Schimmel of reactie op splinter vingernagel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Essie73
Hoofdmoderator

Schimmel of reactie op splinter vingernagel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:57

Afspraak bij huisarts staat al, maar ik ben toch benieuwd of iemand dit herkent.

Ik draag al een tijdje biab op mijn nagels ivm snel inscheurende nagels. Tijdens de voorlaatste behandeling viel het mij op dat er een groen vlekje op duimnagel zat. Ik was direct bang voor een schimmeltje. De nagelstyliste stelde mij gerust door te vertellen dat er gewoon iets onder mijn nagel zat en heeft er weer biab en gellak op gedaan.
Vorige heb ik de biab weer laten vervangen en schok erg van hoe mijn duimnagel er uit zag.

Afbeelding

De nagelstyliste die mij behandelde dacht meteen aan greenienail en we hebben besloten er niets op te doen zodat de nagel kan herstellen.
Ik ben nu al een aantal dagen 1x per dag aan het weken met waterstofperoxide en smeer nagel in met nagelolie.
Gister zag ik duidelijk dat de plek onder mijn nagel zit en het lijkt wel alsof er een splinter zit.
De zwarte lijn is geen haar, maar heb ik zelf veroorzaakt door met naald te proberen splinter er uit te krijgen.
Nagel zit deels los, maar doet absoluut geen pijn. Ik verwacht daardoor zelf geen ontsteking.

Afbeelding

Jolliegirl

Re: Schimmel of reactie op splinter vingernagel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Huh...dat ziet er slechter uit nadat je er zelf aan hebt lopen "handelen"

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Ziet eruit als schimmelnagel. Succes, die zijn hardnekkig!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:28

Jolliegirl schreef:
Huh...dat ziet er slechter uit nadat je er zelf aan hebt lopen "handelen"

Ja dat was geen slimme zet.

Tink89 schreef:
Ziet eruit als schimmelnagel. Succes, die zijn hardnekkig!

Dat kan dus ook onder je nagel zitten? Wat balen.... en bedankt vorige nagelstudio -:(-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Sowieso een schimmelnagel, best ver gevorderd al. Gelijk beginnen met behandelen anders heb je er straks meer of laat je hele nagel los.

Hoe zie je hier trouwens een splinter in?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:51

Ik zie wel degelijk ook bij het nagelbed irritatie. Ik zou de nagel zo kort mogelijk knippen/vijlen. De schimmel waar mogelijk weg knippen en vijlen. En een anti schimmel middeltje smeren. Kan altijd gebeuren maar volgende keer direct actie ondernemen. Bij twijfel beter even geen nieuw materiaal erop doen.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:12

verootjoo schreef:
Sowieso een schimmelnagel, best ver gevorderd al. Gelijk beginnen met behandelen anders heb je er straks meer of laat je hele nagel los.

Hoe zie je hier trouwens een splinter in?

Dat zwarte vlekje in het midden is in het echt een streepje, vandaar dat ik dacht dat het een splinter was.

mystery1980 schreef:
Ik zie wel degelijk ook bij het nagelbed irritatie. Ik zou de nagel zo kort mogelijk knippen/vijlen. De schimmel waar mogelijk weg knippen en vijlen. En een anti schimmel middeltje smeren. Kan altijd gebeuren maar volgende keer direct actie ondernemen. Bij twijfel beter even geen nieuw materiaal erop doen.

Dit is het kortste wat ik kan verdragen, andere kant zit nog vast namelijk. Ik behandel het nu met waterstofperoxide, goed drogen en pleister erop. Gelezen dat dit effectief is. Ik kan pas vrijdag bij de huisarts terecht.
Als er geknipt moet worden mag hij dat doen. :o

Op de 2e foto lijkt de plek erger, maar dat komt denk ik omdat er op foto 1 nog een laagje van het vijlen op zit. In werkelijkheid is de plek iets kleiner geworden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:15

Ah ja, zo’n streepje had ik ook bij mijn schimmelnagel.

Maar nu ik de foto’s van zo’n pseudomonas nagel zie zou dat het ook kunnen zijn.

Ik dacht dat iemand dat hier net had gepost, maar nu lijkt die post wel weg.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Ik heb dit ook wel gehad door biab, bij meerdere nagels. Was bij mij vlot weer hersteld gelukkig, was me er destijds niet van bewust dat het schimmel kon zijn dus heb niets gesmeerd. Het is bij mij gewoon uitgegroeid en daarmee was het klaar.
Niet dat ik zeg dat je niet moet smeren maar het hoeft dus geen ramp te zijn.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Eerlijk gezegd vind ik de andere nagel op je laatste foto (je wijsvinger?) er ook niet netjes uitzien... Ik zou ze allemaal eens laten nakijken bij de dokter en ze allemaal kort zetten

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:42

Ja dit is de beroemde greenie oftewel een pseudomas met onycholysis(nagel loslating) Wat leek op een splinter is splinterbloeding. Komt vaak door ergens te hard tegen stoten/klem zitten. Maar kan ook komen door de schimmel.

Advies 2x daags in de waterstofperoxide. Een goede nagelriem olie gebruiken. En je nagel kort houden. Alle tools die je gebruikt hebt op je nagel om het open te maken: weg gooien of goed ontsmetten.
Laatst bijgewerkt door chantal_bel op Gisteren, 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:44

verootjoo schreef:
Ah ja, zo’n streepje had ik ook bij mijn schimmelnagel.

Maar nu ik de foto’s van zo’n pseudomonas nagel zie zou dat het ook kunnen zijn.

Ik dacht dat iemand dat hier net had gepost, maar nu lijkt die post wel weg.

Ga dat eens googlen.

Kimbers schreef:
Ik heb dit ook wel gehad door biab, bij meerdere nagels. Was bij mij vlot weer hersteld gelukkig, was me er destijds niet van bewust dat het schimmel kon zijn dus heb niets gesmeerd. Het is bij mij gewoon uitgegroeid en daarmee was het klaar.
Niet dat ik zeg dat je niet moet smeren maar het hoeft dus geen ramp te zijn.

Ik heb voorheen een aantal jaar acryl gehad, nooit ergens last van. Omdat Biab beter blijkt te zijn voor je nagels ben ik dat gaan doen. Misschien even een poosje niets en dan weer acryl.

Little_Gift schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de andere nagel op je laatste foto (je wijsvinger?) er ook niet netjes uitzien... Ik zou ze allemaal eens laten nakijken bij de dokter en ze allemaal kort zetten

Daar zit gewoon Biab op, door de close-up zie je dat het niet helemaal glad is. Mijn overige 9 nagels waren gelukkig prima.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:48

chantal_bel schreef:
Ja dit is de beroemde greenie. Wat leek op een splinter is splinterbloeding. Komt vaak door ergens te hard tegen stoten/klem zitten. Maar kan ook komen door de schimmel.

Advies 2x daags in de waterstofperoxide. Een goede nagelriem olie gebruiken. En je nagel kort houden. Alle tools die je gebruikt hebt op je nagel om het open te maken: weg gooien of goed ontsmetten.

Ah top bedankt, dan ben ik goed bezig. Nagelschaartje heb ik in waterstofperoxide gelegt en vijl idd weggegooid.
Weet jij of ik de waterstofperoxide moet verdunnen? En hoelang moet ik weken?
Ik heb RescueRx van CND nagelolie. Smeer het meerdere keren per dag.
Op mijn andere nagelriemen doe ik gewone nagelolie zodat ik ze niet besmet van kwastje van de Rescue.
Wat een gedoe zeg. :D

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:14

nee je hoeft het niet te verdunnen. Aanbrengen met een watenstaafje even goed laten bruisen. Je kunt het eventueel nog afdoen met een doekje en 70% alcohol.

Je moet het net zolang behandelen tot het helemaal verdwenen is. Het is echt een vreselijk gedoe.
Je bent overigens niet de eerste waarbij ik dit zie na gebruik van biab. Mijn persoonlijke voorkeur is altijd acryl of acrylgel

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:14

Oh ik deed het in kommetje met water erbij en daar dan mijn vinger in. Dan bruist het niet.
Ik kom denk ik niet met wattenstaafje onder mijn nagel hoor.
Ik heb waterstofperoxide 3%, is dat de juiste?

Na deze ellende ga ik dan toch maar weer terug naar acryl of gel inderdaad. Zonder kan ik helaas niet. Mijn nagels zijn sinds de overgang echt heel lelijk geworden en scheuren continu (diep) in.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:48

Je kunt ook azijn proberen.
Zoek ook een nagelstyliste die heel hygiënisch werkt het is nl super besmettelijk.
Iedere klant een eigen vijl sowieso en vooral schoon werkend

Bij je wijsvinger zie je ook.al veel ruimte tussen nagel en product, daar komt dus vuil tussen en lifting

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:53

Dit komt niet door het produkt zelf (de BIAB) maar er moet inderdaad door lifting of chippen ruimte tussen je nagel en het product hebben gezeten (bij de vrije rand) zodat er bacteriën in hebben kunnen komen. Je bent goed bezig met waterstofperoxyde en olie. Voorlopig dus ook even geen nieuw product erop doen tot het echt helemaal weg is. BIAB is een heel mooi product en normaal gezien veel gezonder voor je nagels dan acryl. Het is wel veel buigzamer dan acryl en als je aardig wat lengte hebt dan is die buigzaamheid niet altijd handig en kan het sneller beschadigen.