Welke steelstofzuiger, wat is jullie ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karrij

Welke steelstofzuiger, wat is jullie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 06:39

Hier op zoek naar een goede steelstofzuiger. Weet wel,uit eigen ervaring, dat de Dyson niet perse de beste is. Twijfel een beetje tussen een Bosch of een Miele. Wat is jullie ervaring.

Alvast bedankt,

Storm

Re: Welke steelstofzuiger, wat is jullie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 06:57

Ik heb de Samsung Jet pro 60. Kwam toen als beste uit de test in de consumentenbond. Ik ben er blij mee, zuigt krachtig maar bijvoorbeeld de Kattenbakkorrels, dat gaat moeilijker. Haren, stof, enz gaat uitstekend.

Ik zal de lijst van de consumentenbond er even bij zoeken.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:00

Eerlijk? Ik zou er geen 1 kopen.Zeg ik als schoonmaakster in de zorg die dus heel wat stofzuigers in haar handen heeft gehad.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:02

Afbeelding

Ik heb de beste koop gekozen, heb 'm al een langere tijd. Prima ding, maar als ik echt goed wil zuigen, pak ik de normale Miele.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:06

Ik heb er eentje van Numatic. We hadden al een gewone Henry en deze erbij. Vriend stond er eerst hoofdschuddend bij, maar pakt hem ook regelmatig om even snel wat vuil op te zuigen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:39

BrankaZ schreef:
Ik heb er eentje van Numatic. We hadden al een gewone Henry en deze erbij. Vriend stond er eerst hoofdschuddend bij, maar pakt hem ook regelmatig om even snel wat vuil op te zuigen.

Die hebben wij ook. Heel tevreden over.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 07:59

Wij hebben een Dreame, maar die is na ruim 5 jaar wel echt op. Het is nu vooral een hoop kabaal en weinig actie :+
Destijds kwam hij wel beter uit de test dan Dyson, en dat voor de helft van de prijs.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 08:05

Wij hebben de Dreame R10 nu 1,5 jaar en dat is echt een super apparaat. Zuigt zo alle honden haren van de bank en het kleed, is mega snel en wendbaar en niet té zwaar.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:18

wij hadden de Dyson V10. die werd nu echt minder en vorige week waar de Samsung Jet 75e gegaan. tot nu toe heel tevreden over. doet het vooral een heel stuk beter op de deurmatten/vloerbedekking plekken dan de Dyson en op onze pvc vloer merk ik geen verschil. Het leegsysteem is iets meer werk dan het systeem van Dyson maar ook weer niet onoverkomelijk. Ik ben er (na 1.5 week gebruik) tot nu tevreden over!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:23

Hebben jullie nou ook dat bijv de kattenbakkorrels (wij hebben van die grote houtkorrels) door de borstels in de zuigmond alle kanten op geschoten worden ipv opgezogen? Zelfs op de zogenaamde turbostand... Dan wordt het een soort pinball gemixt met verstoppertje spelen: waar gaat die stomme korrel heen en gaat ie de tweede (en derde en vierde en vijfde) keer wél mee naar boven...?!

Iemand die een stofzuiger heeft die óf niet van die stomme borstels heeft, of die daarmee wél gewoon z'n werk doet?

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:28

Wij hebben sinds begin dit jaar de Dyson Gen5 Detect en ben er eigenlijk heel erg tevreden over.
Ik heb eigenlijk altijd de "tapijt"borstel op de stofzuiger zitten en die doet zijn werk prima

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 10:57

Lizenlotte schreef:
Eerlijk? Ik zou er geen 1 kopen.Zeg ik als schoonmaakster in de zorg die dus heel wat stofzuigers in haar handen heeft gehad.

Ts zegt niet dat dit haar enige stofzuiger is.
Ik heb zowel een "gewone" stofzuiger als een steelstofzuiger en dat laatste is echt ideaal voor even de dagelijkse ronde (looppaden en deurmatten).

Mijn zoon heeft een kleine eenkamer appartementje en heeft ook een steelstofzuiger omdat hij gewoonweg geen plek heeft voor een gewone.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:15

Rije schreef:
Hebben jullie nou ook dat bijv de kattenbakkorrels (wij hebben van die grote houtkorrels) door de borstels in de zuigmond alle kanten op geschoten worden ipv opgezogen? Zelfs op de zogenaamde turbostand... Dan wordt het een soort pinball gemixt met verstoppertje spelen: waar gaat die stomme korrel heen en gaat ie de tweede (en derde en vierde en vijfde) keer wél mee naar boven...?!

Iemand die een stofzuiger heeft die óf niet van die stomme borstels heeft, of die daarmee wél gewoon z'n werk doet?

Ik heb dat vooral met de lichte dingen zoals snippers van de kartonnen krabplank van de katten. Dan zet ik de borstel uit en als dat klaar is weer aan.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 11:32

Ik heb ook de Samsung Jet 75 en ben er heel blij mee om dagelijks het zand van de hondenpootjes te verwijderen (zowel op de vloer als in de tapijten). Voor de grotere schoonmaak gebruik ik een zakloze Phillips stofzuiger. Ook een top ding

Sterrebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:43

Ik heb een James.

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 20:59

Miele. Doet het al jaren perfect.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 21:01

Ik heb een shark stratos iz400 naast een robotstofzuiger, erg blij mee

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 06:32

Ik heb de parkside van lidl aangeschaft. Mega blij mee.

2 accus erbij. Topding.

Stofzuiger was 15 euro. De accus duurder.
Steel kan eraf en dan heb je een krachtige kruimeldief.

Enige nadeel is dat hij vrij laag is.

Maar hij krijgt de haren van de katten weg en het kattengrit

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:40

We hebben een paar jaar terug onze Dyson met snoer vervangen voor een Dyson V15, echt spijt van.
De Dyson met snoer zoog al het vuil van alle kanten van de zuigmond naar zich toe, de snoerloze doet dit alleen aan de voorkant. D.w.z. dat hij het vuil aan de zij en achterkant niet mee pakt en zelfs weg blaast, heel irritant met bv kattengrit.
Ik vind hem ook erg zwaar in de hand en doe daarom meestal het hele huis in 2x ipv achter elkaar.
Nu met BF een robotstofzuiger besteld voor in het nieuwe huis en dan hoop ik dat ik de snoerloze alleen nog hoef in te zetten voor de bank, stoelen en af en toe eens een rondje door het huis. Hopelijk is de robot geen miskoop maar ik zou i.i.g. een snoerloze Dyson niet aanraden, die met snoer zijn wel top!
Laatst bijgewerkt door boeflover op 05-12-25 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 08:42

Wij hebben een Samsung, wat een geweldig ding. Ik heb lang huizen schoongemaakt en voor het echt goed schoonmaken is een gewone beter. Ook omdat je geen Accu hebt. Maar, voor even snel onder de tafel door ivm broodkruimels, of ivm zandvoeten... Ideaal! Zeker met een kleintje van 2 jr.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 15:11

Geen. Ze zijn heel handig als je even snel wat wil doen maar zuigen voor geen meter. Wij hebben een Dyson maar die verplaatst het vuil alleen maar :') . Nu weer een ouderwetse stofzuiger met zak erbij en wat een verademing!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 16:50

Saar4 schreef:
Geen. Ze zijn heel handig als je even snel wat wil doen maar zuigen voor geen meter. Wij hebben een Dyson maar die verplaatst het vuil alleen maar :') . Nu weer een ouderwetse stofzuiger met zak erbij en wat een verademing!

Hier ook een combi, idd. Voor het snelle werk even de steelstofzuiger, maar 9 vd 10 keer pak ik toch die met snoer, want die zuigt echt heel erg veel beter.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:10

Ik heb denk ik nu zo'n 12 jaar een Dyson stofzuiger met snoer voor het grote werk en nu zo'n 10 jaar al wel een Dyson steelstofzuiger. Type weet ik zo 123 niet uit mijn hoofd, de eerste was na een jaar of 7 aardig op en die hebben we toen vervangen voor een nieuwer model.

We gebruiken de steelstofzuiger vaker dan de gewone, ik merk ook niks van dat hij het niet goed doet. Zuigt prima, zowel kattenharen, grit als wat grovere dingen. We hebben er wel ook nog een robotzuiger naast. Bijv de trappen gaan ook echt makkelijker met de steelzuiger. We hebben overal harde vloeren verder.

Af en toe moet ik alleen mijn eigen haren die ik kennelijk ook overal verlies eruit knippen. _O- maar dat moet ik bij de robotstofzuiger ook.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:51

Hier een Dyson V8, leuk voor erbij maar ik vind m z’n geld niet waard. Als deze overlijdt, komt er een veel betaalbaardere voor terug. Pas een nieuwe ouderwetsche stofzuiger gekocht: de Rowenta silence. Topper! Hij maakt zo weinig geluid dat ik wel eens twijfel of hij het wel doet. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 17:54

Ik heb sinds kort een stofzuiger en dweil ineen. (black Friday)
Uiteraard is dat ook voor erbij, want kan niet op de mat en ook niet in de kleine hoekjes.
Maar hij bevalt me echt heel goed.
Pakt makkelijk vuil op en dweilt ook meteen.
Wel fijn hier met natte honden poten enz

En echt veel lichter in gebruik dan mijn maandag morgen monster gewone stofzuiger van phillips

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_r ... 80323.html

wauw zie nu pas hoe goed die deal echt was.
333,- en dan nog die 100 euro cashback.