Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Luister vooral naar je lichaam en ga niet over de grenzen heen!

Lisewiesje schreef:Hier totaal gescheurde enkelbanden, maar ik had er ook een open enkel fractuur bij. 6 weken externe fixatuur en 6 weken een walker (onbelast) gister groen licht voor het weer mogen belasten met krukken.
Lees even mee of hier nog goede tips voorbij komen, ga al wel naar de fysio. Maar ben benieuwd of er nog iets handigs voorbij komt.
Selina schreef:Nou gaat dus lang duren als ik dat zo lees.
Ik vind vooral de afhankelijkheid heel lastig. Zo is mijn fysio op 850 meter. Wat je normaal met 2 vingers in je neus loopt. Autorijden lukt niet want het is m’n rechtervoet. Moet ik dus vervoer regelen voor 850 meter
Maddy_Paola schreef:Selina schreef:Nou gaat dus lang duren als ik dat zo lees.
Ik vind vooral de afhankelijkheid heel lastig. Zo is mijn fysio op 850 meter. Wat je normaal met 2 vingers in je neus loopt. Autorijden lukt niet want het is m’n rechtervoet. Moet ik dus vervoer regelen voor 850 meter
850 meter is met rolstoel wel goed te doen denk ik, is er niet een verhuurder daarvan in de buurt? Er zijn meerdere bedrijven die dat soort hulpmiddelen verhuren of kunnen leveren, net als zo'n zak om over gips heen te doen mocht het nodig zijn
Fenneeee schreef:voor mij is het nu inmiddels 1,5 jaar geleden. Ben toen in een kuiltje gaan staan en daarbij snoeihard door mijn linker enkel gegaan met het resultaat 2 gescheurde enkelbanden.
Omdat hij inmiddels zo sliep kon ik er geen gewicht op zetten en ging er zo doorheen.. 
Selina schreef:En ik maar blij zijn toen het niet gebroken was![]()
Zit ook met m’n werk. Ik ben er pas 1 dag geweest, maar toen heb ik een uur gezeten en 7 uur op m’n voeten gestaan.
Cayenne schreef:Ik zat bij mijn broer achterop de scooter en mijn been was in slaap gevallen.
Na 20 minuten later waren we op de plaats van bestemming en dacht ik dat mijn been wel wakker zou worden als ik er weer op ging staan.
Niet dusOmdat hij inmiddels zo sliep kon ik er geen gewicht op zetten en ging er zo doorheen..
Resultaat: Twee gescheurde enkelbanden.
De dokter zei over het herstel: je kunt beter een been breken
Spieren, pezen en banden zijn gewoon heel lastig qua herstel en dat kan erg lang duren.