Corrigerende onderkleding gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Corrigerende onderkleding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 07:42

Nooit gedacht dat ik nog eens zo’n vraag op Bokt zou stellen, maar gezien het grote aandeel vrouwen hoop ik op de grootste respons :))

Binnenkort heb ik een concert in galakleding. Jurk of een mooie jumpsuit, ik ben er nog niet uit. Ik ben niet de slankste door lipoedeem en aardig wat kilo’s kwijt. Dus het is mooier om er iets corrigerends onder te dragen.
Maar nu komt het. Ik ben muzikant die de meeste tijd zit. Dus veel broekjes rollen op. Waardoor het én ongemakkelijk wordt én mijn ademhaling belemmert (ik speel saxofoon, niet handig). Maar ik speel ook 1 nummer staand als solist. Dus het moet wel goed blijven zitten :=
Vanwege de lipoedeem zoek ik iets met pijpjes. En ik denk dan een body ofzo.

Maar wat zit nu fijn, is een beetje fatsoenlijke kwaliteit, knelt niet af, rolt niet op? En is laag uitgesneden, want mijn potentiële jumpsuit heeft een lage V hals.
En veel voorgevel heb ik dan weer niet, dus dat is ook even een dingetje.
Oh en graag een betrouwbare winkel, bij voorkeur online. Want ik pas dit soort dingen liever thuis :o
Help :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:05

Op temu wel vaker ondergoed gekocht dat goed past en qua kwaliteit ook prima is.
Tegenwoordig staan er ook NL maten bij. Er is een grote keuze aan corrigerend ondergoed. Kun je niet van tevoren passen maar de maten kloppen aardig.
https://www.temu.com/search_result.html ... e_sn=10032

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:32

Een body van Magic Bodyfashion, die zijn niet supergoedkoop, maar wel echt goede kwaliteit.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:33

Ik zou , als je als musici waar je ademhaling alles is niet voor dat stukje uiterlijk wat jou kan gaan beperken.
Zou meer kijken war jij je vrij en mooi in voelt.
Of je moet van alles gaan uittesten.
Die dingen zijn gemaakt om te knellen maar goed weet niet of je op dat advies zit te wachten.
Je zal sowieso stralen als je aan dat concert meedoet

troi

Re: Corrigerende onderkleding gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:14

Ik begrijp dat skims goed werkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:16

Ik wilde ook Skims aanraden, je hebt hetzelfde principe ook wel van goedkopere merken. Oprollen van de pijpjes komt in mijn ervaring vaak door een te kleine maat.

https://skims.com/en-nl/products/skims- ... ysuit-onyx
Zoiets heeft een broekje en laat wel je voorgevel vrij. Enige nadeel is wel dat je jezelf zowat volledig moet uitkleden als je naar de WC wil :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 10:32

Ja de maat wordt ook nog een ding. Want ik heb van bovenkleding maat 40/42 en benen/billen 44/46 vanwege de lipoedeem. Dus dat is altijd een beetje een gok. Ik ga nu altijd voor de maat van benen/heupen. Het rolt ook niet op de pijpjes op maar in mijn taille als ik ga zitten. Vandaar het idee van een body.
Interessante opties. Die van Magic Bodyfashion had ik ook gezien en is denk ik wel wat ik zoek.

Boedjang: dat is ook een beetje mijn overweging. Ik heb nu een aantal keer model fietsbroek geprobeerd. Dat gaat staand heel goed, geen last met spelen. Maar zodra ik ga zitten rolt de tailleband op en wordt het heel vervelend.
Omdat mijn benen en heupen zoveel breder zijn, zit het om mijn taille niet zo beklemmend strak omdat het daar eigenlijk te groot is en heb ik met het spelen niet zo last.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 28-10-25 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:32

Ach dat uitkleden moet je toch al met een jumpsuit, dus dat maakt niet zoveel uit haha.

Magic Bodyfashion en Skims heb ik beide ook goede verhalen over gehoord.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:39

Ik vind skims juist totaal niet fijn. Je kan op de verkoop fotos al zien dat het snijd.
Ik ben het meest tevreden over 1 die ik gekocht heb bij shein. Hij snijd niet, geeft ruimte wanneer je zit en corrigeer precies op de plekken waardoor je dat silhouet krijgt krijgt maar wel jezelf bent.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:18

boedjang schreef:
Ik zou , als je als musici waar je ademhaling alles is niet voor dat stukje uiterlijk wat jou kan gaan beperken.
Die dingen zijn gemaakt om te knellen maar goed weet niet of je op dat advies zit te wachten.

Dit. Hoe je het ook wendt of keert, het zit nooit echt comfortabel en in jouw geval is je prestatie belangrijker dan hoe je eruit ziet daar. Ik zou voor comfortabel gaan en een fijn zittende jurk of jumpsuit aandoen zonder strakke dingen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 11:41

TS, ik neem aan als je een body neemt die om je billen/benen past, je bovenaan ruimte over houdt, is dat voldoende voor een fijne ademhaling? Zo ja, dan zou ik dat gewoon doen.

En anders zou ik toch naar een fijn, niet afzakkend, broekje gaan kijken. Ik heb zelf fijne van de Kruitvat, maar geen idee of ze die nog verkopen.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:03

Bij het dragen van een onderjurk valt sommige kleding ook mooier.
Dus als je iets gaat aanschaffen deze misschien meenemen?
En zorg voor goed passend ondergoed.
Comfortabel is ook belangrijk.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:13

Bij mij rollen de pijpjes altijd op, ook als de maat wel gewoon goed is. Is gewoon lastig als je hele stevige bovenbenen hebt.
Ik doe als ik mijn benen strakker wil laten lijken onder kleding een shapewear panty van de hema aan, kun je in verschillende diktes en locaties voor correctie krijgen. En dan doe ik er een second skin corrigerend hemd ook gewoon van de Hema in. Draag ik beide ook gewoon onder een jumpsuit. Voor mij werkt dat tot nu toe het beste.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:13

MarliesV schreef:
TS, ik neem aan als je een body neemt die om je billen/benen past, je bovenaan ruimte over houdt, is dat voldoende voor een fijne ademhaling? Zo ja, dan zou ik dat gewoon doen.

En anders zou ik toch naar een fijn, niet afzakkend, broekje gaan kijken. Ik heb zelf fijne van de Kruitvat, maar geen idee of ze die nog verkopen.

Die van Kruidvat zijn sinds ze echt van Kruidvat zijn en niet meer van Anni Rolfi echt achteruit gegaan in kwaliteit, is mijn ervaring.
Het materiaal is dunner en scherper en de pijpjes rollen nu wel om, terwijl dat eerder niet was.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 13:17

Suzanne F. schreef:
boedjang schreef:

Dit. Hoe je het ook wendt of keert, het zit nooit echt comfortabel en in jouw geval is je prestatie belangrijker dan hoe je eruit ziet daar. Ik zou voor comfortabel gaan en een fijn zittende jurk of jumpsuit aandoen zonder strakke dingen.

+3 Ts, waarom zou je jezelf in zo'n ding hijsen? Lekker gaan genieten zonder je zorgen te maken dat stof gaat rollen, knellen en doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 14:37

Omdat ik me daar prettiger bij voel. Ik voel me dus niet mooi en vrij in een jurk of jumpsuit omdat ik geen mooi figuur heb met dikke billen en bovenbenen die er vanwege de lipoedeem gewoon niet mooi uitzien.
Daarom de boel enigszins in bedwang houden, zodat ik wel een keer die jurk of een jumpsuit aan kan.

MarliesV schreef:

Ja klopt, dat is voldoende voor een goede ademhaling. Ik hoef geen enorm strakke body, maar wel 1 die gewoon de boel op zijn plek houdt en enigszins wat corrigeert. Het gaat mij vooral om benen en billen en het niet oprollen in mijn taille.

Die broekjes van Kruidvat zijn verschrikkelijk. Rollen meteen op in de taille zodra ik ga zitten.
Idem met het shaping ondergoed van Ten Cate. Zit fantastisch, zolang je niet gaat zitten.

Shapewear panty is wel interessant, maar gewone panty's rollen over het algemeen ook in de taille op zodra ik ga zitten. Dus ik ben bang dat dat bij een andere panty ook zo gaat zijn.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:41

Ik heb van de Hema een broekje met lange pijpen en een bovenstuk tot aan je bh band. In die band zit een siliconenrandje, dus hij rolt niet op/af. Corrigeert goed, maar is niet loeistrak, blijft comfortabel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:44

Mijn ervaring is: als het fijn zit dan doet het niks met de rollen en als het wel iets afslankt dan zit het vreselijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 14:51

Scheelt dat ik dus geen rollen heb :roll:
Ik heb een tijdje op maat gemaakte steunkousen gedragen en dan als maillot. Ik weet donders goed hoe het voelt als iets echt strak zit, met name op de benen en billen. En daar kon ik prima muziek mee spelen.
Helaas rolden ook die op, vanwege slankere taille, anders had ik die gewoon aan gedaan, daarom zou ik nu graag een body willen proberen.
Kunnen we dan nu weer gewoon door naar de antwoorden op mijn vraag?

hoogendroog: die rolt bij mij dus ook op als ik ga zitten :=
Die heb ik ook geprobeerd. Ik vermoed omdat mijn taille gewoon slanker is, dat het daardoor schuift en dan meteen naar beneden rolt.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:57

Suzanne F. schreef:
Mijn ervaring is: als het fijn zit dan doet het niks met de rollen en als het wel iets afslankt dan zit het vreselijk.

Deze ervaring heb ik niet. Ik merk bijvoorbeeld ook in shirtjes die dubbellaags zijn dat het mooier zit (en die corrigeren niks). Dus een extra laagje stof laat de buitenste stof zeker wel mooier vallen.

Ik ben uiteindelijk een keer in een Livera gaan passen en kwam daar pas achter het verschil in lengte van broekjes en hoe hoog ze zitten. Zou persoonlijk letten op dat de body tot aan het bh-bandje komt (bijv met straps die over je schouder zitten, dan kan hij niet afrollen). En dat de pijpjes tot bijna boven de knie komen. Dan heb je de minste kans op oprollen/afrollen.

Bijvoorbeeld van Hunkemoller:https://www.zalando.nl/hunkemoeller-shapewear-black-hm181v09f-q11.html

Of Spanx: https://www.zalando.nl/spanx-ultra-scul ... 7-q11.html

Je kan ook experimenteren met een maat (of twee) groter nemen dan aangeraden. Er zit zoveel verschil in maatvoering dat dat soms heel veel scheelt!