Wie heeft er ervaring met cupping?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Figo88

Wie heeft er ervaring met cupping?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 18:21

Hoi allemaal!

Ik ben benieuwd naar ervaringen met cupping. Werkt het echt goed voor cellulite en het strakker maken van je huid? En hoevaak en hoelang gebruik je het?
En welke cupping tools gebruiken jullie?

Ik heb deze besteld: https://www.bol.com/nl/nl/p/cupping-gezicht-lichaam-cellulite-massage-armen-benen-gezichtsmassage-roller-massageroller-face-lift-facelift-bindweefselmassage-bindweefsel-siliconen-cups-sinaasappelhuid-vacuum-therapie-cellulitis-body-cup/9300000187453068/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:38

Geen ervaring met dat uit de link, mij wel eens middels cupping laten behandelen voor een spierprobleem. Je krijgt er giga blauwe plekken van en bij mij deed het verder niets.

Elisa2

Re: Wie heeft er ervaring met cupping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 20:42

Alleen ervaring met rolling cupping voor bindweefsel losmaken. Niet cosmetisch, dat was wel een goede ervaring.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:07

De cups uit de link ken ik niet, kan me ook niet voorstellen dat het wat doet.

Cupping als onderdeel van een Chinese behandeling ken ik wel, en dan moet je zorgen dat je de week erna niet met blote rug naar buiten hoeft :')

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-25 21:29

verootjoo schreef:
De cups uit de link ken ik niet, kan me ook niet voorstellen dat het wat doet.

Cupping als onderdeel van een Chinese behandeling ken ik wel, en dan moet je zorgen dat je de week erna niet met blote rug naar buiten hoeft :')

Auwtsj :')

Het is inderdaad ook bedoelt voor je bindweefsel, een betere bloedsomloop en om spierknopen los te maken.
Ik ga het gewoon eens proberen en ben benieuwd naar mijn ervaring. Ik heb het vroeger weleens geprobeerd (maar dat was met plastic cups) en dat deed vooral veel pijn. Als dat nu weer zo is ga ik daar doorheen proberen te komen en het in ieder geval een maand de kans geven :') :=

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:41

Als je de siliconen cups pijnlijk vond dan vind je deze hard plastic cups waarschijnlijk nog veel erger.

Hoe harder het materiaal hoe gevoeliger het meestal is.

Ik noem cuppen wel eens “omgekeerde bindweefselmassage” en het kan zeker een mooi effect geven op cellulite. Wat daarbij vaak het meest belangrijk is, is dat je het gebied met regelmaat blijft cuppen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 21:49

Elisa2 schreef:
Alleen ervaring met rolling cupping voor bindweefsel losmaken. Niet cosmetisch, dat was wel een goede ervaring.

Dit. Ik vond het minder pijnlijk dan bindweefselmassage, maar het was erna wel goed los!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:05

Je moet ze toch ook gaan rollen dan als ze licht vacuum zijn? Dat doet wel pijn.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:34

germie schreef:
Je moet ze toch ook gaan rollen dan als ze licht vacuum zijn? Dat doet wel pijn.

Als dat regelmatig wordt gedaan. Valt het heel erg mee, vind ik persoonlijk. Sportondersteunende masseur gebruikt dit iedere keer bij mij op benen en rug. Hie meer verkleving, hoe vervelender het is.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:09

germie schreef:

Ik heb ze binnen gekregen en ze zijn heel fijn. Ofja, "fijn", op bepaalde plekken doet het rollen absoluut geen pijn en op andere plekken ga ik door de grond :') Ik ga het nu regelmatig doen en ben benieuwd of de pijn over een tijdje minder wordt, maar dat verwacht ik wel :j

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 19:16

Niet als huidverbetering maar wel cupping icm acupunctuur om spieren in mijn schouders losser te maken, heerlijk! (Althans, daarna vooral, maar pijn doet het nauwelijks)
Dit was overigens wel bij de acupunctuur praktijk, dus niet thuis zelf gedaan.

Figo88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-25 19:20

boeflover schreef:
Niet als huidverbetering maar wel cupping icm acupunctuur om spieren in mijn schouders losser te maken, heerlijk! (Althans, daarna vooral, maar pijn doet het nauwelijks)
Dit was overigens wel bij de acupunctuur praktijk, dus niet thuis zelf gedaan.

Goed om te horen! Ik merk dat mijn spieren nu ook al iets losser voelen. Fijn dat het bij jou geen pijn doet! Bij mij hopelijk over een tijdje ook niet meer _/-\o_