Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
belle_boef schreef:-kan het kwaad als je eens in slaap valt met je lenzen in?
Het kan geen kwaad al werd ik dan vaak wel wakker met droge ogen. Soms dan lastig om ze eruit te krijgen.
-kan je douchen met lenzen in?
Doe ik wel.
-voel je lenzen zitten? Nee, zachte lenzen niet
-wat voor lenzen vinden jullie fijn en waarom? Zachte
-wat vinden jullie de voor- en naden van daglenzen of maandlenzen?
Daglenzen, ideaal dat je ze elke dag weg kan doen. Maaslanden ook niet echt nadelen maar als ze halverwege de maand stuk gaan ben je dus eerder aan nieuwe toe.
Maar heb ook lezen gehad waar ik 3 maanden mee kon doen en die zijn nooit stuk gegaan.
xAnthea schreef:Ik heb nooit lenzen gedragen maar werk in een oogartsenpraktijk. NOOIT met lenzen slapen of douchen. Wij hebben echt al lelijke infecties gezien bij patiënten die dit wel doen en die infecties wil je écht niet hebben!
CharleyT schreef:xAnthea schreef:Ik heb nooit lenzen gedragen maar werk in een oogartsenpraktijk. NOOIT met lenzen slapen of douchen. Wij hebben echt al lelijke infecties gezien bij patiënten die dit wel doen en die infecties wil je écht niet hebben!
Geloof je op je woord, maar draag nu sinds 1985 elke dag zachte lenzen waarmee gezwommen en gedoucht werd/wordt
werd. In al die jaren nooit een ontsteking o.i.d. meegemaakt( werkend in de paardenwereld met stof etc.)
Inmiddels al jaren drager van lenzen die zonder problemen een dagen dag en nacht kan dragen. Deze lenzen zijn ideaal. En ja ze gaan ook met regelmaat uit om te reinigen maar perfect als een avondje stappen etc wat uitloopt.
Ailill schreef:Note to self: Niet meer dragen onder de douche.
CharleyT schreef:xAnthea schreef:Ik heb nooit lenzen gedragen maar werk in een oogartsenpraktijk. NOOIT met lenzen slapen of douchen. Wij hebben echt al lelijke infecties gezien bij patiënten die dit wel doen en die infecties wil je écht niet hebben!
Geloof je op je woord, maar draag nu sinds 1985 elke dag zachte lenzen waarmee gezwommen en gedoucht werd/wordt
werd. In al die jaren nooit een ontsteking o.i.d. meegemaakt( werkend in de paardenwereld met stof etc.)
Inmiddels al jaren drager van lenzen die zonder problemen een dagen dag en nacht kan dragen. Deze lenzen zijn ideaal. En ja ze gaan ook met regelmaat uit om te reinigen maar perfect als een avondje stappen etc wat uitloopt.
xAnthea schreef:Ik heb nooit lenzen gedragen maar werk in een oogartsenpraktijk. NOOIT met lenzen slapen of douchen. Wij hebben echt al lelijke infecties gezien bij patiënten die dit wel doen en die infecties wil je écht niet hebben!
daantjuhhh schreef:Dit dus, het is echt heel pijnlijk en zorgt vaak voor blijvende schade.Het is natuurlijk helemaal prima dat je het zelf doet en er nooit last van hebt.
Maar alsjeblieft geef het niet als advies mee.
En ja ik zeg dat uit persoonlijke ervaring, ik gun dat niemand.