Spannende tijd, geen rust in mijn hoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau_

Spannende tijd, geen rust in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:44

Ik merk dat ik het even van mij af moet schrijven, wellicht sorry voor het onsamenhangende verhaal.

Ruim 2 jaar geleden werd er bij mijn broer een tumor in zijn knie ontdekt. Deze hebben ze toen operatief verwijderd waardoor die ook met een kunstknie loopt. Naast de operatie heeft die ook preventief chemo gehad om mogelijke uitzaaiingen tegen te gaan omdat ze niet precies wisten of zijn tumor kon uitzaaien ja of de nee.

Nu voelt hij zich eindelijk weer goed. Helemaal de kunstknie onder controle en leven lacht heb toe. Tot een maand geleden… de arts zag ik een vaag plekje op zo’n longen en omschreef dit als een wazig grijs wolkje, atypisch voor een uitzaaiing. Zo noemde die het.

De volgende controle afspraak was naar voren gehaald en dan zou de plek kleiner of weg moeten zijn. Dat was die helaas niet waardoor een biopt is genomen. Een week lang in spanning gezeten en vandaag kwam de uitslag.

“ we hebben geen kankercellen gevonden maar we gaan toch uit van een uitzaaiing dus we gaan het operatief weghalen”

Ik ben in de war, verdrietig en bezorgd. Wat als het echt een uitzaaiing is. Moet ik mijn broer dan binnenkort missen?

Het leven is zo oneerlijk soms…

Mellow

Re: Spannende tijd, geen rust in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Probeer niet te ver op de zaken vooruit te lopen, daar maak je jezelf helemaal gek mee. En ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Bekijk het per dag, de zorgen die je hebt zijn echt logisch, maar het veranderd een uitkomst niet.

Hopelijk kunnen ze het weghalen en is het "niks". Of iig iets waar jullie je geen zorgen over hoeven te maken.

Ik weet nog toen mijn moeder een slecht beeld van haar longen had ik me zo druk gemaakt heb dat ik zelfs met hartklachten op de eerste hulp kwam.

Het veranderde niets aan de situatie en ik had alleen mezelf er maar mee.

Mijn moeder kreeg helaas slecht nieuws, en ik was zo bezig met wat komen zou en heb daardoor heel lang niet kunnen genieten van de tijd die we hadden.

Vandaar dat ik je mee wil geven om te proberen het per dag te bekijken. En niet te ver vooruit kijken.

Heel veel sterkte!

Pikeur

Re: Spannende tijd, geen rust in mijn hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Gelukkig is er ook nog ruimte dat het misschien nog goed uitpakt voor je broer. Maar heel veel sterkte. De spanning is vreselijk.