwbare hond worden.
De hond die mij gebeten heeft leeft ook niet meer, ik was het tweede slachtoffer. Eerder had de hond zelfs via een rechtszaak een proeftijd van 2 jaar gekregen en die waren net voorbij. De eigenaar zei dat de hond toen een vrouw in het ziekenhuis gebeten had, maar dat kwam omdat ze een hoofddoekje droeg en er dus anders uit zag. Maar het lag niet aan de hond. Toen de hond mij greep was de hond niet uit geweest wegens geen tijd. De hond blafte vaak hard en dan werd de hond in een bench gedaan met een doek er over. De eigen kinderen mochten niet bij de hond komen, altijd zat er een traphekje o.i.d. tussen. Of werd de hond weer in de bench gedaan met een kleed er over. Dit was inderdaad een pitbullachtige/Bully XL uiterlijk. Dus geen gemakkelijke honden. Maar hier heeft geen overwicht ook zeker een rol gespeeld. Maar goed, ik ben nu dus de schuldige die er voor gezorgd heeft dat hun 'lieve' hond ingeslapen is. Echter, was ik iets kleiner geweest en minder sterk geweest, dan had de hond mij bij de keel gegrepen en was ik misschien ook wel gevallen en dan was ik er misschien wel niet meer geweest.
Ik ben blij dat deze hond niet meer slachtoffers kan maken, maar ik weet ook zeker dat het bij een andere baas heel anders had kunnen gaan.

Maar een muilkorfplicht op straat voor bepaalde rassen of uiterlijk ergens op lijkende honden zou ik dus niet verkeerd vinden. Ik heb na die beet namelijk echt nog wel eens 'leuk springende' loslopende pitbull achtige honden tegen me aan gehad en nee, dat vind ik sindsdien niet fijn meer.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Azmay schreef:

Beterschap ts Y;(

Heb je daar cijfers en bronnen van?
Ik weet namelijk dat tumor in het hoofd juist wel vaak bevestigd wordt NAV onderzoek.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Ik zou dit ook zeker opnemen met je verzekering (en anders de verzekering van de eigenaar van de hond). Je weet niet hoelang je last gaat hebben en of er blijvende schade is. Ik zou ook de kosten van het ziekenhuis terug willen

Ik ben als kind wel eens gebeten door een rottweiler in mijn arm. Hond kwam gewoon naar buiten gerend en beet me terwijl ik daar liep met mijn moeder. Moest naar het ziekenhuis voor een injectie. Gelukkig geen blijvende schade of littekens aan over gehouden terwijl het toch wel diep was

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:06

Azmay schreef:

Beterschap ts Y;(

Hond kwam ook niet meer aan was brood mager geworden ondanks de hoeveelheid eten terwijl de rest gewoon dik waren. Dus met de dierenarts wat ze hadden besproken van wat die vermoedde wegens haar 2 persoonlijkheden in ene van een lieve hond wat blij en vrolijk was en in ene om ging uit het niets naar grijpen. Dus ja ik geloof wel dat de hond een tumor in haar hoofd had en haar zieker en zieker maakte.

Maar dit word idd allemaal met de verzekering besproken.