Bekkenbreuk, ervaringen gezocht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

baukiiee

Bekkenbreuk, ervaringen gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-25 00:00

Begin september deed ik mee aan een eventingwedstrijd in Oudkarspel, tijdens het springparcours kwam ze niet goed uit voor hindernis 2. Daarbij tikte ze de bovenste balk er af, deze kwam tussen de voorbenen terecht. Zij viel op haar knieen, ik viel er af en doordat ze zich afzette voor de sprong maakte ze met haar achterkant een salto en viel ze boven op mij.

Hierbij is mijn bekken aan de achterkant gescheurd op 2 plekken, mijn bekken is iets verzet en het schaambot is hierbij kapot.

Dit is zaterdags gebeurd en dinsdags ben ik in het ziekenhuis in Alkmaar geopereerd. Ze hebben de achterkant met 2 schroeven vast gezet en het schaambot met een plaat weer aan elkaar gezet.

Afbeelding

Ik mag links voor 100% belasten, rechts niet en loop daarom met rollator of zit in een rolstoel. Maar moet vooral rust houden

We zijn nu 5 weken verder, het herstel gaat best goed, 31 oktober voor foto’s en dan mag ik hopelijk beginnen met fysio.

Ik was daarom wel benieuwd of er ook mensen zijn die ervaring hier mee hebben en hoe het herstel bij jullie is gegaan. Vooral ook met het plaatje voorin bij het schaambot. Voel je dit met paardrijden? Of met andere dingen? Is het er weer uitgehaald?

Ik stel de vragen ook zeker aan de arts maar ervaringen horen van anderen geeft misschien ook wel een geruststelling.

Mariska_28

Re: Bekkenbreuk, ervaringen gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:18

Geen ervaring maar damn wat een nare klapper heb jij gemaakt. Hopelijk heb je een goed en spoedig herstel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

Earth hier op Bokt had ook een bekkenbreuk na de val van een paard en daar liep volgens mij een topic over.

Wat een nare smak zeg, het ziet er heftig uit! Heel veel sterkte met het herstel!

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:58

Dankje wel!

Ga ik daar naar op zoek! Zijn er nog meer ervaringen?? ☺️