Ziggo Dome invalide parkeerplaats?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FennyPower

Ziggo Dome invalide parkeerplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:54

Net tickets kunnen scoren voor 5 juli , Ludovico Einaudi. En als verassing voor mijn oma die slecht te been is.

Nu ga ik nooit naar concerten .. ben echt een wees qua parkeren. Maar ze heeft een invalide parkeerkaart.
Ik lees dat er geen parkeer plekken bij de Ziggo Dome zelf zijn en iedereen in de omliggende omgeving moet parkeren?
En hoor ook dat die dag Bruno Mars optreed..

Ik ben niet bekend in deze omgeving , maar wat is het beste om te doen? :o

Petpa

Re: Ziggo Dome invalide parkeerplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:59

Vorig jaar heb ik met IPK op P1 onder de Arena geparkeerd dmv vooraf reserveren.
Dus ik denk dat je het beste even met de Arena kan bellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

Ik heb even hun info gekopieerd. Maar helaas is idd zo echt binnen 100 m van de ingang parkeren is nagenoeg onmogelijk. -O- Regel eventueel een tijdelijke rolstoel als ze die nog niet heeft. Dat maakt het een prettigere ervaring voor je oma *\o/* echt leuk voor haar deze verrassing *\o/*

Citaat:
Parkeren voor mindervalide
Gemeente Amsterdam heeft een aantal garages die geschikt zijn voor mindervaliden parkeren. Wij adviseren mindervaliden gebruik te maken van parkeergarage P1 onder de Johan Cruijff ArenA direct tegenover de Ziggo Dome:- Het is de dichtstbijzijnde parkeergarage. Via de hoofdingang of -uitgang, kom je na oversteken van de straat direct uit bij de Ziggo Dome.- De doorrijhoogte voor auto's is 2,5m.- P1 beschikt over de meeste invalidenparkeerplaatsen. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je wel in het bezit zijn van een Europese invalidenkaart, hier wordt op gecontroleerd.- De actuele parkeertarieven van P1 ArenA zijn hier te vinden.

Bovenstaande geldt ook als er evenementen plaatsvinden in de Johan Cruijff ArenA.Garages die ook geschikt zijn voor mindervaliden parkeren zijn:- P-Dome Tickets kun je kopen via onlineticket.nl (max. doorrijhoogte 2,10)- P3, P4 en P5 (max. doorrijhoogte 1,90)

Bestel P-Dome tickets
Voor minder-validen raden wij af om gebruik te maken van parkeergarage P2,
omdat je hier via trap/loopbrug naar de Ziggo Dome wordt geleid.
Word je afgezet door een mindervaliden vervoersdienst of heb je een auto die hoger is dan 2,5m? Dan kun je tot uiterlijk één werkdag voorafgaand aan het evenement contact opnemen met onze receptie via info@ziggodome.nl.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:35

Via https://www.parkerenarenapoort.nl/ kun je het concert opzoeken, en als 'ie er nog niet bij staat, bijvoorbeeld Bruno Mars 5 juli aanklikken.
Je kunt dan beschikbare parkeergarages vooraf reserveren voor de voorgeschreven tijden.

Wij hebben eerder in P1 geparkeerd, was echt perfect. Je rijdt zo naar binnen, dichtbij de AFAS/Ziggo Dome en 's avonds ook zo weer weg.
Kost wel wat extra's, maar ik vond het ten opzichte van het comfort meer dan waard. :j

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:17

Dankjulliewel!

Had vanmiddag indd gebeld met Ziggo Dome. Maar ze gaven aan dat je gewoon op de p parkeerplaatsen moet parkeren.

Ook de website hierboven geeft het onderstaande aan :
In het ArenA gebied zijn er 48 mindervalide parkeerplaatsen beschikbaar bij P1, die rolstoelvriendelijk zijn. Het is belangrijk om te weten dat deze parkeerplaatsen niet te reserveren zijn; je kunt er parkeren zolang er plek is. Daarnaast zijn P7 (rolstoeltoegankelijk op straatniveau) en P10 en P-Dome ook rolstoelvriendelijk. Neem je gehandicaptenparkeerkaart mee als je gebruikmaakt van deze voorzieningen. Als je meer vragen hebt of hulp nodig hebt, laat het me weten!

:') en met Bruno Mars vermoed ik dat p1? Helemaal vol zou staan. :=

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:18

karuna schreef:
Ik heb even hun info gekopieerd. Maar helaas is idd zo echt binnen 100 m van de ingang parkeren is nagenoeg onmogelijk. -O- Regel eventueel een tijdelijke rolstoel als ze die nog niet heeft. Dat maakt het een prettigere ervaring voor je oma *\o/* echt leuk voor haar deze verrassing *\o/*

Citaat:
Parkeren voor mindervalide
Gemeente Amsterdam heeft een aantal garages die geschikt zijn voor mindervaliden parkeren. Wij adviseren mindervaliden gebruik te maken van parkeergarage P1 onder de Johan Cruijff ArenA direct tegenover de Ziggo Dome:- Het is de dichtstbijzijnde parkeergarage. Via de hoofdingang of -uitgang, kom je na oversteken van de straat direct uit bij de Ziggo Dome.- De doorrijhoogte voor auto's is 2,5m.- P1 beschikt over de meeste invalidenparkeerplaatsen. Om hier gebruik van te kunnen maken moet je wel in het bezit zijn van een Europese invalidenkaart, hier wordt op gecontroleerd.- De actuele parkeertarieven van P1 ArenA zijn hier te vinden.

Bovenstaande geldt ook als er evenementen plaatsvinden in de Johan Cruijff ArenA.Garages die ook geschikt zijn voor mindervaliden parkeren zijn:- P-Dome Tickets kun je kopen via onlineticket.nl (max. doorrijhoogte 2,10)- P3, P4 en P5 (max. doorrijhoogte 1,90)

Bestel P-Dome tickets
Voor minder-validen raden wij af om gebruik te maken van parkeergarage P2,
omdat je hier via trap/loopbrug naar de Ziggo Dome wordt geleid.
Word je afgezet door een mindervaliden vervoersdienst of heb je een auto die hoger is dan 2,5m? Dan kun je tot uiterlijk één werkdag voorafgaand aan het evenement contact opnemen met onze receptie via info@ziggodome.nl.

De rollator gaat mee uiteraard. Rolstoel krijg ik haar echt niet in hoor.. :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:32

Wij parkeren altijd bij P-Dome. Kan je met de lift naar boven en loop je praktisch tegen de ingang van de Ziggo Dome aan. Ben idd bang dat je niet heel veel dichtbij kan parkeren dan dat.