Zelf kombucha maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Zelf kombucha maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-26 21:38

Hier zitten ongetwijfeld Bokkers die dit doen!
Ik neem wel eens een blikje of - zoals gisteren - een glazen fles met Kombucha mee van de supermarkt. En ik vind het superlekker! Het lijkt me dan ook erg leuk om het zelf te maken. En er zijn vast wel Bokkers die dit ook doen! Wie kan me op weg helpen? :)

Palmera

Re: Zelf kombucha maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 00:22

Yes! Ooit zo'n zwam gekregen en inmiddels al tig generaties verder en veel uitgedeeld. En wat ís het lekker.

Wat wil je weten? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-26 15:19

Alles! Hoe ben je begonnen?

Krijg je nooit dat er alcohol in zit? Waar kan ik het beste low budget beginnen?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:24

Zeker! Ik gebruik alleen biologische losse thee en bio suiker, liefst zo min mogelijk gifstoffen. Duurt bij mij wel wat langer, 2 a 3 weken, omdat het op die kamer kouder is.
Koop een geteste Kombucha zwam, maak de suikerthee, glazen pot met doek en elastiek en wachten maar!

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:15

Hier ook een fanatiek kombucha maker! Wat wil je weten?

Ik heb de tweede fermentatie in beugelflessen, daarmee heb ik veel meer prik erin.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:43

Ik heb zo'n glazen pot van 5 liter met een tapkraantje.
Inderdaad bio thee en suiker, af laten koelen, en met een beetje restvocht van de vorige kombucha in de pot met de zwam.

Of er ooit alcohol in zit weet ik niet. Er komt een moment dat de kombucha niet meer te zuipen is, veel te duur. Als ik de kombucha lekker vind (een sprankelend heel licht zuurtje) tap ik af en gaat het in flessen in de koelkast. Daar drink ik de van terwijl de zwam nieuwe thee krijgt.

M.b.t budget: ik heb gratis zwammen, maar ik weet niet hoe budget ophalen is :')