Sinds enkele weken last van jeuk en bultjes onder en tussen mijn borsten.
Eerst dacht ik aan irritatie door zweet ofzo, maar dat is het dus niet.
Elke ochtend is het over, tegen de middag begint het en tegen ‘s avonds wordt het enkel erger.
Nu denk ik dat het een reactie op de beugels van mijn bh’s is. Zou dit mogelijk zijn? Want er zit natuurlijk stof tussen. Is bij alle bh’s hetzelfde (degene die ik heb)
Draag nu sinds vandaag een sportbh en ga zien of dat helpt, want die hebben geen beugels.
Iemand toevallig voorgehad hier?
Mocht dat de oorzaak zijn, bestaan er beugelbh’s zonder de metalen beugels?
fleurtjeuh
Ben enkele maanden terug idd wel veranderd (hetgeen ik altijd gebruik is uit de handel), maar is al maanden het nieuwe en de jeuk is pas sinds enkele weken.
Tis wel opvallend te noemen.. naar mijn idee verschilt het materiaal per beugel. Sommigen zijn metaal en sommigen kunststof. Je omschrijving klinkt niet zo, maar het is niet gewoon smet? Dat komt daar best vaak voor natuurlijk
Het kan zeker dat je een allergie hebt ontwikkeld, bijvoorbeeld voor nikkel. Dit kan ook door de stof heen irriteren. Heb je ook last van eenzelfde soort plek op je buik? Van de knoop van je spijkerbroek. Daar kunnen dezelfde soort materialen in zitten.
Wasmiddel allergie zou je meer over je hele lichaam moeten hebben, met name op plekken waar kleding goed aansluit. Bijvoorbeeld bij je ondergoed of bij je oksels waar de kleding over de huid schuurt.
Ik zou een tijdje een beugelloze bh dragen, dan weet je meteen of de beugel het probleem is. VS heeft hele goede, maar hoorde dan de Hema ook fijne heeft, zelf deze nooit gehad de VS wel.
BigOne
Geplaatst: 09-11-25 22:54
Je kunt ook na verloop van tijd allergisch voor van alles worden, ook wasmiddel. Dat bouwt zich vaak langzaam op. Welk wasmiddel gebruikte jij vroeger?
Ben je de afgelopen tijd nog langzaamaan aangekomen of afgevallen qua gewicht? Zou het kunnen dat de bh's niet zo goed meer passen, waardoor ze ongemerkt gaan irriteren?
Anders is denk ik toch de eerste stap naar de huisarts. Laat dit beoordelen wat dit is. Nu op eigen houtje allerlei nieuwe bh's gaan kopen lijkt mij ook een duur grapje (tenzij dus mijn eerste punt van toepassing is).