Loopband voor thuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Loopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 14:02

Ik overweeg om voor thuis een loopband aan te schaffen. Vooral om mijn conditie te verbeteren en gewicht te verliezen. Sportschool of buiten wandelen komt er niet van, dus zo'n apparaat thuis leek me een goed idee.

zijn er bokkers die een loopband thuis hebben? ik heb een beetje gegoogled, maar waar moet ik op letten? het gaat mij echt om wandeltempo, dus niet joggen of rennen. budget is max 250,- (is dat realistisch?)
Ik heb al een hometrainer en crosstrainer staan maar die gebruik ik niet vanwege te veel geluid of onhandig in gebruik. Het voordeel van zo'n loopband lijkt me dat ik ondertussen tv kan kijken oid.

tips en trics??

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:10

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:15

Maar als buiten wandelen niet lukt, wat maakt dan dat je denkt dat binnen wandelen wel lukt? En crosstrainen of hometrainer lukt niet bij de tv? Heb je dan wel ruimte voor een loopband?

Hoe dan ook: voor alleen wandelen moet het wel lukken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-25 14:53

eva1969 schreef:
Hier is pas nog een topic over geweest! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=2121005

oh, bedankt, ik had wel op zoeken gekeken, maar deze komt pas onderaan pagina 2 naar boven zie ik nu. volgende keer zal ik verder zoeken :)

Tink89 schreef:
Maar als buiten wandelen niet lukt, wat maakt dan dat je denkt dat binnen wandelen wel lukt? En crosstrainen of hometrainer lukt niet bij de tv? Heb je dan wel ruimte voor een loopband?

Hoe dan ook: voor alleen wandelen moet het wel lukken.

Overdag heb ik weinig tijd, dus het zou voor in de avond tijdens tv kijken zijn. Crosstrainer maakt te veel herrie, en het zadel van de hometrainer zit echt verrot.. vandaar, en die apparaten staan op de verdieping en nemen te veel ruimte in om in de woonkamer te zetten.
Zo'n loopband zou theoretisch opgeklapt onder de bank passen.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 14:58

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-25 15:58

juval schreef:
Overdag heb ik weinig tijd, dus het zou voor in de avond tijdens tv kijken zijn.

Als je 'savonds wel tijd hebt zou ik mezelf motiveren om na het eten lekker een uur (flink) te gaan wandelen.
Buitenlucht, daglicht en even geen felle, digitale prikkels doen ook zoveel meer goeds dan binnen blijven met de tv aan.

Maar goed, als je dat niet doet is een loopband een alternatief voor wat bewegen ja. Heb je wel zin om die iedere keer erbij te pakken en daarna weer op te bergen?
Ik zou trouwens zelf eerst uitzoeken wat ik zou willen en dan kijken of ik iets op marktplaats kan vinden. Daar staat genoeg.