Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marije1109 schreef:Ik heb gli traject gedaan, eerste weken tof, wekelijks samen sporten.
Er worden geen menu's oid verstrekt, wel heb je een gesprek met de diëtist (extra gesprekken zitten niet in dit pakket).
Komt gewoon neer op, ieder pondje gaat door het mondje, er bestaat geen quick fix, je moet voeden en niet vullen en rust reinheid en regelmaat.
Sorry kan het niet leuker maken.
Afhankelijk van of je met leuke mensen in de groep zit is het verder prima vol te houden.
Bij onze groep was iemand 3 kilo afgevallen, that s it.
Meeste deden mee om medicatie voorgeschreven te krijgen, vind ik persoonlijk slechte motivatie.
Ik kon helaas vanwege een verbrijzelde enkel (leuk joh paardrijden) niet bewegen, nu ik weer "beter" ben merk ik dat lichaamsbeweging en gezonde voeding toch echt het meeste resultaat geeft.
Sky_As schreef:marije1109 schreef:Ik heb gli traject gedaan, eerste weken tof, wekelijks samen sporten.
Er worden geen menu's oid verstrekt, wel heb je een gesprek met de diëtist (extra gesprekken zitten niet in dit pakket).
Komt gewoon neer op, ieder pondje gaat door het mondje, er bestaat geen quick fix, je moet voeden en niet vullen en rust reinheid en regelmaat.
Sorry kan het niet leuker maken.
Afhankelijk van of je met leuke mensen in de groep zit is het verder prima vol te houden.
Bij onze groep was iemand 3 kilo afgevallen, that s it.
Meeste deden mee om medicatie voorgeschreven te krijgen, vind ik persoonlijk slechte motivatie.
Ik kon helaas vanwege een verbrijzelde enkel (leuk joh paardrijden) niet bewegen, nu ik weer "beter" ben merk ik dat lichaamsbeweging en gezonde voeding toch echt het meeste resultaat geeft.
Ik ben vooral benieuwd wat zij voeden vinden? Want dat is het stukje waar het in mijn ogen vaak mis gaat....
Hetgeen ze adviseren is vaak helemaal geen voeden.... Maar zo veel mogelijk lege calorieën eten die niks toevoegen aan je gezondheid.
Ik ben het toen echt in een hele andere hoek gaan zoeken.
Voedsel wat al heel lang bestaat en onbewerkt is. Vooral animal based
Hutcherson schreef:Ik kan je een professional aanraden waar ik geregeld mee samenwerk die mensen begeleid in leefstijl en voeding.
Zij is orthomoleculair therapeut en kijkt wat bij jou en je doelen past en geeft maatwerk advies. Voelt ook goed aan wat nodig is, wat wel en niet bij jou past en waar ze wel en niet mee aan moet komen qua adviezen. Verbied je ook nooit iets maar kijkt waar veranderingen gemaakt kunnen worden.
Ze werkt verder niet met supplementen of anderszins. Gewoon voeding, slaap, licht, beweging, drinken, schermgebruik etc.
Tink89 schreef:Sky-As dat hangt echt volledig af van de situatie. Ik eet ook halvarine, simpelweg omdat ik geen melkproducten kan verdragen en dat voor mijn persoonlijke situatie een goede oplossing is. En er zijn genoeg mensen die heel heel heel erg zwaar zijn en al een enorm mooie stap kunnen maken door structuur te bieden. En als dat betekent dat je twee broodmaaltijden met halvarine, kipfilet, een gekookt ei of een bak magere kwark gaat nuttigen ipv twee worstenbroodjes en een cappuccino als ontbijt tijdens je eerste college/op je werk... dan heb je dus een heel erg mooie stap gemaakt.
Ik vind vooral dat mensen die het niet begrepen hebben, de mensen zijn die oordelen over hoe anderen keuzes maken en die vinden dat dezelfde aanpak en dezelfde adviezen voor iedereen passend zijn. Als ik lees dat de optimale manier volgens jou is om onbewerkt en animalbased te eten, weet ik nu al dat dat voor mijn situatie niet passend is. En halvarine is dat wel. Stop toch eens met oordelen...