Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ManonGrr schreef:Hou je je calorieën echt bij? Dus ook de olie waarin je bakt, de chocopasta die je van je vinger likt, dat hapje dat iemand je laat proeven, etc?
Evercreek schreef:ManonGrr schreef:Hou je je calorieën echt bij? Dus ook de olie waarin je bakt, de chocopasta die je van je vinger likt, dat hapje dat iemand je laat proeven, etc?
Dit dus, je eet (en drinkt) onbewust zo veel meer calorieën dan je denkt. Ik gebruik geen bakolie meer, alleen nog die sprays, paar kcal per spray (weet zo de naam niet meer). Snacksauzen kies ik ook suikervrije opties. Kip/kalkoengehakt ipv rundergehakt. Veel water, maar daar doe ik het niet goed op, dus ik drink sinas zero of crystal clear. Broodbeleg zijn vaak ook al calorie bommen, verdiep je daar ook in.
Kijk ook goed op verpakkingen wat nou daadwerkelijk een portie is met bijvoorbeeld warm eten, want ik schrok hoeveel ik at in vergelijking met wat nou daadwerkelijk 1 portie is voor een persoon.
Ik raad je ook aan om een calorie tracker te gebruiken, ik heb Fatsecret en die houdt alles voor je bij. Ben ondertussen 26 kilo afgevallen sinds januari. Heb ook jaren geworsteld met mijn gewicht maar nu ik me er echt in verdiep lukt het veel makkelijker, enneh, ik eet iedere week friet met snackjes (airfryer, geen frituur), zelfgemaakte pizza etc. Ik eet alles wat ik voorheen at, maar dan vervang ik producten met calorie armere keuzes en eet ik kleinere porties. Het is niet moeilijk, maar is het wel even een knop die om moet en je goed beseffen dat als je (zoals als ik iig) een eetverslaving hebt, dat je nooit meer terug kan naar hoe je voorheen altijd at.
nevica schreef:Kcal tellen is hier ook het enige wat werkt. Wel echt alles tellen dus. Dus ook de kruiden die je gebruikt bijvoorbeeld. En alles afwegen, schatten ga je het alsnog niet mee redden. Maar als je dat al doet en het werkt niet zou je je inderdaad verder moeten laten onderzoeken. Citalopram ben ik toendertijd ook wel van aan gekomen, misschien kun je iets anders krijgen? Ik heb fluoxetine en ik val met kcal tellen dus wel af. Wilt de huisarts verder geen onderzoeken doen naast bloedprikken?
MarlindeRooz schreef:Ik zou naar de huisarts gaan voor verder onderzoek. Als je echt eet onder je behoefte en niet afvalt dan is er iets “mis”.
Geen idee hoeveel je ongeveer verbrandt en eet. Maar soms kan 100-200 kcal omlaag gaan wel iets helpen. Maar langere tijd veel te weinig eten is slecht voor heel veel dingen.
xAurea schreef:Evercreek schreef:
Dit dus, je eet (en drinkt) onbewust zo veel meer calorieën dan je denkt. Ik gebruik geen bakolie meer, alleen nog die sprays, paar kcal per spray (weet zo de naam niet meer). Snacksauzen kies ik ook suikervrije opties. Kip/kalkoengehakt ipv rundergehakt. Veel water, maar daar doe ik het niet goed op, dus ik drink sinas zero of crystal clear. Broodbeleg zijn vaak ook al calorie bommen, verdiep je daar ook in.
Kijk ook goed op verpakkingen wat nou daadwerkelijk een portie is met bijvoorbeeld warm eten, want ik schrok hoeveel ik at in vergelijking met wat nou daadwerkelijk 1 portie is voor een persoon.
Ik raad je ook aan om een calorie tracker te gebruiken, ik heb Fatsecret en die houdt alles voor je bij. Ben ondertussen 26 kilo afgevallen sinds januari. Heb ook jaren geworsteld met mijn gewicht maar nu ik me er echt in verdiep lukt het veel makkelijker, enneh, ik eet iedere week friet met snackjes (airfryer, geen frituur), zelfgemaakte pizza etc. Ik eet alles wat ik voorheen at, maar dan vervang ik producten met calorie armere keuzes en eet ik kleinere porties. Het is niet moeilijk, maar is het wel even een knop die om moet en je goed beseffen dat als je (zoals als ik iig) een eetverslaving hebt, dat je nooit meer terug kan naar hoe je voorheen altijd at.
Ik houd echt alles bij, van de kaas op mijn boterham tot mijn olie in de pan, tot de kwark en de muesli daarbij weeg ik af (tenzij ik niet thuis ben maar op werk en ik daar lunch, dan staan ze me een beetje gek aan te kijken verwacht ik, maar eet daar ook gezond)
MarlindeRooz schreef:Je kan je eigen dieet en kcal niet vergelijken met een ander.
Als ik zo actief zou zijn als TS zou ik nog afvallen met 2500 kcal eten per dag… toen ik nog in en winkel werkte verbande ik regelmatig 3200-3500 oid.
Je lengte, gewicht, medische staat, stofwisseling en je beweging zijn van belang. Daarbij spelen ook nog dingen mee als je conditie / hartslag.
Cioccolato schreef:He, ben je door de medicatie niet 'gewoon' aan het vechten tegen iets waar je door doe medicatie niks aan kan doen? Ik zou dat ook eens uitzoeken.
Is 12.500 stappen echt veel? Als ik e gemiddelden geloof volgens Google wel, maar ik vind het niet perse noemenswaardig veel. Eerder een mooi aantal in een gezonde levensstijl.
MarlindeRooz schreef:Je kan je eigen dieet en kcal niet vergelijken met een ander.
Als ik zo actief zou zijn als TS zou ik nog afvallen met 2500 kcal eten per dag… toen ik nog in en winkel werkte verbande ik regelmatig 3200-3500 oid.
Je lengte, gewicht, medische staat, stofwisseling en je beweging zijn van belang. Daarbij spelen ook nog dingen mee als je conditie / hartslag.