Vorige week zaterdag (30 augustus) reed ik op mijn scooter vanaf mijn moeder terug naar huis, 10 minuten, en eenmaal thuis stap ik van m'n scooter af en voel ik een wat doffe zeurende plek onder m'n linkervoet, halverwege m'n voet aan de kant van de 4e en 5e teen. Dat werd eigenlijk vrij snel heel pijnlijk, op een gegeven moment deed mijn hele voetafdruk als het ware pijn (onderkant voorvoet, hiel en de zijkant waar de afdruk smal is) en ik kon er niet meer fatsoenlijk op lopen.
Ik heb de huisarts op dinsdag gebeld voor advies, de assistente liet me langkomen die dag. De huisarts heeft wat gedrukt en gevoeld, en de middenvoetsbeentjes waren wat gevoelig en mogelijk wat geirriteerd volgens haar, en het zou vanzelf wel beter gaan. Ze vroeg tijdens het onderzoek nog wel of ik ook pijn in mn hiel voelde, dat was toen niet zo, dus ze sprak hardop uit dat het dan geen hielspoor was.
Maar de pijn verplaatste zich naar specifiek mijn hiel en in een paar dagen is dit zo ontzettend pijnlijk geworden, dit is echt geen kattenpis!

Vanwege al bestaande pijnklachten (elders in het lichaam) slik ik dagelijks al maximaal paracetamol, ibuprofen en tramadol. Ik word een beetje weemoedig als ik de hersteltijd hiervoor zie: enkele maanden tot een jaar en na een jaar is 80% hersteld...
Het is dus nog geen harde diagnose hielspoor maar ik ben er vrij zeker van dat dit het is. Ik vind het wel apart dat de pijn zo acuut is ontstaan, op het moment dat ik van m'n scooter stapte, want toen ik wegreed was er nog niks aan de hand. En ik val ook niet onder de risicofactoren om het te ontwikkelen: geen overgewicht (ok heel iets maar niet noemenswaardig), geen overbelasting (ik ben echt behoorlijk inactief door de andere pijn in m'n lichaam), geen extreem holle- of platvoet..
Ik had dus zelf altijd bij hielspoor de associatie met een oude mannen-aandoening, maar op een ander platvorm kom ik al heel wat (jonge) lotgenoten tegen, dus er zullen vast ook bokkers met ervaring zijn. Hoe lang heeft het herstel geduurd bij jullie? Wat hebben jullie voor behandelingen gehad (voor zo ver die er echt effectief zijn)
Maandag moet ik weer naar de huisarts, voor iets anders, maar ze zei al dat als m'n voet dan nog niet beter was, ze daar ook nog wel even naar wilde kijken.
Maar damn, wat is dit pijnlijk!! Ik heb een hoge pijngrens en ervaar dagelijks al veel pijn, en ik kan dit er eigenlijk niet bij hebben. Voor mijn andere pijn is rustige beweging goed, en ik hou van wandelen, maar dat gaat nu echt niet. Fietsen en zwemmen zou dan kunnen, maar vind ik niet zo leuk.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..