Vitaliteitsbudget

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Vitaliteitsbudget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 16:19

Hebben jullie een vitaliteitsbudget op werk?
Zo ja, hoe veel? Hoe vullen jullie het in?
Ik ben ideeën aan het opdoen. Ik heb nog een half budget over dat dit jaar op moet.

Myrkvi

Re: Vitaliteitsbudget

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 16:27

Ja, dat heb ik.
Vanuit de cao Sociaal werk.
Ik neem er gewoon een vrije dag voor.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:29

Ik krijg 260,- aan budget; die heb ik dit jaar uitgegeven aan o.a. een nieuwe topper.
Verder krijg ik 9 uur per jaar; die heb ik dit jaar opgemaakt aan meelopen/kijken met een andere afdeling (ontwikkeling), maar dit mag natuurlijk ook aan een hobby (ontspanning) oid.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:44

Hier ook vanuit Sociaal Werk. Ik krijg 7,2 uur per jaar aan vitaliteitsuren en neem die altijd op.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:43

Wow daar hebben ze in het onderwijs echt nog nooit van gehoord, ik ben jaloers!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:03

Supervixen schreef:

Jullie hebben al genoeg vakantie :P
Grapje!

Wij hebben 250 euro ongeveer (zit een bruto/netto en ook weer deel percentage regeling achter). Keer besteed aan een lidmaatschap rijvereniging en rijlaarzen. Meesten gebruiken het voor de sportschool. Je kan er geen vrije uren ofzo voor kopen bij ons.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:28

Ik krijg daarvoor 1000 euro per jaar. Maar hoeft bij ons niet per se voor vitaliteit gebruikt te worden:

Ontwikkelbudget
Per jaar is er een budget van €1.000 beschikbaar voor jou om vrij te besteden aan leren en ontwikkelen. Denk hierbij aan
vitaliteit, mentale gezondheid, voeding coach, loopbaancoach, een taalcursus, een juridische cursus of een
managementcursus.

Voor opleidingen die helpen bij het uitoefenen van je functie is 2000 euro per jaar beschikbaar.

Ik ga dit jaar nog wel een opleiding doen. Het Ontwikkelbudget gebruik ik dit jaar niet.
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 17-10-25 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:31

Sure_lee schreef:
Ik krijg daarvoor 1000 euro per jaar. Maar hoeft bij ons niet per se voor vitaliteit gebruikt te worden:

Ontwikkelbudget
Per jaar is er een budget van €1.000 beschikbaar voor jou om vrij te besteden aan leren en ontwikkelen. Denk hierbij aan
vitaliteit, mentale gezondheid, voeding coach, loopbaancoach, een taalcursus, een juridische cursus of een
managementcursus.

Voor opleidingen die helpen bij het uitoefenen van je functie is 2000 euro per jaar beschikbaar.

Wij hebben ook een ontwikkelbudget, maar ik weet dus echt niet waar ik dat voor zou kunnen gebruiken. Geen een van die cursussen lijkt me leuk of nuttig :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 21:01

Wij krijgen ook per jaar 250/300 euro vitaliteits budget. Maar dat hoeven we verder niet aan te tonen. Je hoeft bij het aanvragen alleen je doel te vermelden (bv sporten of een hobby of mentale cursus etc)

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 12:31

Ik heb niet zo zeer een vitaliteitsbudget als wel dat mijn hele ergonomische thuiswerkplek betaald wordt. En er 15€ per maand meebetaalt wordt aan de sportschool via Bedrijfsfitness nederland.

Maar een budget om vrij te besteden zou ik persoonlijk fijner vinden. Dan kan ik daar mooi mijn paardenspul of eigen sportschool van betalen. Want mijn sportschool is niet aangesloten bij de regeling van bedrijfsfitness nederland dus ik pis beetje naast de pot nu :+

Overigens coachings/opleidingsbudget is bij ons onbeperkt dus als ik coaching wil, een cursus of een hele HBO studie wil volgen dan wordt dat zonder enig twijfel goed gekeurd.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:03

Supervixen schreef:

Dat is niet waar. In het onderwijs noemen ze het ‘duurzame inzetbaarheid’…

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:05

Dieselpaard schreef:
Supervixen schreef:

Ik kan je vertellen dat ik daar, met mijn 21 jaar ervaring in het voortgezet onderwijs, nog nooit van heb gehoord.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:08

Dieselpaard schreef:
Supervixen schreef:

Ik kan je vertellen dat ik daar, met mijn 21 jaar ervaring in het voortgezet onderwijs, nog nooit van heb gehoord.

Staat al een aantal jaar in de CAO hoor! Daar kun je dus van alles mee doen. Je kunt het zelfs, in overleg met je werkgever, tot 3 jaar opsparen. Echt wel de moeite waard om daar even in te duiken. Het is eigenlijk bizar wat een geld wij in het onderwijs laten liggen als het gaat om professionalisering en duurzame inzetbaarheid.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:12

Het zou misschien bij mij ingewisseld kunnen worden als iemand op zoek is naar coaching. :+

Nee zonder dollen, ik vind het wel tof dat werkgevers dit doen! Komt denk ik zeker ten goede aan de (mentale) gezondheid op de werkvloer. Heb het zelf nooit gehad bij vorige werkgevers.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:25

Wij hebben een duurzaamheidsbudget. Is eigenlijk meer een vitaliteit budget. €250. Voor de sportschool, extra fysio, wandelschoenen etc. Ik heb er een loopband van gekocht. Een Stoov mag, na lang zeuren van veel collega's, ook gedeclareerd worden.

Het stomme is; een collega wilde graag pianolessen. Mocht niet. Mentale gezondheid mogen ze wel nog wat over leren. Ze bieden ook iets van een coaching aan maar dat mag maar bij één bepaalde coach. Zit je daar te ranten over je werk en wandelt ze daarna met een andere collega.. := nee bedankt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:35

Interessant, hier heb ik nog nooit van gehoord. Ik gok dat wij dat niet hebben. :+

Als mag ik best een cursus doen (in overleg) als dat positieve invloed heeft op mijn werk. Die hoef ik dan niet te betalen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 14:37

Supervixen schreef:

Uhm wel! LPB uren heten die dingen. En je hebt professionaliseringsbudget. Allemaal in de cao afgesproken.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 14:30

Wij hebben dit ook. Ik werk 80% dus krijg 40 euro per maand.
Ik heb er een keer een noise canceling koptelefoon van gekocht, zodat ik rustig kan werken op kantoor.
Een rittenkaart voor het zwembad, in het kader van vitaliteit.
En een keer een gepolariseerde zonnebril om veilig te kunnen rijden bij laaghangende zon.

Je mag het bij ons vrij breed besteden. Heb collega's die boeken eens per maand een massage. Andere kopen er sportschoenen van. Maar ook het lidmaatschap van een sportclub of een fiets.

Opleidingsbudget staat er bij ons los van.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 15:33

Voor cursussen heb ik inderdaad ook een los budget. :j

Vorig jaar heb ik het vitaliteitsbudget bij m’n smartwatch gedaan.