Compressiekous over sporttape en wandelwol heen krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Compressiekous over sporttape en wandelwol heen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:49

Ik wandel regelmatig langere afstanden (>20km) en dan vind ik het heel fijn om compressiekousen te dragen zodat mijn kuiten veel minder vermoeid worden. Maar ik heb ook een oude blessure die met lange afstanden soms wat opspeelt en het goed met een paar stukken sporttape. En ook nog een teen die een keer een ongelukje heeft gehad waardoor de nagel een beetje raar is die ik het liefst inpak met wandelwol.

Die laatste twee lukken prima met gewone wandelsokken maar met de compressiekousen rolt het tape op en de wandelwol is al verdwenen voor ik halverwege ben.
Omdat Bokt altijd alles weet hoop ik dat iemand een geniale tip heeft om alles tegelijk te kunnen gebruiken.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:52

Blijven die wol en tape wel zitten onder een eenvoudige pantykous of dunne katoenen sok?
Dat werkte bij mijn moeder wel met vergelijkbare tape en wol omde vierdaagse van Nijmegen te doen.
En dan daar overheen je stevige wandel sokken of steunkousen.
En heb je een aantrekhulp voor die steunkousen? Dat kan ook helpen met op de plek blijven van wol.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op Gisteren, 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Heb je nylon sok aantrek hulpjes? (van die dingen die je bij aangemeten steunkousen krijgt).

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:02

Ik heb met sporten ook altijd wandelwol en sporttape (enkels aftapen) onder compressiekousen. Doe je ze wel binnenste buiten en dan vanaf je tenen aantrekken/weer afrollen over je voet? Dan blijft bij mij altijd alles prima op zn plek zitten :j

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:46

Een doff n donner aanschaffen. Wordt in de zorg veel gebruikt bij steunkousen. Het is even een handigheidje, maar je rolt dan als het ware de kous over je voet en been in plaats van dat je trekt. Dus dan verschuift je tape niet.
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:02

En compressie tubes ipv sokken?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:22

Op mijn werk gebruiken wij de doff n donner, of de easy slide.

De easy slide heb je voor steunkousen met een open teenstuk of voor steunkousen met gesloten teenstuk,mocht je die willen aanschaffen dan moet je wel even opletten of je de juiste hebt.

Wij hebben bewoners met steunkousen die wondjes op hun been hebben en afgedekt zijn met dikkere pleisters ( mepilex) en dat blijft prima vastgeplakt zitten.

Voorbeeld van een easy slide voor een steunkous met gesloten teenstuk:

Afbeelding

Katja

Re: Compressiekous over sporttape en wandelwol heen krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:43

Thanks voor alle tips! Ik ga eerst eens een poging doen met een pantykousje. Dat zou wel de goedkoopste oplossing zijn. Anders is de easyslide ook nog wel betaalbaar.

Het liefst heb ik een compressie kous en niet de sleeves omdat die weer een drukpunt geven op een plek waar er een paard op mijn achillespees is gesprongen en daar zit nog altijd een bult.

DideH schreef:
Ik heb met sporten ook altijd wandelwol en sporttape (enkels aftapen) onder compressiekousen. Doe je ze wel binnenste buiten en dan vanaf je tenen aantrekken/weer afrollen over je voet? Dan blijft bij mij altijd alles prima op zn plek zitten :j
Dat heb ik geprobeerd maar daar zijn mijn handen niet sterk genoeg voor of de kousen te sterk. Krijg ze dan niet wijd genoeg om over mijn tenen heen te rollen. Maar misschien moet ik eens kijken of ik daar nog handiger in kan worden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:05

Wendy15 schreef:
Een doff n donner aanschaffen. Wordt in de zorg veel gebruikt bij steunkousen. Het is even een handigheidje, maar je rolt dan als het ware de kous over je voet en been in plaats van dat je trekt. Dus dan verschuift je tape niet.
[ Afbeelding ]

Wilde deze inderdaad benoemen, in het begin even oefenen met het "rollen" maar het werkt echt heel fijn en alles blijft zitten waar het hoort te zitten.
Op de afdeling waar ik manager was gebruikten ze ze regelmatig.