Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Mijn tempo ligt rond de 8 km/h (maar dat is voor sommigen weer langzaam). Eigenlijk zou je tijdens het hardlopen nog redelijk normaal moeten kunnen praten, dan loop je op een tempo dat je wat langer vol kunt houden.
daarna was ik serieus en deed ik baanwedstrijden, daarna nog triatlon gedaan en middellange afstand. Voor elk van deze doelen zag mijn schema er anders uit. Nu loop ik vooral om m'n hart te trainen, plezier en vetverbranding. Lange afstand doe ik niet meer. Je krijgt alleen maar ontzettend veel honger en de meeste winst voor je hart behaal je met slechts 90 a 120 min per week. Dat laatste stukje verbetering moet je relatief veel meer trainingsvolume toevoegen. Daarnaast vreet ik teveel als ik weer lange afstanden loop. Ik doe het ook voor plezier, hardlopen bestaat om mij goed te laten voelen.
Ik kan natuurlijk wel een keertje slecht geslapen hebben o.i.d.
Ik droom wel van de halve marathon; het zou helemaal fantastisch zijn om die in anderhalf uur te kunnen lopen (dus 14 km/h). Dat is heftig, maar voor een amateur zeker haalbaar. Maar let wel: dat is op zijn hoogst mijn einddoel. Ik ben daar nu nog zo ver van verwijderd dat ik er helemaal niet mee bezig ben.