Helaas doen die er erg makkelijk over, hoef niet terug te komen en hoelang ik de spalk draag mag ik zelf weten. Zolang het pijn doet was het antwoord.
Gelukkig loop ik al standaard bij handfysio dus die heeft er afgelopen week naar gekeken, 3 weken nadat het gebeurde. Ik had al een tijd een vreemd gevoel in die vinger, alsof die half slaapt. Vooral als je eroverheen aait met andere hand voelt het heel vreemd. Zenuwen beschadigd dus.
Ik heb nu het verslag van de foto's aangevraagd zodat de fysio kan zien wat voor breuk het precies is en of er ook bandenschade kan zijn. Nu is het morgen 4 weken geleden en het is nog vreselijk opgezet en blauw met groen. Wel verbeterd want het was eerst zwart met donkerpaars, zo extreem veel bloed zat er in. Hij zwelt nu nog steeds overdag op ook.
Door mijn ziekte denken we dat herstel sowieso wat langer gaat duren als bij anderen, maar ik ben wel benieuwd naar ervaringen. Wanneer hadden jullie geen last meer? Geen pijnscheuten, geen vocht en noem maar op? Is het volledig hersteld? Vriendin heeft altijd last gehouden, die hoefde ook niet terug te komen en later bleek dat het dus niet mooi geheeld was en was de functie van vinger dus voor altijd beperkt

En ja, ik snap dat het tijd kost en doe nu ook oefeningen om te proberen het vocht eruit te krijgen en de zenuwen te prikkelen, maar ik zou toch ook wel weer een keer zelf haar willen kunnen borstelen of wassen en hoop andere dingen doen die nu niet lukken.