Zwanger, zomer 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Zwanger, zomer 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 11:17

Ik zal maar beginnen *D

Momenteel zwanger van de tweede, denk uitgerekend midden mei '26.
Ik heb de vorige zwangerschap ook in een topic gezeten en dat was zo leuk en behulpzaam! *\o/*
Dus kom erbij! Deel het leed, deel de vreugde :j

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 12:22

Dan meld ik me hier ook voorzichtig. Wel een goede vitaliteitsecho gehad met 7 weken, uitgerekend 11 mei 2026. Is mijn 2e kindje en ik doe dat ook weer bewust alleen.

Gefeliciteerd Rebel_jits! Hoe voel je je?

mirriejj

Re: Zwanger, zomer 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 17:06

Gefeliciteerd Rebel_Jits en MerelV.

Ik meld me hier ook maar eens aan. Uitgerekend laats mei '26.
Voor ons de eerste zwangerschap. Tot een paar dagen terug echt enorm misselijk geweest dag en nacht. Maar dat verdween begin van de week ineens grotendeels.

Volgende week dinsdag hebben we de eerste echo.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 18:39

Proficiat met jullie zwangerschap!

Ik had zelf ook uitgerekend op 11 mei, maar de gyn heeft nu 15 mei geschat. Al een eerste echo gehad, zo leuk *D

Mirriejj, stom he, die misselijkheid. Hier ook heeel fel. De huisarts heeft me Navalit gegeven, dat helpt goed. Ik pak maar 1 pil ipv 2, anders ben ik zo suf als een garnaal %) Eerst wat eten voor het opstaan en door de dag heeel regelmatig iets in m'n mond steken, dat helpt ook.
Maar alles en iedereen stinkt %) en ik lust ineens ook vanalles niet. Normaal ben ik een varken, ik vreet alles haha. Mijn man had heel lief iets gekookt laatst en alleen al ernaar kijken deed mij kokhalzen :r

Merel, knap hoor, zo alleen. Ik vond het soms al intens als ik een hele dag alleen was, heel blij dat mijn man daarna thuis kwam. Heb je een beetje een vangnet?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 18:45

Proficiat Mirriejj!

Heftig ook die misselijkheid! Hier ook heftig aanwezig helaas en heb suprimal als medicatie, maar moeten nog even kijken naar iets sterkers omdat ik bij vlagen echt niks binnen houdt. Ik heb een heel fijn vangnet van mijn ouders en broer/schoonzus, dus dat scheelt een hoop. Al vind ik de zwangerschap wel zwaarder nu er al een dreumes rondloopt (bijna 16 maanden).

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-25 16:51

Hoe is het met jullie misselijkheid momenteel?

Hier speelt vooral de moeheid heel erg op. Met gembercapsules is de misselijkheid wel te doen, alleen autorijden is momenteel een drama :')

Afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en gelukkig zag dat er allemaal goed uit. En was het er maar 1, ik had een redelijke kans op een tweeling.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 17:42

Oohh, een is al goed! Hier ook kans op tweeling, maar ook maar eentje :j

Misselijkheid gaat heel fel op en neer. Soms geen last, maar als ik te lang niets eet, komt het keihard terug. En, naar cliche, is het 's ochtends wel erger :7

Wij hebben het afgelopen weekend verteld aan de familie. Mijn man had wat schrik voor de reactie van zijn moeder, maar ze was heel positief. Zenuwen voor niets :))

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 18:55

Balen van de vermoeidheid mirriej, fijn dat het er gewoon 1 is!

Wat leuk dat jullie het verteld hebben rebel_jits en dat de reacties positief waren!

Hier is de misselijkheid heel heftig aanwezig. Ik krijg bijna niks binnen, maar als je niks eet wordt het ook weer erger. Beetje vicieuze cirkel dus..
Vanmorgen bloed geprikt voor de nipt (en de rest), spannend..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:45

Oeh, spannend!

Merel, neem je geen medicijnen? Dat helpt echt :j

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik wil mij ook graag aansluiten. Ik heb afgelopen maandag de eerste echo gehad en ben als het goed is nu ruim 7 weken zwanger. Het wordt onze derde. Ik was wel heel verrast dat ik zwanger was, bij de eerste heeft het ruim vier jaar geduurd voordat het lukte en voor de tweede hebben we een pittig vruchtbaarheidstraject gehad. Maar nu is het zomaar spontaan gelukt, dus daar ben ik super blij mee!

Jammer genoeg ben ik wel ontzettend misselijk de hele dag. Van de huisarts heb ik metoclopramide gekregen en dat helpt wel een beetje, maar ik slaap ontzettend slecht vanwege de misselijkheid.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:57

Welkom Toffeltje en gefeliciteerd. Wat een mooie verrassing. Wel ontzettend balen van de misselijkheid.

Ik gebruik wel medicatie, helpt om het braken te stoppen, maar de misselijkheid blijft helaas wel Rebel_jits.