Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis - kanker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis - kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-25 18:47

Daar begint nu vanavond een nieuwe serie over op RTL-4.
Ik heb videoland en probeer het daar terug te kijken.

Zelf ben ik sinds ruim anderhalf jaar patiënte in dit ziekenhuis, vanwege uitgezaaide baarmoederkanker.
Maar ik heb daar 2 ingrijpende operaties gehad, daarna 6 maanden chemo therapie en tegelijkertijd gestart met immuuntherapie.
Met mij gaat het gelukkig heel erg goed.

Ik ben sinds afgelopen juni weer 100% aan het werk.
De chemo's zijn sinds vorig jaar oktober klaar, de immuuntherapie zal in principe tot volgend jaar juli duren.
In november krijg ik weer een scan.
Als die net zo goed is als die in juli, hoopt de arts dat ik misschien zelfs kan stoppen met het laatste jaar immuuntherapie.
De immuuntherapie zou 3 jaar duren.
Ik heb namelijk een soort van studie/proef immuuntherapie, maar het slaat dus heel goed aan.
Zo goed dus zelfs, dat het laatste jaar immuuntherapie eraf kan worden gehaald.

Maar in eerste instantie waren mijn prognoses niet echt heel goed, vanwege de uitzaaiing op het buikvlies en 2 vergrootte lymfeklieren.
Ik had zelfs vorig jaar april nog een zware operatie gehad om die lymfeklieren te verwijderen, maar het was niet gelukt omdat ze te dicht bij de aorta zaten.

Maar alsnog dankzij de behandeling die vorig jaar juni is gestart, chemo/immuuntherapie, gaat het nu zo goed met mij.
Ik ben nog wel onder behandeling en de scan die ik in november zal krijgen, zal ook spannend en bepalend zijn.

Maar ik vond dit programma toch wel de moeite waard om dit topic ervoor te maken.
Juist omdat ik er zelf zoveel aan te danken heb.

tienus63

Re: Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis - kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:45

Heel veel sterkte met je eigen ziekte en behandeling.

Ik kan het niet kijken. Te dichtbij op dit moment. Iemand in zeer nabije kring heeft te maken met deze onzekere ziekte en alles eromheen.

Ik lees in stilte de topics over de ziekte mee. Die geven soms kracht en soms word ik er nog banger van.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 19:51

Het AVL is wat mij betreft een geweldig ziekenhuis.

Toen mijn moeder de diagnose kanker kreeg hebben we eerst een maand of 9 aangemodderd in het regionale ziekenhuis, veel onzekerheden, doorpakken gebeurde ook niet echt. Uiteindelijk te horen gekregen dat ze was uitbehandeld (mijn moeder was toen 54 en de dag voor ze de diagnose kreeg was ik bevallen van haar eerste en enige kleinkind).
We zijn voor second opinion naar het AVL gegaan en daar werd meteen doorgepakt, na de scan werd ze meteen van de chemo gehaald en 6 weken later lag ze op de operatiekamer.
Na diverse behandelingen was ze schoon op de scan.

Uiteindelijk is ze 3,5jr na de diagnose overleden maar de behandelingen en personeel voelden voor ons als een warm bad.
Ik denk echt met warme gevoelens terug aan de geweldige mensen daar. Met sommige heb ik nog steeds contact.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:18

Wat heftig TS, het blijft altijd spannend die scans.
Ik kom zelf inmiddels alweer 13 jaar in het AVL en mag binnenkort weer geopereerd worden, dus interessant om deze serie te zien. Er werken zulke lieve en betrokken mensen in het AVL!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 20:27

Ik lees even mee. Ik heb geen tv-abonnement of Videoland, maar twijfel om tijdelijk Videoland af te sluiten om deze serie te kunnen zien.
Ik werk zelf in het AvL en blijf het een bijzonder instituut vinden en wil ook wel meer zien van de rest van het instituut.
Gisteren was de première, maar daar kon ik helaas niet bij zijn, omdat ik net deze week vakantie heb.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:09

Wonend in het buitenland heb ik ooit contact met ze gehad want dreigde foute uitslag te krijgen Telefoontje gedaan en wat een geweldige mensen rode loper zou uitgaan ook al woonde ik in het6 buitenland. Toen ik belde voor vals alarm en zo bedankt, weer dat warme bad. Echt heel fijn.
Mijn vriendin heeft ook gebeld. Dreigde slechte uitslag. Zelfde warme bad. Helaas kwam ook de slechte uitslag. Ze mocht bellen als ze vragen had en op huh advies hier gebleven daar ze een arts had getroffen die ervaring had met....die zeldzame kanker. Dat heeft ze dus ook gedaan. Ook zij is zeer positief!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 21:40

leintje_ schreef:
Ik lees even mee. Ik heb geen tv-abonnement of Videoland, maar twijfel om tijdelijk Videoland af te sluiten om deze serie te kunnen zien.
Ik werk zelf in het AvL en blijf het een bijzonder instituut vinden en wil ook wel meer zien van de rest van het instituut.
Gisteren was de première, maar daar kon ik helaas niet bij zijn, omdat ik net deze week vakantie heb.

Hey collega!

Gister ook niet bij de première geweest, wel veel collega's er over gehoord vandaag. Ik ben ook nog even opzoek hoe ik het kan terug kijken, zonder tv/Videoland.

Benieuwd wie er allemaal naar voren komen in het programma, zie normaal alleen de afdelingen waar met straling gewerkt wordt.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 05:42

Hier nog een collega. Ik kon ook niet naar de preview, was nog bezig op de afdeling. Er zitten een paar van mijn directe collega's in de film, dus hoop het ergens terug te kunnen zien.

Wat enorm fijn om te horen dat mensen het AvL als een warm bad ervaren. Daar doe ik het voor!

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 06:38

kosseh schreef:
leintje_ schreef:

Hey collega!

Gister ook niet bij de première geweest, wel veel collega's er over gehoord vandaag. Ik ben ook nog even opzoek hoe ik het kan terug kijken, zonder tv/Videoland.

Benieuwd wie er allemaal naar voren komen in het programma, zie normaal alleen de afdelingen waar met straling gewerkt wordt.

Ook hele interessante werkplek volgens mij.
Ik kan alleen met zekerheid zeggen dat er op de OK, dagbehandeling (want daar heb ik Beau vaak genoeg gespot) en bij ons op de CRU (clinical research unit) is gefilmd, maar wie er op onze afdeling zijn geïnterviewd en gevolgd weet ik eigenlijk niet eens

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:50

Wat leuk om hier collega’s uit huis tegen te komen! Maar ook verdrietig om te lezen dat hier ook patiënten meelezen (al maakt het mij wel blij om te lezen dat mensen zich gezien en gehoord voelen bij ons in huis).

Bij ons op de OK is best heel wat gefilmd. Het is mooi om te zien dat er echt verhalen worden gevolgd en dat het op zo’n mooie manier in beeld wordt gebracht. Ik ben nog altijd trots dat ik op deze plek mag werken!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 08:58

Ook ik ben onder behandeling geweest in het AvL. Een kwaadaardige melanoom en uitzaaiingen naar de lymfe. Geopereerd en gelukkig alweer járen genezen.
Het AvL is een superfijn ziekenhuis en ik vind het grote voordeel: iedereen ligt daar met dezelfde kl*teziekte.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 12:35

Ik vind de eerste aflevering al ontzettend mooi. Beau doet het altijd zo respectvol en met veel empathie.

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 15:07

Mijn vriendin zit in deze serie ze heeft alvleesklier kanker en is uitbehandeld. Ze mag sinds februari mee doen aan een studie in het AVL. Het ging een tijdje goed maar ze heeft nu elke dingen die erbij komen en heeft nu al een paar weken geen kuur gehad.Ze ligt op moment weer in het AVL omdat ze een bacterie in het bloed heeft. Ik maak me dan ook erge zorgen om haar. Maar ik heb gewoon niet de mogelijkheid om vaak naar haar toe te gaan aangezien we aan de andere kant van het land wonen.Het is allemaal niet makkelijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 16:58

Ik zou het ook graag kijken, maar ook geen Videoland

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 19:28

Ik heb nu vanavond deel 1 en 2 gekeken op videoland.
Wel heel apart om al die bekende plekken te zien, zoals bij het wegen en meten.
En broeder William bij de immuuntherapie, hem heb ik ook een paar keer gehad.
En die donkere man bij de entree, heb ik ook zo vaak gezien.
En wat ik ook treffend vond, dat het zo'n onzekere ziekte is waar je mee te maken hebt, dat is echt zo.
Een beetje eng zelfs, meestal probeer ik ook gewoon door te leven en werken, alsof het nooit anders was.
Maar dat is niet zo, zoals het was wordt het nooit meer helemaal.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 17-09-25 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 19:29

Sanano, wat erg, veel sterkte voor je vriendin!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-25 19:35

miereneter schreef:
Hier nog een collega. Ik kon ook niet naar de preview, was nog bezig op de afdeling. Er zitten een paar van mijn directe collega's in de film, dus hoop het ergens terug te kunnen zien.

Wat enorm fijn om te horen dat mensen het AvL als een warm bad ervaren. Daar doe ik het voor!

Maar dat is echt zo.
Ik heb zelfs vanwege een operatie 5 dagen in het avl gelegen en nu na een jaar nog om de 6 weken voor immuuntherapie en daarvoor chemo.
Ik heb ervaren dat iedereen even betrokken en aardig was, de artsen, verpleegkundigen, huishouding etc en noem maar op.
Het helpt enorm mee met alles.
Ook merk je dat personeel onderling heel goed samen is, dat er een goede sfeer is.
Dat geeft toch goede moed ook, dat je voelt dat je in goede handen bent.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-25 20:05

Sanano schreef:
Mijn vriendin zit in deze serie ze heeft alvleesklier kanker en is uitbehandeld. Ze mag sinds februari mee doen aan een studie in het AVL. Het ging een tijdje goed maar ze heeft nu elke dingen die erbij komen en heeft nu al een paar weken geen kuur gehad.Ze ligt op moment weer in het AVL omdat ze een bacterie in het bloed heeft. Ik maak me dan ook erge zorgen om haar. Maar ik heb gewoon niet de mogelijkheid om vaak naar haar toe te gaan aangezien we aan de andere kant van het land wonen.Het is allemaal niet makkelijk.

Wat heftig, sterkte :(:)

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 13:57

Het is ook heftig ken haar al bijna dertig jaar is zo oneerlijk. Heeft geen leuk huwelijk gehad en is nu weer hertrouwd en eindelijk een leuke vent en nu dit.
Het is trouwens ook op tv te zien op dinsdagavond.