Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis - kanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis - kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:47

Daar begint nu vanavond een nieuwe serie over op RTL-4.
Ik heb videoland en probeer het daar terug te kijken.

Zelf ben ik sinds ruim anderhalf jaar patiënte in dit ziekenhuis, vanwege uitgezaaide baarmoederkanker.
Maar ik heb daar 2 ingrijpende operaties gehad, daarna 6 maanden chemo therapie en tegelijkertijd gestart met immuuntherapie.
Met mij gaat het gelukkig heel erg goed.

Ik ben sinds afgelopen juni weer 100% aan het werk.
De chemo's zijn sinds vorig jaar oktober klaar, de immuuntherapie zal in principe tot volgend jaar juli duren.
In november krijg ik weer een scan.
Als die net zo goed is als die in juli, hoopt de arts dat ik misschien zelfs kan stoppen met het laatste jaar immuuntherapie.
De immuuntherapie zou 3 jaar duren.
Ik heb namelijk een soort van studie/proef immuuntherapie, maar het slaat dus heel goed aan.
Zo goed dus zelfs, dat het laatste jaar immuuntherapie eraf kan worden gehaald.

Maar in eerste instantie waren mijn prognoses niet echt heel goed, vanwege de uitzaaiing op het buikvlies en 2 vergrootte lymfeklieren.
Ik had zelfs vorig jaar april nog een zware operatie gehad om die lymfeklieren te verwijderen, maar het was niet gelukt omdat ze te dicht bij de aorta zaten.

Maar alsnog dankzij de behandeling die vorig jaar juni is gestart, chemo/immuuntherapie, gaat het nu zo goed met mij.
Ik ben nog wel onder behandeling en de scan die ik in november zal krijgen, zal ook spannend en bepalend zijn.

Maar ik vond dit programma toch wel de moeite waard om dit topic ervoor te maken.
Juist omdat ik er zelf zoveel aan te danken heb.

tienus63

Re: Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis - kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:45

Heel veel sterkte met je eigen ziekte en behandeling.

Ik kan het niet kijken. Te dichtbij op dit moment. Iemand in zeer nabije kring heeft te maken met deze onzekere ziekte en alles eromheen.

Ik lees in stilte de topics over de ziekte mee. Die geven soms kracht en soms word ik er nog banger van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:51

Het AVL is wat mij betreft een geweldig ziekenhuis.

Toen mijn moeder de diagnose kanker kreeg hebben we eerst een maand of 9 aangemodderd in het regionale ziekenhuis, veel onzekerheden, doorpakken gebeurde ook niet echt. Uiteindelijk te horen gekregen dat ze was uitbehandeld (mijn moeder was toen 54 en de dag voor ze de diagnose kreeg was ik bevallen van haar eerste en enige kleinkind).
We zijn voor second opinion naar het AVL gegaan en daar werd meteen doorgepakt, na de scan werd ze meteen van de chemo gehaald en 6 weken later lag ze op de operatiekamer.
Na diverse behandelingen was ze schoon op de scan.

Uiteindelijk is ze 3,5jr na de diagnose overleden maar de behandelingen en personeel voelden voor ons als een warm bad.
Ik denk echt met warme gevoelens terug aan de geweldige mensen daar. Met sommige heb ik nog steeds contact.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Wat heftig TS, het blijft altijd spannend die scans.
Ik kom zelf inmiddels alweer 13 jaar in het AVL en mag binnenkort weer geopereerd worden, dus interessant om deze serie te zien. Er werken zulke lieve en betrokken mensen in het AVL!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 33 min geleden

Ik lees even mee. Ik heb geen tv-abonnement of Videoland, maar twijfel om tijdelijk Videoland af te sluiten om deze serie te kunnen zien.
Ik werk zelf in het AvL en blijf het een bijzonder instituut vinden en wil ook wel meer zien van de rest van het instituut.
Gisteren was de première, maar daar kon ik helaas niet bij zijn, omdat ik net deze week vakantie heb.