Baredawn schreef:Eind 2019 mijn achillespees gescheurd. Stond op een huishoudtrap toen de beveiliging brak en de trap uit elkaar viel. Huisartsenpost gebeld maar omdat ik naar de badkamer boven was gestrompeld om te koelen, vonden ze het niet ernstig genoeg en moest ik eventueel de volgende dag mijn eigen huisarts maar raadplegen. De volgende dag was mijn been zo dik, dat ik zelf besloot dat het geen zin had om naar de dokter te gaan, omdat ik verwachtte dat de zwelling toch eerst moest afzakken. Al die tijd kon ik wel lopen, al ging dat niet van harte.
Op advies van iemand die in de zorg werkt, ben ik een steunkous gaan dragen om de zwelling tegen te gaan. Na een week of 3 was de zwelling inderdaad stukken minder, maar toen ik aan de achterkant van mijn onderbeen voelde, voelde ik duidelijk dat er binnenin een stukje ontbrak.
Toch maar alsnog de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt. De huisarts had het vermoeden dat de achillespees niet gescheurd zou zijn, omdat ik daarvoor te goed liep. Maar ze moest toegeven dat het er wel raar uitzag en daarom toch maar doorgestuurd naar het ziekenhuis.
Ook de behandelend arts in het ziekenhuis dacht niet dat de pees gescheurd zou zijn, maar na het maken van een echo van de achterkant van mijn been, kwam onomstotelijk vast te staan, dat dat toch wel het geval was.
De arts in het ziekenhuis wilde in eerste instantie direct voor een operatie gaan, maar daar zag ik zo tegenop, dat ik in plaats van een operatie, eerst twee weken een kous met verhoogd hakje mocht proberen. Na die twee weken bleek inderdaad dat de twee peesdelen naar elkaar toe groeiden. Daarmee was een operatie van de baan. Heb wel ruim 6 maanden fysiotherapie gehad (eerst 2 keer in de week, en later 1x per week) en met lange wandelingen heb ik wel last van mijn been. Maar in het dagelijkse leven functioneer ik weer prima.
Oh wat naar dat je daar zo lang mee rond hebt gelopen dan! Wel fijn dat het toch "goed" is gekomen!
Mijn voet geeft helemaal niet meer thuis met bijv. tenen naar me toe trekken, dus lopen zat er hier niet meer in. Heel raar gevoel is dat, dat ik het idee heb dat ik ze naar me toe trek, maar er reageert niets.
Thompson test geeft ook echt 0 response. Alsof die voet er gewoon nutteloos aan bevestigd zit