Goede elektrische tandenborstel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ApplePapple

Goede elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:17

Na een rondje zoeken op internet ben ik alleen maar nog meer het overzicht kwijt…
Mijn elektrische tandenborstel is aan vervanging toe en ik heb van het werk VVV bonnen gekregen dus een mooi moment om die daarvoor in te zetten.

Ik heb toentertijd Een Oral-B gekocht met 3 verschillende standen waarbij ik eigenlijk alleen de zachtere stand gebruik. Er zit ook een app bij maar die heb ik eigenlijk nooit gebruikt. Dus overbodig.
Eigenlijk zoek ik dus een simpele, met indicatie als je te hard poetst, en liefst eentje met een zachtere stand. Al die fancy dingen zoals een app hoeven voor mij persoonlijk niet.

Ik heb nu een die rond draait maar heeft iemand ervaring met zo’n andere? Is dat fijner of juist niet?

prugelpiet

Re: Goede elektrische tandenborstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

Ik heb de Oral-b Pro 3000. 3 standen en een indicatie lampje als je te hard drukt.

Ik heb ook het 'normale' tandenborstel model als elektrische tandenborstel gehad, maar ik vind dat echt een stuk minder prettig. Ik kan daarmee slechter mijn achterste kiezen poetsen en ik had een minder schoon gevoel, door de manier waarop die borstel bewoog, maar dat zal wel aan mij liggen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Ik heb de Oral B IO. Tandarts zegt dat dat de beste is en ze heeft m zelf ook. Zitten verschillende standen op en ik wissel zelden. Mn man heeft n philips met app dat je feedback krijgt op elke tand.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Wij zweren bij Sonicare, maar die heeft in de meeste gevallen maar 2 standen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:54

Hutcherson schreef:
Ik heb de Oral B IO. Tandarts zegt dat dat de beste is en ze heeft m zelf ook. Zitten verschillende standen op en ik wissel zelden. Mn man heeft n philips met app dat je feedback krijgt op elke tand.

Oprecht nieuwsgierig: wat maakt deze beter dan de rest? Poetst het anders?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Ik ben ookn9ver gegaan naar een wat nieuwer model IO.
Sinds ik die heb, een jaar heb ik al 2x geen tandsteen meer hoeven te laten verwijderen bij de controle-afspraken.
Kan toevallig zijn, maar ik denk het niet.
De apps gebruik ik niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Hier ook een van de meest simpele Oral B iO. Ik geloof de iO3. Gekocht in Black Friday sale in 2024.
Deze heeft nog niet eens de app. Heeft 3 standen, we gebruiker er beiden maar 1 :+

Aankoop op advies van de mondhygiëniste.

We kwamen van een oeroude Oral B en dat verschil van gewoon ronddraaien naar ronddraaien + trillen is wel goed te voelen aan het poetsresultaat.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:26

Hier ook een oral b io op aanraden van de tandarts. Mooie deal bij de albertheijn gevonden toen volgens mij.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Ik heb ook een IO, de 5 geloof ik. Heeft geloof ik 4 of 5 standen, ik gebruik er 2. Een zachte voor de buitenkant van mijn tanden en kiezen die flink gevoelig zijn. En voor de rest gebruik ik de gewone stand. Ik kan het veranderen zonder te hoeven stoppen met poetsen.

Mijn mondhygiëniste gaf aan dat de IO op dit moment de beste zijn. Ze verwijderen het beste plak

LalidanJarig
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:30

Hier Sonicare. Ik vind hem fijner en schoner poetsen dan oralB (inclusief veel minder herrie en overbodig getril), maar heb nooit een oralB io gehad, dus daarmee kan ik niet vergelijken. Ik ben alleen verschrikkelijk allergisch voor die naam: Hoezo is die tandenborstel in opleiding? :roll:

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

prugelpiet schreef:
Hutcherson schreef:

Oprecht nieuwsgierig: wat maakt deze beter dan de rest? Poetst het anders?

Ik had hiervoor ook een elektrische oral B en daar zaten 2 of 3 standen op en kreeg geen feedback over de poetskwaliteit. Nu zit er een ring op die lichtgeeft. 1 kleur (neutraal) kun je zelf kiezen. Duw je te hard = rood, voldoende druk = groen. Je hebt diverse standen voor gevoelig tandvlees, shine, gevoeligheid of deep clean etc. En je wordt ook fijn begroet sochtends :) zit n beeldschermpje op. Maar verder heb ik geen klagen. Ik kreeg voorheen altijd van de tandarts te horen: je hebt dun glazuur... Maar dit heb ik nog nooit gehoord van mijn nieuwe tandarts maar die zeggen altijd dat ik een zeer mooi gebit heb.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:56

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Siers83 schreef:
Ik heb ook een IO, de 5 geloof ik. Heeft geloof ik 4 of 5 standen, ik gebruik er 2. Een zachte voor de buitenkant van mijn tanden en kiezen die flink gevoelig zijn. En voor de rest gebruik ik de gewone stand. Ik kan het veranderen zonder te hoeven stoppen met poetsen.

Mijn mondhygiëniste gaf aan dat de IO op dit moment de beste zijn. Ze verwijderen het beste plak

Ik heb ook de IO5, met 50% korting gekocht bij de Etos geloof ik, online toen. Volle prijs vond ik absurd maar met deze actie vond ik het wel oké. Ik gebruikte de app in het begin, nu niet meer. Ik vind hem erg fijn. Tandarts raad ook een IO aan. Ik vind het ook fijn poetsen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Lalidan schreef:
Hier Sonicare. Ik vind hem fijner en schoner poetsen dan oralB (inclusief veel minder herrie en overbodig getril), maar heb nooit een oralB io gehad, dus daarmee kan ik niet vergelijken. Ik ben alleen verschrikkelijk allergisch voor die naam: Hoezo is die tandenborstel in opleiding? :roll:

Hier dezelfde ervaring.

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Ik heb ook een io tandenborstel van oral b. Ik was eerder eigenlijk nooit zo van de elektrische tandenborstels. Maar sinds ik deze heb ben ik positief verrast. Het grootste verschil na het poetsen merk ik aan hoe schoon en vooral glad mijn tanden aanvoelen. Eigenlijk is het ook ergens wel logisch want als je de borstel aan zet zonder te poetsen dan voel je best wel een heftige vibratie, ik denk niet dat je zoiets kan nabootsen met een normale tandenborstel of zo’n oude elektrische tandenborstel die enkel ronddraait.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Lalidan schreef:

Ik heb hiervoor gewone oral b gehad en die was veel stugger en vond ik niet fijn. Dus zou best kunnen dat er verschil zit tussen die en de io

Ik snap je associatie met in opleiding XD

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

_Karlijn schreef:
Ik hoorde laatst van dit onderzoek waarbij is gebleken dat er eigenlijk geen verschil zit in elektrische tandenborstels, maar meer in poetsgedrag. Wellicht interessant dus ik dump het linkje hier even :D

https://www.nporadio1.nl/nieuws/onderzo ... te-snufjes

Precies dit. Elke electrische tandenborstel is prima.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Boombrush. Gemaakt voor mensen die ook met een elektrische tandenborstel poetsbewegingen maken. Je hoeft m maar eens in het jaar op te laden. Echt nooit meer wat anders hier.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:30

Ik heb zo'n Oral B IO. Geen idee of het verschil maakt, heb hem meer dan een jaar, maar ben daarna nog niet weer naar de tandarts geweest (als tandarts geen herinnering stuurt eens per jaar, dan vergeet ik het altijd om weer een afspraak te maken. Ik maak nooit afspraken in het voren waar ze altijd op hameren).

Ik had voor die tandenborstel altijd tandsteen, maar dat polijsten wat ze de laatste keer gedaan hebben is niet goed voor de tanden. Daarom ben ik nog niet weer geweest. Je gaat glazuur weghalen van gezonde tanden. Ben een beetje zo van zolang ik niets voel is het goed.

Ik poets meestal 1 keer per dag die 2 minuten. Ik maak ook gewoon poetsbewegingen met een elektrische tandenborstel omdat je dan dubbelop poetst, dus dat is beter.

Wel vind ik de mode van zachte tandenborstels niet fijn. Je drukt ze vaak tot het plastic. Dan kun je wel zeggen dat je niet moet duwen, maar wees eerlijk, als je ergens algen van moet poetsen met een borstel werkt dat ook beter met een harde borstel en wat kracht. Zo zie ik het. Dus de rode lampjes van mijn tandenborstel dat ik zou drukken (en dat doe ik dan echt niet) negeer ik volledig en zie ik tegenwoordig niet meer.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Ik heb een oral B IO 6N en stook mijn tanden elke avond. Het is zeker niet de duurste van de IO serie, maar ik wil geen honderden euro's uitgeven aan een tandenborstel. Sindsdien krijg ik van mijn tandarts bij elke controle complimenten dat mijn tanden er goed uitzien. Soms wat ophoping van plaque op plaatsen waar ik niet goed bij kan, maar daarvoor ga ik 1x per jaar naar de mondhygiënist.

@Germie tandplaque is niet zo heel hard, dus dat kan je makkelijk verwijderen met een zachte borstel. Tandsteen kan je met een borstel niet verwijderen, ook niet met een harde borstel. Dat moet toch echt door de tandarts of mondhygiënist worden verwijderd.