Daar begint nu vanavond een nieuwe serie over op RTL-4.
Ik heb videoland en probeer het daar terug te kijken.
Zelf ben ik sinds ruim anderhalf jaar patiënte in dit ziekenhuis, vanwege uitgezaaide baarmoederkanker.
Maar ik heb daar 2 ingrijpende operaties gehad, daarna 6 maanden chemo therapie en tegelijkertijd gestart met immuuntherapie.
Met mij gaat het gelukkig heel erg goed.
Ik ben sinds afgelopen juni weer 100% aan het werk.
De chemo's zijn sinds vorig jaar oktober klaar, de immuuntherapie zal in principe tot volgend jaar juli duren.
In november krijg ik weer een scan.
Als die net zo goed is als die in juli, hoopt de arts dat ik misschien zelfs kan stoppen met het laatste jaar immuuntherapie.
De immuuntherapie zou 3 jaar duren.
Ik heb namelijk een soort van studie/proef immuuntherapie, maar het slaat dus heel goed aan.
Zo goed dus zelfs, dat het laatste jaar immuuntherapie eraf kan worden gehaald.
Maar in eerste instantie waren mijn prognoses niet echt heel goed, vanwege de uitzaaiing op het buikvlies en 2 vergrootte lymfeklieren.
Ik had zelfs vorig jaar april nog een zware operatie gehad om die lymfeklieren te verwijderen, maar het was niet gelukt omdat ze te dicht bij de aorta zaten.
Maar alsnog dankzij de behandeling die vorig jaar juni is gestart, chemo/immuuntherapie, gaat het nu zo goed met mij.
Ik ben nog wel onder behandeling en de scan die ik in november zal krijgen, zal ook spannend en bepalend zijn.
Maar ik vond dit programma toch wel de moeite waard om dit topic ervoor te maken.
Juist omdat ik er zelf zoveel aan te danken heb.