Scheenpijn ‘s nachts > Niet meer uit te houden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Doef

Scheenpijn ‘s nachts > Niet meer uit te houden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:32

Hi allemaal,

Man, wat ben ik nu een hoopje ellende… Ik loop inmiddels zo’n 7 maanden rond met een klacht waar ik maar niet uit kom en ik hoop dat iemand het herkent of weet welke richting ik verder kan onderzoeken? Het word steeds erger en begin er nu ook in het dagelijks leven onder te lijden..

Het gaat om pijn in beide schenen én in het gebied tussen mijn voet en onderbeen (voorkant enkel/wreef).

Even opgesomd:
• de pijn komt vooral ’s avonds en ’s nachts opzetten als ik in bed lig, maar de afgelopen weken begint het zich ook overdag voor te doen!
• het is een soort diepe, spierpijn-achtige pijn die constant aanwezig is;
• het maakt me vaak wakker (als ik al in slaap kom) en ik heb dan de drang mijn benen te bewegen, strekken, knakken etc in een poging tot de pijn te verlichten, niet omdat mijn benen onrustig zijn.

Bewegen, rekken of van houding veranderen helpt dus niet, tenzij ik echt de juiste spiergroep te pakken krijg maar dan alleen op het moment zelf en gaat ook best lastig. Masseren geeft ook wel even verlichting, maar zodra ik stop komt de pijn ook direct weer terug. Overdag voel ik het nu ook regelmatig vaag op de achtergrond, maar niet zoals ’s nachts.

Wat misschien relevant is:
• Pijn straalt soms door naar mijn kuiten
• Beide benen
• Geen krachtsverlies, geen warmteverschil
• Paracetamol helpt bijna niet
• Bloedonderzoek normaal (geen vitaminetekorten)
• Röntgenfoto’s waren normaal
• Het is afgelopen weken echt aanzienlijk erger geworden zonder aanleiding hiertoe. De beginnende maanden was het af en toe, niet eens elke nacht en was het dus ook prima te doen. Plots is het zich dus elke dag voor gaan doen en in hevige mate ook!
• Begin dit jaar had ik wel iets meer activiteit gehad: nieuwe schoenen (gewoon Nikes), meer autorijden sinds mijn rijbewijs, en een paar keer geskeelerd (deed ik anders nooit)
• Andere schoenen geprobeerd → geen verschil
• Donderdag heb ik een afspraak bij de fysio
• De afgelopen maanden veel stress/heftige gebeurtenissen, weinig rust.

De pijn voelt niet brandend en mijn benen voelen niet “onrustig” zoals bij klassieke RLS, het is echt pijn, en bewegen doe ik puur om te proberen de spanning eruit te krijgen.

Heeft iemand dit gehad, of ideeën wat ik kan laten uitzoeken?

Ik denk zelf aan iets van overbelasting, spierketen-problematiek of misschien zenuwirritatie, omdat dit niet zichtbaar is op een röntgenfoto. Alle tips of herkenning zijn welkom, ik word namelijk knettergek, de klachten zijn nu dusdanig erg dat het dwars door 1000mg paracetamol heen komt, spiroflor zalf werkt ook niet, ik ben echt ka-pot maar kan niet slapen, word er meerdere keren per dag wakker van en het beïnvloed nu ook mijn werk. Ik kom er maar niet uit!! Bij Shin Splints had ik weer gelezen dat je pijn krijgt tijdens beweging of sporten, dat heb ik niet.

Ik ben overigens midden 20 en nooit problemen gehad met mijn benen, schoenen, spieren noem maar op…

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Laatst bijgewerkt door Captain op Gisteren, 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:35

Klinkt eigenlijk als botpijn. Is er al eens een ct scan of mri scan overwogen?

Hutcherson

Re: Scheenpijn ‘s nachts > Niet meer uit te houden!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:39

Botvliesontsteking?

lochsong

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:48

Ik zou zelf in zo'n situatie 's avonds een bad of voetenbad met Epsom salts nemen en elke avond magnesiumcitraat en flinke dosis vitamine D3 nemen. En dat een week doen om te kijken of er verbetering is.

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54

Ik herken het wel van skeeleren maar zeker niet in de mate die jij ervaart. De strakke schoen en het afzetten en druk op je scheen, waren de skeelers wel in orde of stroef?

Het klinkt inderdaad wel als een combinatie van geirriteerde zenuw maar omdat het vooral begint als je ligt zou het ook in de bloedcirculatie kunnen zitten, wat dan weer effect heeft op je spierstofwisseling.

Ik heb dus nooit zo extreem last als wat jij noemt maar ik smeer en masseer dan een dikke laag met vsm arniflor (groene zalf) vanwege de hulp bij de doorbloeding.
Heb je ook al eens wisselbaden met lauw naar koud water en weer terug geprobeerd? En liggen met je benen hoger dmv kussens?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Een goeie kinesist contacteren? Die zal je met zekerheid kunnen zeggen of het van een bepaalde spiet komt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

lochsong schreef:
Ik zou zelf in zo'n situatie 's avonds een bad of voetenbad met Epsom salts nemen en elke avond magnesiumcitraat en flinke dosis vitamine D3 nemen. En dat een week doen om te kijken of er verbetering is.

Er bestaat ook Magnesium die via de huid opgenomen kan worden. https://lifeforce.nl/magnesium-via-de-huid/

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:06

Misschien dat de fysio het weet idd. Ik had een zeurende pijn in mijn knieën, alleen in rust en vooral s nachts. Fysio geweest en die zegt komt vanuit je heup, gemasseerd, oefeningen, en nu is het weg. Was er zelf van overtuigd dat het mijn knieen waren die overbelast zouden zijn,maar niet dus. Hoop dat er voor jou ook iets uitkomt en een behandeling.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:10

Ik krijg pijn aan mijn schenen door verkeerde voetstand. Steunzolen helpt iets en schoenen met air. Bij veel lopen komt het toch steeds weer in lichte mate terug. Bij mij gaat het meestal samen met hielpijn.
Bij mij kwam dit ook pas vanaf midden 20 naar boven, daarvoor kon ik op alle schoenen lopen. De podotherapeut was verbaasd dat ik nooit eerder klachten had gehad.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:13

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:18

Heb je al eens steunkousen geprobeerd? Bijvoorbeeld tijdens het autorijden?
En heb je al aan neuropathie gedacht om mee te nemen in je onderzoeksvraag?
Kan bepaalde voeding een trigger zijn?

Als ik meer tips of ideeën heb zal ik die gaandeweg hier ook plaatsen. Erg naar voor je en ik wens je snel verlichting toe een normale nachtrust.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:41

Het doet mij enigszins denken aan compartimentensyndroom. Wellicht even opzoeken. Misschien dat je je in die klachten kan herkennen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:16

Je drinkt niet per toeval veel light frisdrank of dingen met aspartaam erin? Dat wordt in relatie gebracht met botvliesontstekingen.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:33

Botvliesontstekingen zie je toch veelal terug in het bloed (CRP en BSE)? Of is dat niet altijd het geval als het chronisch is?

Als ik jou was zou ik wederom contact opnemen met een arts en de boel nogmaals laten nakijken. Sterkte! Niet leuk dit soort klachten en ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en er gericht iets aan gedaan kan worden.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:49

lochsong schreef:

Dit en evt b12.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:17

Misschien eens een verwijzing naar een orthopedisch arts vragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:25

Voor een laagdrempelig experiment waar je meteen zelf aan kan beginnen terwijl je verder rondkijkt, zou ik ook zeggen zorg dat je goed magnesium binnen krijgt, dat helpt vaak bij allerlei onrustige / spierpijn en dergelijke problemen en zeker bij benen die je 's nachts wakker houden. en wat extra magnesium kunnen de meeste mensen sowieso wel gebruiken :j

Vitakruid even een berichtje sturen via hun website en die kunnen goed met je meedenken.

https://www.vitakruid.nl/categorieen/magnesium

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:31

Ik heb dit ook een periode gehad. Magnesium hielp bij mij, wel echt een paar weken nemen. En hoge, warme kniekousen voelden fijn.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:44

Shinsplints?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:11

Klinkt inderdaad als shin splits! Dat kan zoveel pijn doen! Die hoeven niet erger te worden bij beweging.

Magnesium helpt niet, helemaal smeren niet, is wel veel uitleg over te vinden waarom niet.

Goed dat je naar de fysio gaat, die kan vast goed samen met jou kijken :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Shin splints. Heel vervelend. Bij mijn dochter hielpen inlegzolen van een podoloog. En warm houden, hoge sokken, beenwarmers etc. Maar die zooltjes waren echt de oplossing.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:38

Ik lees niks over een dokter,je bent neem ik aan al bij de huisarts geweest? Ik denk dat die je na maanden martelen gaat doorsturen?

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:46

troi schreef:
Ik lees niks over een dokter,je bent neem ik aan al bij de huisarts geweest? Ik denk dat die je na maanden martelen gaat doorsturen?

In de opsomming die TS maakt, staat dat er röntgenfoto's en bloedonderzoek zijn gedaan, dat kan alleen in opdracht van een arts.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

Sachertorte schreef:
troi schreef:

In de opsomming die TS maakt, staat dat er röntgenfoto's en bloedonderzoek zijn gedaan, dat kan alleen in opdracht van een arts.

In NL wel ja,in andere landen niet perse. Geen idee waar ts woont