Betere huid na operatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Betere huid na operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 18:59

Ik ben benieuwd of anderen vergelijkbare ervaringen hebben meegemaakt?

Sinds een jaar of 5-7 heb ik ineens een slechte huid in mijn gezicht. Veel kleine pukkeltjes. Rode vlekken. Geen echte puisten, maar super oppervlakkig. Ik heb van alles zitten smeren, maar altijd te eigenwijs geweest om een dermatoloog op te zoeken. Met een gezicht routine was het redelijk onder controle, maar als ik dat dan een paar dagen vergat ontplofte de boel weer. Echt rustig is het in die jaren nooit geweest.

Ook sinds een jaar of 5-7 heb ik soms na eten pijn bij mijn maag/galblaas. Er was geen pijl op te trekken wanneer dan, maar na het eten ging het in het midden van buik ter hoogte van mijn middenrif het enorm zeer doen. Op een gegeven moment ontdekte ik dat als ik mezelf dwong over te geven, dat de pijn dan eigenlijk snel verdween. Dus dat was mijn oplossing. (Intussen is mijn conclusie dat dat galstenen moeten zijn geweest, die door te spugen dan loskwamen).

Vorig weekend had ik ineens acute pijn op dezelfde plek, met een lichaam die vond dat ik niks kon binnen houden, maar het spugen hielp dit keer niks. Uiteindelijk in het ziekenhuis beland, waar ik een acute galblaas ontsteking bleek te hebben. Vandaag een week geleden geopereerd en de galblaas is weg.

Mijn moeder geloofd erg in homeopathie en dat huid problemen van binnen naar buiten opgelost zouden moeten worden ipv van buiten naar binnen (door van alles te smeren). Zij zei gelijk eigenlijk al dat ze dacht dat dit misschien wel eens een probleem kon zijn waar ik al jaren mee loop en dat mijn huid na de operatie wel eens beter zou kunnen worden. Dat mijn huid en de buikpijn ongeveer in dezelfde periode gestart zijn is eigenlijk een link die we pas toen gelegd hebben.

Nu zijn we pas een week verder, maar ik begin er langzaam ook in te geloven. Mijn gezicht is in jaren niet zó rustig geweest, het is echt niet helemaal weg, maar vooral mijn voorhoofd is zo gekalmeerd. Terwijl ik toch nu al 1,5 week mijn gezicht routine niet gedaan heb. Normaal zou die dan helemaal ontploft zijn.

Dat zou toch wel echt een cadeautje zijn!

Nu kan het ook aan andere dingen liggen, ik lag aan het infuus en had dus flink vocht, terwijl ik normaal een slechte drinker ben. Ook zit ik normaal veel aan mijn gezicht, wat ik in het ziekenhuis veel minder deed. Maar goed. Een week verder en de boel is nog steeds echt een heel stuk rustiger.

Hoe denken jullie over dit soort dingen? Dit ook wel eens bij jezelf of in je omgeving zoiets meegemaakt?

Zal eens voor en na foto’s plaatsen:

Voor:
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Na:
Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-11-25 19:14, in het totaal 4 keer bewerkt

_Bonte_

Re: Betere huid na operatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:06

Ik geloof dat alles kan.

Een ander hoofdkussen. Een andere voeding dat je binnen krijgt . Ander water …

Heel wat organen regelen onze hormonen die ook weer heel veel veranderingen brengen. Zeker niet te onderschatten

Een samenloopje van alles ?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 19:10

_Bonte_ schreef:
Een ander hoofdkussen.

Ik had mijn eigen hoofdkussen laten brengen door mijn ouders :D

Maar ik hoor je hoor. Ik ben zelf nogal wetenschappelijk aangelegd en dit bewijst nog niks. Time Will tell I guess.

Maar ik heb wel hoop. Loop er al zo lang mee te kloten.

Ik bedoel, als het nou wegblijft, dan is toch wel de conclusie denk ik dat de galblaas de oorzaak was.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:30

je volledige spijsvertering heeft directe invloed op je hele lichaam, waaronder je huid. Kan dus absoluut dat het verband met elkaar hield. :j Fijn hoor, twee vliegen in één klap opgelost!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:43

Een verband met de galblaas weet ik niet maar huidproblemen fix je inderdaad het beste van binnen uit.
Je kan smeren wat je wilt maar dat is symptoom bestrijding.
Als je rookt, veel suikers eet of sluimerende ontstekingen hebt, zie je dat in je huid terug. Je huid is ook een orgaan.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:35

Dit heb ik niet eerder gehoord.. maar veel rust en niks moeten, zorgt voor mij wel voor een rustigere huid

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:40

Het ziet er inderdaad veel rustig uit. Ik ben ook al benieuwd of dit aanhoudt. Ergens verdenk ik het vocht een beetje, voldoende vocht binnenkrijgen is echt heel belangrijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:03

Dat zelfdokteren van jou is wel een dingetje.. je huid oke, maar jezelf laten spugen, foei. Je had allang een dokter moeten raadplegen :oo

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 21:16

Tja. Als het 2 uur ‘s nachts is en je crepeert van de pijn en je weet dat het na een keertje vinger in de keel weg is, dan steek ik toch echt die vinger in mijn keel. Het was ook geen dagelijks iets hoor. Gemiddeld 1 keer in de 2 a 3 maanden.

Was er wel eens mee naar de huisarts geweest, maar die staan je dan toch ook een beetje schaapachtig aan te kijken dat als je nu acuut geen pijn hebt, dat ze het ook niet echt weten. Heb eens maagbeschermers meegekregen. Achteraf weet ik dus vrijwel zeker dat het galstenen waren en hoop ik dus met het verwijderen van de galblaas dat dat euvel ook definitief voorbij is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 21:19

Ladyson schreef:
Dit heb ik niet eerder gehoord.. maar veel rust en niks moeten, zorgt voor mij wel voor een rustigere huid

Nou vanuit stress oogpunt had die rustigere huid dan pas veel later moeten komen.

Ik ben zondag geopereerd en mocht dinsdag naar huis. Toen was mijn huid al net rustig zoals nu. Ik heb bijna de hele week voor die zondag hevige pijn gehad en lag sinds vrijdag in het ziekenhuis. En met mijn autisme/adhd was dat ziekenhuis en de pijn en dat gepruts aan mijn lijf alles behalve rustgevend.

If anything, had ik vanwege de stress een explosie verwacht.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-11-25 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 21:22

Nyaleti schreef:
Als je rookt, veel suikers eet of sluimerende ontstekingen hebt, zie je dat in je huid terug. Je huid is ook een orgaan.

Gelukkig rook ik niet. Snoepen wel. Tijdens de operatie vonden ze ook een flink abces tegen mijn lever aan, bij de galblaas. God weet hoe lang dat er al zat.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:33

Dat lijkt mij wel, een ontsteking is in je bloed terug te vinden, dus het veroorzaakt toch wel iets van vervuiling in je bloed en in je lichaam. Hopelijk blijft je huid beter.
Laatst bijgewerkt door santie op 02-11-25 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:40

Ik heb een heel goede huid,word daarom ook jonger geschat,smeer nooit ,maar drink veel water ,dus ik gok dat veel vocht je zeker helpt...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-25 22:46

Het zou goed kunnen hoor. Het vocht. Ik zou dan wel weer snel achteruitgang moeten gaan merken. Inmiddels zijn we ruim 5 dagen verder van het infuus en ik drink nog steeds niet zoals zou moeten.

Het gekke is daarin wel dat ik nooit bijzonder goed gedronken heb. Ik heb altijd een prima huid gehad. Zelfs als tiener had ik niet bijzonder veel acne. Deze uitslag van de eerste twee foto’s is echt van de laatste 6 jaar ongeveer.

Ik heb nooit kunnen verklaren waarom ik er nu ineens last van had terwijl ik verder echt niks anders heb gedaan. Behalve ouder worden. (Ben 39).

Ik ben zo benieuwd wat de komende weken gaan doen!