Vanmorgen werd ik wakker met enorme pijn in mijn schouder, de aanhechting van de spier naar de arm of de pees die daar zit doet onwijs zeer.
Gisteravond stretchte ik even mijn nek en schouder in child’s pose omdat ik al een tijd last heb van mijn nek ( na whiplash).
Vorige week merkte ik dat mijn vinger topjes dood aanvoelden en als ik op de bank lig gaat mijn linker arm vaak tintelen.
De plek in mijn nek zit ook links.
Maar de schouder klachten heb ik sluimerend al vanaf 2023.
Nu doet het dusdanig pijn dat ik mijn arm moeilijk kan bewegen vooral als ik hem omhoog doe en dan naar beneden doet het erg zeer.
Ik ga ook naar de huisarts als het zo blijft. En loop bij revalidatie arts die die tintelingen niet kon verklaren. In mijn beleving weten artsen erg weinig…..
Ik doe fysiek werk dus erg handig is dit allemaal niet.
Zijn er mensen met tips voor behandeling van een frozen shoulder?
Ik heb voorheen heel veel aan bokt gehad dus vandaar dat ik het hier post. Natuurlijk ga ik ook langs de arts.
Het is pas een frozen shoulder als je hem niet meer ophoog krijgt dus voor die tijd ingrijpen! Want de echte frozen shoulder wil je echt voor zijn. Klinkt als slijmbeurs of pees ontsteking en zsm met ontstekingsremmers behandelen (liefst inspuiten of eventueel oraal) kan voorkomen dat het kapsel in de overlevingsstand schiet en je met een echte frozen shoulder zit.
DubbelFun
Geplaatst: 13-10-25 09:32
Idd fysio. De HA zal dat waarschijnlijk ook adviseren.