foxy80 schreef:Geen tips, maar je hebt echt wel pech met alles wat je dak betreft Germie!
Hopelijk blijft de upload naar de webpagina van Enphase gewoon wel werken. Kan je anders niet bij Enphase informeren?
Fabrieksgarantie loopt idd via de producent, maar heb je daar de gegevens van om rechtstreeks contact op te nemen in geval van vragen?
Claimen kan je niet echt doen op dit punt, want je hebt geen bewezen schade op dit moment.
En idd; wat stelt dat onderhoudscontract voor? Wij hebben panelen en daar is nooit wat gezegd over onderhoud buiten 1 of 2 keer per jaar afnemen met doek, geen wasmiddelen op gebruiken maar eventueel osmosewater. Gewoon met telescoopsteel met borstel vanop ladder, niks geen contract.
Precies, dat zeggen anderen dus ook, je hoeft gewoon niets aan onderhoud te doen met die panelen. Dus ik vraag het me ook af. En daarom dus ook mijn vraag.
Ik vind 9 euro per maand namelijk wel veel geld.
En ja, ik weet natuurlijk wie de fabrikant van mijn panelen en omvormers is, want dat heb ik wel ergens staan in de offerte en de rekening die ik toen betaald heb.
En kennelijk is de gehele mail weggehaald, terwijl dat een algemene mail was aan Soly klanten. Er stond dus in dat de garantie vervalt en dat je een onderhoudscontract vanaf 9 euro per maand kunt nemen bij Otovo, maar dat er geen garantie van Soly wordt overgenomen.
En er stond in dat je dus een claim kunt neerleggen bij de curator en wie dan de curator is. Maar ik weet dus niet of ik me daar moet melden omdat ik feitelijk gewoon mijn rekening betaald heb, de panelen geleverd zijn.
Ook werd er verwezen naar de Soly Brain app dat die niet meer ondersteund wordt, maar die app heb ik nog nooit van gehoord, dus mij zegt dat ook helemaal niets. Het is niet iets wat ik gebruik. Ik gebruik dus wel de webpagina van Enphase waar ik kan zien hoeveel ze opwekken of opgewekt hebben.
Alles wat prive was had ik volgens mij er niet in staan. Ik heb nogmaals teruggekeken en had gewoon email en aanhef weggehaald. Dus er stond niets prive's in.