Wandel marathon park hoge kempen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tabby123

Wandel marathon park hoge kempen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-25 08:32

Hallo allemaal,

Mijn partner is een marathon renner en ik moedig hem altijd graag aan *\o/*
Ik kan zelf ivm met mijn gezondheid maar 3,15 km hardlopen ( opbouwend naar de 5km).

Nu heeft hij me uitgedaagd om samen een marathon te wandelen. Ik vind het enorm lief dat hij zijn hardloop marathon dan laat vallen voor mij om samen een marathon te wandelen. <3 En het is super dat hij me zo uitdaagt om iedere keer weer het beste uit mezelf te halen. Ik ben mega enthousiast vind het wel wat spannend ivm mijn gezondheid we weten ook niet hoe mijn lichaam het gaat houden. Ik mag dit soort dingen wel gewoon doen alleen het is uitdagender. Voor nu hou ik het even bij mezelf wat ik mankeer omdat het niet heel relevant is. Mochten mensen het willen weten dan wil ik er best open over zijn.

Maar ik zeg hey ho lets go!!!! **\O/**

Zijn er meer mensen die wel eens een wandel marathon gedaan hebben? Of deze wandel marathon gaan doen? Misschien kunnen we hier ervaringen delen, trainingen delen en elkaar motiveren.

germie

Re: Wandel marathon park hoge kempen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 09:28

Ik heb geen marathon gewandeld, wel hardgelopen. Maar ik kan je vertellen dat ik bij wandelen (en ik doe ook wel eens wandelingen van 5 uur) niet het probleem heb met de afstand, maar dat mijn voeten gaan protesteren. Ik moet dus echt mijn voeten laten wennen aan zo veel uur op de been zijn zonder te rusten (ik heb het dan dus echt over 5-5.5 uur staan/lopen en nergens even zitten).
Dat zou ik dus wel gaan trainen.
Ik had hetzelfde probleem met mijn voeten toen ik voor het eerst door de 21km grens ging met trainen met hardlopen.

Je zou ook de halve marathon kunnen doen misschien? Dat is ook 4 tot 5 uur onderweg zijn.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 20:02

Ook voor wandelen zou ik wel trainen. Ik wandel regelmatig meer dan 20 km en dan gaat een keer een marathon ook wel prima.

Goede sokken zijn zeker als het warm is essentieel bij zo'n lange afstand, ik trek meestal onderweg een schoon paar sokken aan.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 08:54

Het is inderdaad de bedoeling dat we ervoor gaan trainen. We wandelen nu iedere avond tussen de 5 en 8 kilometer. In de Ardennen wandelen we regelmatig tussen de 10 en 15 kilometer, waarbij we ook echt stukken moeten klimmen en klauteren. Dat is nog bij lange na geen 42 kilometer maar dat is nou net de uitdaging :D

We gaan binnenkort beginnen met een 0 meting om te kijken toe ver ik eigenlijk kan wandelen en hoe moe ik daarna ben. Vanuit daar gaan we een schema maken voor het opbouwen.

We willen sowieso een paar goede wandelschoenen aanschaffen en wandelsokken.

Droge sokken hebben we altijd bij want ik heb een hekel aan natte voeten. Daarom willen we ook een paar goede schoenen kopen. Dat niet iedere regendruppel natte voeten veroorzaakt.

Ik kijk er erg naar uit en vind het een mooie uitdaging.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 09:02

Zeker een leuke uitdaging, veel plezier :D