werkt het?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:ik zit de laatste tijd in een soort loop/algoritme op de socials met reclamefilmpjes voor Chia zaadjes. Het zou een wondermiddeltje zijn voor je gezondheid. En zou ook helpen bij afvallen.
werkt het?
) en ook chiazaden zijn geen wondermiddel. Waar het wèl goed voor is:juval schreef:is het ook niet smakelijker als je het bijvoorbeeld in een smoothie verwerkt?
Nyaleti schreef:Let wel dat je ze moet weken voor gebruik. 15min in yoghurt of water. Anders kunnen ze verstoppingen veroorzaken omdat ze dan in je buik pas het vocht opnemen en opzwellen.
juval schreef:ik zit de laatste tijd in een soort loop/algoritme op de socials met reclamefilmpjes voor Chia zaadjes. Het zou een wondermiddeltje zijn voor je gezondheid. En zou ook helpen bij afvallen.
werkt het?

DuoPenotti schreef:juval schreef:ik zit de laatste tijd in een soort loop/algoritme op de socials met reclamefilmpjes voor Chia zaadjes. Het zou een wondermiddeltje zijn voor je gezondheid. En zou ook helpen bij afvallen.
werkt het?
nee
Maar eet het al jaren in de yoghurt.
De ene keer gebroken lijnzaad, de andere keer chia.
En ik week niks.
Zou gezond zijn, dus eet het maar.
). Ik vind dit vooral fijn in een calorietekort gezien het lichaam dit niet goed kan afbreken en je er bijna geen energie uithaalt. Vriend vindt me gestoord omdat hij het heel smerig vind maar ben wel gewend aan de smaak.
DuoPenotti schreef:Daar ga je tekort door de bocht.
Lijnzaad en chiazaad geven een voller, verzadigd gevoel en kunnen daardoor helpen bij gewichtsbeheersing. Dat komt door de oplosbare vezels. Deze nemen vocht op en zwellen in de maag, waardoor je langer een vol gevoel hebt.