Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Keldeo schreef:Ik deed de dag dat m’n vriend hier sliep het bed verschonen en stofzuigen. Verder had hij pech, mijn huis. Hij is antihistamine gaan slikken en inmiddels wonen we samen en liggen de katten ook weer in bed.
En ik heb het als een mooie reden gezien om een robot stofzuiger aan te schaffen die dagelijks een rondje maakt en 2 keer per week dweilt. Wou dat toch al, maar nu kon ik het meer goed voor mezelf praten.
Overigens was m’n vriend eruit gegaan als hij regels rondom mijn katten had willen bepalen.
Sweetgirl1 schreef:Mijn zus haar ex was of is nog steeds allergisch voor katten. Maar mn zus foute toen der zijn Siberische katten.
Zijn enorm langharig ( zeg altijd lijken maine coons zo groot en fluffy ) maar door de ondervacht konden allergische mensen er tegen.
Verder zou ik zeggen jou katten. Doen wat jij wil. Zoals de tip al als die komt je vriend je bed even doen en kamer, 2 nachtjes dan even katten benenden of niet op slaapkamer. Verder hij kiest jou met katten
Princesj schreef:Degene die het meeste haart (ragdoll) staat op struviet-dieet, komt heel precies anders plast hij weer bloed. Die zou je dan het liefste op ander voer willen, maar dat is geen optie.Er bestaat voeding voor katten om de allergenen te beperken. Wellicht is dat een optie?
troi schreef:Ik heb een allergische partner. Hij kan er aardig tegen in de keuken/woonkamer zolang ik regelmatig stofzuig en met een kammetje de haren dagelijks van de bank kam. De slaapkamer houd ik echt kat-vrij, daar zou hij echt ziek van worden en dat gun ik hem niet.
Als jij gevoelsmatig te weinig tijd hebt voor je katten dan moet je misschien daarmee bezig ipv compenseren door ze bij je te laten slapen. Erg veel hebben ze daar nu ook weer niet aan denk ik.
Overigens denk ik dat met 2 katten er niet echt een probleem kan zijn met te weinig aandacht, maar goed dat kan dan nog wel je gevoel zijn natuurlijk
Miss_Mii21 schreef:Princesj schreef:Degene die het meeste haart (ragdoll) staat op struviet-dieet, komt heel precies anders plast hij weer bloed. Die zou je dan het liefste op ander voer willen, maar dat is geen optie.Er bestaat voeding voor katten om de allergenen te beperken. Wellicht is dat een optie?
M'n Noor, die zou feitelijk wel op ander voer kunnen. Maar volgens mij zijn die ook aardig anti-allergeen die Noren, dus verwacht ook niet dat daar het probleem zit. Wil ze ook voor geen goud kwijt beiden.
fjordjes schreef:Het heeft niks met haren te maken maar met de eiwitten in de huidschilfers van de kat. Dus lang of kortharig maakt niks uit.
Ook speeksel en urine spelen hierin een rol.