Enkele weken geleden zat ik een interessant interview te kijken waarin Wendy Walrabenstein te woord kwam en te zien was wat vlees eten met je lichaam doet. Ik liep al een tijdje met het idee om te minderen met vlees (ook vanuit een ander oogpunt - nee, geen duurzaamheid
). En na het zien van dit filmpje ben ik er meer over gaan lezen en luisteren. Inmiddels ook het boek Plants for Health gekocht, reuze interessant. Nu eet ik dus zo’n 3 weken bijna geen vlees meer (1x in de week maximaal) en ben ik bijna volledig over op plantaardig. Enige wat ik niet wil laten staa is mijn schaaltje halfvolle yoghurt ‘s ochtends en het gekookte eitje om 10 uur.
Voorderest gaat het me eigenlijk echt heel goed af. Vleesbeleg at ik al nooit, alleen was ik wel echt een die hard vlees eter bij het avondeten, het liefst zo veel mogelijk. Maar het bevalt me prima zo, ik mis het ook niet. Waar ik alleen wel moeite mee heb is het verwerken van peulvruchten in deze nieuwe leefstijl.
Ik kan er maar niet aan wennen, terwijl ik overal lees dat het juist een kwestie van wennen is. Kikkererwten, edame boontjes, ik vind het gewoon echt lastig naar binnen te krijgen haha. Toen dacht ik, er zitten op bokt vast meer vegetariërs die hier in het begin tegenaan liepen! Hoe hebben jullie leren eten?