Loopband hoe blij ben je ermee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Loopband hoe blij ben je ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:15

Ik zit al een tijdje te kijken naar een loopband maar het aanbod is zo groot en verschillend dat ik het echt niet weet.

De vraag is, sta je echt thuis op de loopband of staat hij te verstoffen onder je bank?

Wat is je ervaring ermee?

Welke loopband heb je?

Ik merk nu Mandootje met pensioen is ik eigenijk lui begin te worden.
Ik moet niet meer...

Maar de overgang, stoppen met roken, een niet werkende schildklier, betablokkers doen niet goed voor de kilo's

Ik woon in een buitengebied en even een rondje om het huis is op eigen risico. Soms in het weekend doe ik het wel maar in de avonduren is het gewoon te donker hier.

Ik aquarobics wel 2x per week.

Ik heb 1 maand abbo voor de sportschool gehad maar daar moet ik ook 20 minuten voor rijden dus dan na een maand was ik er ook klaar mee.

Dus.... hoe blij zijn jullie met je loopband?

egnie

Re: Loopband hoe blij ben je ermee.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:43

Mijn loopband is kapot en ik mis hem. Ik wil een nieuwe maar we hebben een aantal onvoorziene kosten gehad. Ik wil er dan wel een die niet onder de bank past. Ik loop er ook hard op en dan moet ie wel meer kunnen. Ik netflex altijd als ik erop sta.
Bij alles wat je doet zit een bepaalde discipline. Dus de vraag is of je die hebt voor de loopband. En daar kom je eigenlijk alleen achter door te doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Ik heb er een van de decathlon. Een niet opvouwbare dus groot en robuust middenmoter van ik geloof zon 300 euro. We maken samen verschillende fases door, soms ga ik iedere dag even er op, dan staat ie weken eenzaam te verstoffen. Soms loop ik liever buiten, in de wintermaanden liever binnen en soms liever helemaal niet.

Ik denk dat ik op jaarbasis maar zon 150 km erop ben maar ik zou hem niet weg willen doen. Zn geld ondanks t weinig gebruik wel waard

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:36

Ja we hebben al aantal jaren loopband in huis. Hij staat in de hoek van de woonkamer.. en kan omhoog geklapt..
Ik loop dagelijks altijd het liefst buiten, maar als het niet lukt is het een fijn alternatief. Soms staat hij ook paar weken te verstoffen hoor.. het is dat wij de ruimte hebben en hij staat op een mooie plek waar het niet tot last is.. dus hij blijft daar gewoon staan en hij gaat zeker niet weg.. want geheid ga ik hem dan in eens missen.. :')

We hebben deze. Jet 2 , Wel destijds besteld bij bol.com

https://www.beslist.nl/p/focus-fitness- ... 1086096309

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Ik had er eentje en heb hem na twee jaar weg gedaan. Voor mij leek het niet op "echt" lopen, dat doe ik toch liever en gaf een beter resultaat. Op wandeltempo, ik ben geen hardloper.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:49

Ik heb een dreaver en ik ben er heel blij mee
Buiten lopen kan niet altijd en is best saai hier in de buurt, nu hoef ik niet naar het weer te kijken of de gladde wegen. Gewoon een serie opzetten en gaan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Ik heb er eentje die voor onder m'n bureau (dus zonder beugel om aan vast te houden), en ik vind het ideaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:18

Ik volg, zou er ook een willen maar dan een zonder 'leuningen' die makkelijk op te bergen is. Maar ook een die stil is.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:01

Ik heb er een en ben er echt blij mee.
Een rondje wandelen vanuit huis is geen optie in het donker. 's zomers kan het wel maar dan kan ik een pad op en neer lopen, niet echt motiverend.
Sportschool ook ver weg, vaak niet de moeite waard.
Nu kan ik in m'n pyjama nog even wat stappen maken :+
Ik werk op kantoor en kom soms echt stijf thuis na een hele dag zitten. Al loop ik maar een kwartiertje, voel ik me toch weer soepeler.

Vaak zet ik een serie op en loop ik gemakkelijk een paar kilometer.

Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/6saVXTD
Lang gezocht en heb het idee dat ze allemaal het zelfde zijn. Ook die van 400 euro.

Ik woon heel gehorig. Heb de band boven staan op een vloerkleed. Beneden wordt er gewoon tv gekeken en hetgene wat ze horen is een soort vage, dempende bass van mijn voeten (nu loop ik ook wel een beetje lomp :+ )

Wel een tip: ik had eerst een vloerkleed en daarop nog een sportmatje en dan de loopband. Zette ik de helling op, dan was die erg onstabiel. Dat kwam door het verende dikke materiaal in het sportmatje. Mocht je daar last van hebben, probeer eens een andere mat..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:53

Ik loop er werkdagelijks 10km op tijdens mijn werk :D groot fan dus

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:00

Ik overweeg het ook. Maar ben wel benieuwd, maken die dingen lawaai? Heb ooit een soort crosstrain apparaat voor thuis gehad, en dan leek het net of er een orgie bezig was in mijn huis, dus die heb ik snel weer weg gedaan.
Ik zou dan wel willen gaan voor een loopband die t/m 12 km/uur kan want zou erop willen joggen/hardlopen. Ik heb begrepen dat dat beter dempt als hardlopen op de straat, wat ik niet mag met mijn kunstheup.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:06

Ik heb er bijna 2 jaar geleden eentje gekocht en ben er echt heel blij mee. Mijne staat ook onder mijn bureau, ik heb hier wel een extra bureau voor want ik weet dat als ik het telkens moet pakken en opbergen, bureau aanpassen etc. dat ik er dan geen zin meer in heb.

Er zijn best weken dat ik er minder op loop, maar deze week heb ik:

Zondag 33 minuten/3900 stappen
Maandag 61 minuten/6650 stappen (tijdens werken)
Dinsdag 46 minuten/5100 stappen (tijdens werken) en 19 minuten/2200 stappen
Woensdag 41 minuten/4500 stappen
Donderdag 41 minuten/4500 stappen (tijdens werken)
Vrijdag 20 minuten/2150 stappen
Zaterdag 27 minuten/3100 stappen

Tijdens werken is natuurlijk ideaal, ik zou nog graag nog meer willen doen zoals Nala hierboven bijvoorbeeld. Daarnaast loop ik vaak ook nog een tijdje met een serie aan. Verder wandel ik nog buiten en sport ik bijna dagelijks maar die loopband maakt het voor mij echt laagdrempelig en voelt niet alsof ik (nog meer) tijd weg moet zetten voor puur en alleen bewegen.

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:18

Wij zijn blij met onze loopband. We hebben hem op zolder staan, we hebben een betonnen verdiepingsvloer.
We hebben een brede met goede demping, kan tot 15 km/u geloof ik. Als mijn vriend wandelt hoor ik het wel, als hij hardloopt meer. Hij weegt rond de 100kg. Het is licht bonkend, trillingen hebben we er niet echt van in huis. Zal op zoek gaan naar welke het nou precies is en een linkje.

De schokbelasting voor je lijf scheelt flink als je het vergelijkt met hardlopen op straat. Ik gebruik de band vooral voor wandelen.

We hebben ook een kleine loopband voor onder de bureaus met thuiswerken. Dat ding heeft weinig demping, maar is ook heel fijn!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:52

Voor wie tevreden zijn willen jullie delen welke jullie hebben :D

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

Nyaleti schreef:
Ik heb er een en ben er echt blij mee.
Een rondje wandelen vanuit huis is geen optie in het donker. 's zomers kan het wel maar dan kan ik een pad op en neer lopen, niet echt motiverend.
Sportschool ook ver weg, vaak niet de moeite waard.
Nu kan ik in m'n pyjama nog even wat stappen maken :+
Ik werk op kantoor en kom soms echt stijf thuis na een hele dag zitten. Al loop ik maar een kwartiertje, voel ik me toch weer soepeler.

Vaak zet ik een serie op en loop ik gemakkelijk een paar kilometer.

Ik heb deze:
https://amzn.eu/d/6saVXTD
Lang gezocht en heb het idee dat ze allemaal het zelfde zijn. Ook die van 400 euro.

Ik woon heel gehorig. Heb de band boven staan op een vloerkleed. Beneden wordt er gewoon tv gekeken en hetgene wat ze horen is een soort vage, dempende bass van mijn voeten (nu loop ik ook wel een beetje lomp :+ )

Wel een tip: ik had eerst een vloerkleed en daarop nog een sportmatje en dan de loopband. Zette ik de helling op, dan was die erg onstabiel. Dat kwam door het verende dikke materiaal in het sportmatje. Mocht je daar last van hebben, probeer eens een andere mat..

Is deze verder wel echt stabiel? En tot hoeveel km per uur gaat die?
Ik ben zoekende en deze prijs staat mij wel erg aan ;-)