Ik merk dat ik het even van mij af moet schrijven, wellicht sorry voor het onsamenhangende verhaal.
Ruim 2 jaar geleden werd er bij mijn broer een tumor in zijn knie ontdekt. Deze hebben ze toen operatief verwijderd waardoor die ook met een kunstknie loopt. Naast de operatie heeft die ook preventief chemo gehad om mogelijke uitzaaiingen tegen te gaan omdat ze niet precies wisten of zijn tumor kon uitzaaien ja of de nee.
Nu voelt hij zich eindelijk weer goed. Helemaal de kunstknie onder controle en leven lacht heb toe. Tot een maand geleden… de arts zag ik een vaag plekje op zo’n longen en omschreef dit als een wazig grijs wolkje, atypisch voor een uitzaaiing. Zo noemde die het.
De volgende controle afspraak was naar voren gehaald en dan zou de plek kleiner of weg moeten zijn. Dat was die helaas niet waardoor een biopt is genomen. Een week lang in spanning gezeten en vandaag kwam de uitslag.
“ we hebben geen kankercellen gevonden maar we gaan toch uit van een uitzaaiing dus we gaan het operatief weghalen”
Ik ben in de war, verdrietig en bezorgd. Wat als het echt een uitzaaiing is. Moet ik mijn broer dan binnenkort missen?
Het leven is zo oneerlijk soms…