Dit leek mij slim, omdat ik allergisch ben aangelegd. Ik heb een allergie voor katten, paarden, huisstofmijt en pollen.
Nu kom ik met al deze zaken vaak in aanraking. Vroeger hadden we nooit dieren, vanwege een allergische vader, maar zelf heb ik een kat, een paard, en huisstofmijt en pollen zijn er altijd/vaak.
Ik heb er doorgaans weinig last van. Enkel wanneer de verwarming weer aangaat, of wanneer ik de kat aai en dan in mn ogen ga zitten poetsen. Dan krijg ik dikke, rode traan-ogen. En ik moet veel niezen.
Enfin. Ongeveer een maand nadat we de hond hadden, kreeg ik uitslag op mn lijf en gezicht.
Hier kreeg ik eerst hydrocortison voor, vervolgens een antibiotica vanwege de verdenking rosacea en daarna ketoconazol vanwege een verdenking seborroisch eczeem.
Het werd allemaal niet beter. Ik denk zelfs erger.
Vervolgens bij de dermatoloog geweest voor een huid biopt en bloed trekken. Uitslag: eczeem en een milde tot matige hondenroos allergie
Nu hebben we besloten om ons hondje tijdelijk elders te plaatsen, ongeveer een maand. Dit om te kijken of mijn huid tot rust komt.
Hebben mensen hier ervaring mee? Ik vind het zo raar dat ik bijvoorbeeld niets op m’n handen heb en dat m’n gezicht en achter mn oren zo duidelijk aangedaan zijn. En ook dat ik normaal als reactie ga niezen, maar dat ik nu dus ineens eczeem klachten vertoon.
Is dit het einde van mijn honden - mama bestaan?